Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke knekkebrød er de sunneste?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-25, 18:44   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke knekkebrød er de sunneste?

Er det noen som vet hvilke knekkebrød som går for å være sunneste? Er det noen av Wasaknekkebrødene som går også? Eller er det bare de "svindyre med fem i pakka" som er sunne?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-25, 18:52   #2
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er det noen som vet hvilke knekkebrød som går for å være sunneste? Er det noen av Wasaknekkebrødene som går også? Eller er det bare de "svindyre med fem i pakka" som er sunne?

Jeg spiser knekkebrød istedenfor brød, og lever på Wasa knekkebrød, så jeg føler at jeg har autoritet på dette området.

Wasa Sport+ kommer alltid på sunnhetsførsteplass på grunn av fiberinnholdet, men nevnte fiberinnhold er for kraftig for min mage, så jeg spiser mest Wasa Havreknekke, og enkelte Sport+ innimellom.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-25, 20:00   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker Din Stund Mini - Chia & Havsalt. Liker at de er ganske tynne. De har mer fiber enn sport+, men også litt mer fett.

Jeg tåler egentlig ikke mye fiber, men disse fungerer godt. Kanskje fordi de er så tynne at mengden ikke blir så stor?

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-25, 20:17   #4
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

De brune Wasa Husman er i alle fall ikke ultraprosessert.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-25, 20:39   #5
Bonzai
Superaktiv

Bonzai sin avatar

Medlem siden: May 2008
Bonzai er litt kulBonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Frøknekkebrød i grønn pose på Coop er vel det sunneste jeg har funnet, gode er de også.

https://lavkarbolivet.com/tag/knekkebrod/

Bonzai er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-25, 22:07   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg foretrekker wasa fiber balance. Det ligger alltid blandt de 3 beste på tester. Lavt kcal, høyt på fiber.

Gammel 18-01-25, 23:24   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg foretrekker wasa fiber balance. Det ligger alltid blandt de 3 beste på tester. Lavt kcal, høyt på fiber.

Disse spiser jeg også, de har også nokså lavt karboinnhold.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-25, 00:00   #8
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for forslag så langt, jeg skal teste ut noen av disse.

Gammel 19-01-25, 08:08   #9
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror svaret på dette vil avhenge av hva man mener er sunt. Er det sunt med få kalorier, få karbohydrater, lite salt, lite fett, mye fiber eller at det ikke er ultraprossesert?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-25, 09:54   #10
Anne C

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg tror svaret på dette vil avhenge av hva man mener er sunt. Er det sunt med få kalorier, få karbohydrater, lite salt, lite fett, mye fiber eller at det ikke er ultraprossesert?

Sunt som i bra for kroppen. At det ikke er det samme som å spise loff liksom.

Gammel 19-01-25, 11:04   #11
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Her også: Din Stund Mini - Chia & Havsalt som ikke er ultraprossesert, og Sigdal urter og havsalt er gode.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-25, 11:22   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wasa Husmann er mer enn sunt nok for meg hvertfall.
Jeg spiser ikke brød og spiser husmann hver eneste dag.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-25, 12:33   #13
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Wasa husmann her også. Billige er de også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-25, 12:45   #14
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

+1 på Wasa husman. Også ifølge Diabetesforbundet

Gammel 19-01-25, 12:53   #15
Anne C

Standard

Wasa Husmann fikser jeg visst ikke.

Gammel 19-01-25, 13:10   #16
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Jeg spiser ulike former av Leksands (de trekantede knekkebrødene). Synes de er veldig gode. Men også Wasa 100 er gode, men mest til kveldsmat hvis jeg har lyst på noe litt salt. Bakdelen med de tynne knekkebrødene synes jeg er at jeg må spise så mange av dem

Gammel 19-01-25, 13:23   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått rutine på å bake knekkebrød selv, og de tenker jeg jo er ganske sunne. Og rimeligere enn de i grå papirpose. Jeg bruker grovt rugmel, havregryn, sesamfrø, solsikkefrø, chiafrø og litt honning og salt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-25, 22:07   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

+1 på Wasa husman. Også ifølge Diabetesforbundet

Nah, Wasa Fiber balance har 46 gr karbohydrater pr 100 gram vs Husmann har 60 pr 100. Det er derfor jeg velger Fiber balance.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-25, 22:45   #19
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nah, Wasa Fiber balance har 46 gr karbohydrater pr 100 gram vs Husmann har 60 pr 100. Det er derfor jeg velger Fiber balance.

Hvis du kun tenker karbohydrater: ja. Men tar du med grad av prosessering samt kcal, jevner det seg kanskje ut litt?

Gammel 19-01-25, 22:47   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også det avhenger av hva du tenker som sunt, men hvis det bare går på at det ikke skal være som loff, er vel de fleste knekkebrød som ikke er helt lyse, ganske sunne. Noen er ultraprosessert, andre ikke, om det er et poeng. Noen har mer kalorier enn andre, om det er et poeng.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.