Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Er du på Hudd?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-25, 08:04   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er du på Hudd?

En venninne av meg, som har fått nok av USA, Trump, Zuckerberg og gjengen, proklamerer at hun vurderer å forlate Meta (uten helt å ha gjort det enda). Hun har gått over på det Norske sosiale mediet Hudd, og oppfordrer flere til å gjøre det samme. Jeg sjekket det ut, og ser at det er allerede veldig mange både i nabolaget og byen som er brukere der (ser det på kartet), men må innrømme at jeg ikke hadde hørt om det før nå.

Er det noen her inne som bruker Hudd? Vurderer det? Har synspunkter eller erfaringer?

Gammel 22-01-25, 08:10   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Hudd?

Jeg ble tipset av tech-kompis da det ble lansert og opprettet bruker. Jeg har veldig lyst til at det skal funke, men det er foreløpig veldig lite som skjer.

Gammel 22-01-25, 08:30   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 51
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg har profil der fordi eg er nysgjerrig. Foreløpig vennelaus og rolig.

Gammel 22-01-25, 08:33   #4
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det kun en mobil-app? Prøver å ikke ha sosiale medier på mobilen, så hvis det kun er for mobiltlf, utgår det dessverre.

Gammel 22-01-25, 08:33   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg er på Bluesky.

Edit: nå har jeg registrert meg. Virker mer som en nabolagsgruppe? Og gikk rett inn i «neida, var ikke en nazihilsen, bare entusiasme» «godt skrevet»

Sist redigert av Tallulah : 22-01-25 kl 08:41.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-25, 10:12   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, men jeg er på Bluesky.

Edit: nå har jeg registrert meg. Virker mer som en nabolagsgruppe? Og gikk rett inn i «neida, var ikke en nazihilsen, bare entusiasme» «godt skrevet»

Jeg gikk rett i det stikk motsatte.

Gammel 22-01-25, 10:17   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg gikk rett i det stikk motsatte.

Da skjønner jeg at du fikk et bedre inntrykk. Den generiske Oslo-gruppa ser ut til å være et slags underbruk for Oslo Frp og Document.no, dessverre.

Når jeg leter på grupper finner jeg mye nabolagsgreier, samisk, bli kjent og liknende.

Slik som den er nå, så ser jeg ikke helt verdien av det som et sosialt medium, siden den er begrenset til Norge. Den kan selvsagt erstatte en del norske undergrupper på FB, så om det skjer en migrasjon der så er det interessant. Typ Togferie og liknende grupper.

Men som et sted for å oppdage nye ideer osv. så er jo selve verdien at det ikke er begrenset til Norge.

Gammel 22-01-25, 10:34   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg har ikke vært nok der til å gjøre meg opp noe spesielt inntrykk, det meste var ganske uinteressante ting med bilder av ditt og datt av hverdagsliv og snø, og "Hei, hva skjer?", omtrent som FB i starten. Men ble nysgjerring pga min venninnes promotering, og tenkte at jeg i det minste måtte sjekke hva det var for noe. Jeg tenker også at bruken begrenses av at det bare er i Norge, men hvis den blir såpass utbredt at den brukes parallelt, til sånt som f.eks arrangement og interessegrupper (som er omtrent det eneste jeg bruker FB til), så er man jo ikke lenger like avhengig av FB for å få med seg det som skjer.

FB brukes mindre og mindre til sosial samhandling, føler jeg, det er jo ikke mange som legger ut noe særlig personlig der lenger. Så for å holde kontakt med venner og kjente har den mistet mye av sin rolle, og kan fjernes for min del.

Gammel 22-01-25, 11:43   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

FB brukes mindre og mindre til sosial samhandling, føler jeg, det er jo ikke mange som legger ut noe særlig personlig der lenger. Så for å holde kontakt med venner og kjente har den mistet mye av sin rolle, og kan fjernes for min del.

Ja, jeg bruker det ikke til noe annet en kalenderfunksjon, noen temagrupper og faglig diskusjon.

Og de tingene kunne Hudd potensielt vært et alternativ for.

Gammel 22-01-25, 11:48   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

... ja, og bursdager.

Gammel 22-01-25, 17:35   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg lasta det ned forrige veke og har så langt bare sett innlegg av typen «Er dette noko for meg». Har og veldig lyst at det skal funke - kan ikkje boikotte meta heilt ennå, pga. mangel på alternativ i jobb og verv.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-25, 19:50   #12
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Dette er første gangen jeg hører om Hudd. Nå ble jeg nysgjerrig og skal selvsagt sjekke den ut. Har registrert meg på Bluesky, siden alle amerikanere trodde de skulle bli bannet i lang tid.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-25, 20:14   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke hørt om før nå.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-25, 20:20   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke hørt om før, men måtte sjekke ut nå. Foreløbig virker det jo ganske stille der.

Gammel 23-01-25, 21:28   #15
Sweetie
Prøver seg frem

Sweetie sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Ikke hørt om. Er ikke på bluesky heller, og har ikke savnet Twitter etter jeg avinstallerte for over et år siden. Men henger enn så lenge igjen i FB pga familie.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-25, 21:48   #16
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Ikke hørt om. Det er ikke noe jeg gidder å sette meg inn i på nåværende tidspunkt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-25, 21:57   #17
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ikke hørt om og kjenner ikke noe behov for å teste det heller.

Gammel 25-01-25, 11:44   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke, men kjenner at jeg nok må lell.
Flere erfaringer?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-25, 12:37   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lastet ned bluesky og der kjenner jeg jo ingen! Er det nye Twitter?

Gammel 27-01-25, 18:44   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har lastet ned bluesky og der kjenner jeg jo ingen! Er det nye Twitter?

Og nå er jeg også på Hudd og har én venn, nemlig My.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.