|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Gode tips til utemøbler?Jeg har jo endelig fått meg en liten hage, og trenger utemøbler. Men det er ikke helt samsvar mellom hva jeg faktisk syns er godt å sitte i, og hva jeg syns er pent.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode tips til utemøbler?Vet ikke, men har dere flyttet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Gode tips til utemøbler?Jeg sliter med at det ikke er samsvar mellom hva jeg synes er pent og hva jeg er villig til å betale |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gode tips til utemøbler?
Det er også et veldig godt poeng.
Jeg elsker Luxembourg-kolleksjonen til Fermob, men jeg kan ikke betale den prisen. Også syns jeg ikke de er så gode å sitte på. Greit for en kaffe, men ikke lounge, liksom. Men jeg har jo planer om svære hageselskaper, så noe sammenleggbart man kan supplere med er nok nødvendig.
![]() |
#7 |
etterpåklokest
|
De ser veldig soveposete ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Gode tips til utemøbler?Liker du designet til Ikea Segerön? Vi har de stående ute året rundt. De tåler det. Stolene er veldig komfortable og man kan sitte lenge i de. Har gjerne en god pyntepute i ryggen for ekstra komfort, men ikke nødvendig. Minus for at de ikke kan stables, men det er det endel som ikke kan.
![]() |
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Gode tips til utemøbler?Kan også tipse om solid trekk som man kan pakke møblene inn i vinterstid. Heter noe sånt som Bag-in. Det forutsetter dog at man rekker å pakke inn før vinteren (det rakk vi ikke i år)
![]() |
![]() |
#11 |
#IsItOctoberYet?!
Vence heter den sofaen vi har fra Brafab.
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
ah, kanskje de har byttet? Det står polyester på IKEA sine sider. Skjønner at det blir vanskelig å unngå ALT av plast, dessverre, vannavvisende utendørsstoff er jo også plastmaterialer. Men vil helst ikke ha store deler av plast, typ plastrotting eller støpt i plast.
![]() |
#13 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode tips til utemøbler?Jeg følger med på salg på Hay utemøbler i metall. Har siktet meg inn noen varianter av Balcony-serien når de blir billigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Gode tips til utemøbler?Posisjonsstolene til spisebordet blir brukt både når vi spiser og når vi hviler. Kjøpte gode puter på Jysk. Har hatt stolene i 20 år. Bruker sammenleggbar IKEA krakk som fothviler. Vi har laget oss en stor EUR pall sofa med puter fra Jysk der også, du finner mange løsninger ved å google.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gode tips til utemøbler?Mange gode tips, tusen takk! Måtte google "posisjonsstoler", og ja, vi må ha noe sånt. Det hadde vi på hytta tidligere og det var alle favoritt. De er veldig fine for de eldre i familien også, som gjerne vil sitte litt høyt og med god støtte.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gode tips til utemøbler?Mange gode tips her, også for en balkong som er aktuell for meg. Hva jeg selv syns er viktig er at ikke putene bygger for mye/tar for mye plass (om du ikke har masse plass til dem). Putene har uten tvil det best inne, spesielt om det er en fuktig sommer. Putekasser er ofte stygge (om de ikke er dyre) og det kan lett bli jordslag/fukt i dem også på sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Ja, det har jeg tenkt på, at puter tar veldig stor plass. Så lurer veldig på hvordan vi gjør med den benken vi potensielt bygger. Veldig tynne puter er jo ikke så gode å sitte på. Oooo, der var det mye lekkert. Hvem distribuerer disse i Norge?
![]() |
#19 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Gode tips til utemøbler?Vi handlet på Møbelringen, men det er flere norske butikker som selger Nardi i alle fall på nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|