Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bilferie i Sør-Sverige

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-25, 15:31   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilferie i Sør-Sverige

Som siddis er jeg vant til ferier i Danmark, men ikke Sverige. Jeg har jo vært der, men det er langt herfra.

Et vennepar av oss var på bilferie i Småland i fjor, og de elsket det. De mener at det er minst deilig å være norsk i Sverige som i Danmark. I Danmark tror jeg kanskje jeg har vært over femti ganger…

Jeg er overhodet ikke kjent i Sverige. Husker vagt en bilferie der som barn, og som voksen har vi kjørt et par ganger til Gøteborg. Og så har vi hatt en tur til Stockholm. Men jeg vil oppleve det landlige Sverige, med koselige små steder og fin natur. Gjerne også Skåne, med strendene der. Og kanskje kjører vi helt til Øland, hvis det er verdt turen.

Så: Etter at mannen foreslo dette i dag, så ble jeg helt gira. Men dere må fortelle meg om Skåne og Småland og kanskje Øland.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-25, 17:27   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilferie i Sør-Sverige

Ingen som har noe å dele? Dette høres ut som en koselig ferie, og noe jeg kunne tenke meg å lufte for mannen min…

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-25, 17:51   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Österlen i Skåne, strendene i Halland og Öland, bor oppleves. Veldig gjerne også Gotland som er annerledes enn alt annet i Sverige. Ferge fra f.eks. Oskarshamn. Småland er jeg ikke så god på, mye skog, men også mange vann med badeplasser. Flere kjente glassverk (Orrefors, Kosta Boda) med utsalg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-25, 21:43   #4
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ferierte en del i Orsa da jeg var barn. Husker ikke så mye annet enn offentlig basseng på campingplassen, strand og grill. Og bare fint vær. .

Noen fine passer rundt Trollhättan og Bengtfors skal det også være.

Gammel 19-04-25, 22:26   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg ferierte en del i Orsa da jeg var barn. Husker ikke så mye annet enn offentlig basseng på campingplassen, strand og grill. Og bare fint vær. .

Jeg og!

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-25, 11:04   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært en del i Skåne og det er et vakkert område både ved kysten og litt lenger inn i landet. Jeg har venner som bor en liten time nordøst for Lund og jeg liker det området veldig godt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-25, 15:22   #7
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Der var vi på campingferie for eit par år sidan. Bassenget var høgdepunktet! Men det er ikkje i sør, altså. Det er i Dalarna.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-25, 15:24   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hatt nokre feriar langs vestkysten i Sverige, mellom Strömstad og Göteborg. Det er veldig samanliknbart med Sørlandet i Norge, med småbyar og skjærgård.

I sør har eg berre vore i Malmö og Lund, ikkje på bygda. Men Lund er ein veldig koseleg by.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.