|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Eller mat du greit kan spise, men du synes ikke det er så godt. Eller spiser du bare det du liker?
And I said to my body, softly, "I want to be your friend. It took a long breath and replied, "I've been waiting my whole life for this." ~ Nayyirah Waheed ~ Sist redigert av frukt : 19-01-25 kl 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei. Jeg spiser ikke en gang mat jeg synes er «grei nok», det skal smake godt +. Nå er jeg heldig på den måten at jeg stort sett har sunne preferanser, med en liten usunn sans for kaker og desserter. Kjøper/lager det omtrent aldri, så noe stort problem er det ikke. Gleder meg faktisk til måltidene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei, jeg kaster opp hvis jeg presser i meg noe jeg ikke liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg kan ikke tvinge i meg mat jeg ikke liker. Som Lyppa risikerer jeg å kaste opp. Men jeg kan spise ting som ikke er spennende, for eksempel kjedelige knekkebrød. Det går fint. Det kan til og med være litt godt om jeg putter på smør, salami og gräddeost, for eksempel. Salat er jeg ikke spesielt glad i, men om jeg putter på aioli og noen baconbiter, så blir det plutselig svært så godt.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei, det finnes for mye sunn mat som er godt til at jeg vil spise noe fælt. Jeg prøvde meg på tran en periode i sympati til eldstemann - men han endte opp med annen omega3 han og.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei, jeg klarer ikke å spise mat jeg ikke liker. Hvis jeg får det servert hos noen presser jeg det alltid i meg, men i mitt eget hjem ser jeg ingen grunn til å spise mat jeg ikke liker.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei. Sunnhet handler ikke kun om hva man tilfører kroppen av næringsstoffer, det handler også om å generelt sett ha det bra. Det å tvinge i seg mat man ikke liker bare for å hente ut ett eller annet næringsstoff, er i mitt hode meningsløst. Jeg er nokså altetende og har få ting jeg virkelig ikke liker, men jeg sørger f.eks. for å få omega 3 fra kapsler eller mat i stedet for tran som jeg overhodet ikke liker. Og sardiner kunne ingen fått meg til å spise uansett hvor sunt det måtte være. Det finnes alternativer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei.Det ser jeg ingen grunn til å gjøre.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Kjedelig knekkebrød er vel det eneste jeg gidder å presse i meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg er veldig opptatt av å spise sunt, men kan ikke komme på noe jeg spiser som jeg egentlig ikke liker. Samtidig er jeg nok typen som kunne ha funnet på å gjøre det, dersom noen hadde overbevist meg om at det var viktig for meg å få det i meg. Jeg tilfører daglig ingredienser i ulike matretter fordi de skal være sunne, ikke fordi de jeg synes at de smaksmessig gir retten noe ekstra, for eksempel linfrøolje og diverse krydder i salaten min og kruskakli i havregrøten.
![]() |
#11 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg presser ikke i meg noe som jeg virkelig ikke liker. Men kan spise ting som ikke er favoritten om det blir servert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Det er veldig få ting jeg ikke liker og som jeg har problemer med å spise. Spørsmålet er derfor ikke så relevant for meg. Det er en del ting som ikke er så spennende å spise. Det prøver jeg å tilsette noe mer så det ikke er så kjedelig, men godt er det jo som regel uansett. For eksempel er knekkebrød med skinke kjedelig, jeg har gjerne på smøreost og minst en grønnsaker også, da smaker det mer.
![]() |
#13 |
søt
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei!
![]() |
#14 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei. Jeg er ganske kresen dessverre og brekker meg ganske ofte av mat jeg ikke liker. Heldigvis liker jeg den hverdagslige maten, så det merkes ikke så mye til vanlig.
![]() |
#16 |
can-jur
|
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei. Kan ikke komme på noe som faller i den kategorien.
![]() |
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg er heldig nok til at jeg liker det aller meste, og de ytterst få tingene jeg ikke liker er heller ikke særlig sunne. Så spørsmålet her er mer om jeg avstår fra å spise ting jeg liker godt, fordi det er usunt.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg liker det meste.
![]() |
#19 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg spiser sjeldent mat jeg ikke liker, enten det er det som serveres eller om det er sunt. Jeg liker nok sunn mat så jeg trenger ikke tvinge i meg noe bare fordi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei, men jeg er uansett altetende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|