|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Mikrosement på bad?I det nye huset mitt (
![]() |
![]() |
#2 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mikrosement på bad?Kan dere bytte dusjkabinett om det er det som trekker ned badet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mikrosement på bad?Jeg har hørt skrekkhistorier om mikrosement. Det er mange som påstår at de kan det, men som absolutt ikke kan det. Du må evt. gjøre VELDIG god research før du bestemmer deg for hvem som skal gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mikrosement på bad?Dusjkabinett gjør underverker for å unngå fuktproblemer, så du risikerer å utvikle fuktproblemer hvis du fjerner dusjkabinettet og begynner å dusje rett på gulv og vegg.
Du kan ikke anta at en membran fra tidlig 2000 er fungerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mikrosement på bad?Jeg vurderer å gjøre dette i dusjsonen på badet vårt oppe. Der la vi, fordi vi var helt iddiot, hvite mosaikkfliser med hvite fuger.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Mikrosement på bad?Vi kan bytte dusjkabinett, men man kommer ikke utenom at dusjkabinett i seg selv er stygt og kjipt å holde reint. Badet her vi bor nå er nyoppusset og det er en fest å vaske det! Flisene på det nye badet er heller ikke så pene og gir meg institiusjonsvibber.
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mikrosement på bad?Med en gang man skal gjøre noe strukturelt på bad, så blir det jo KEJMPEDYRT.
![]() |
#8 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Mikrosement på bad?Jeg er nok tidenes minst trendy menneske, men jeg har planer om å kjøpe dusjkabinetter til begge badene. Rommene var nyoppusset da vi kjøpte huset, så jeg vet ikke hvor bra jobben er gjort. Og jeg orker ikke bruke mange hundre tusen på oppussing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mikrosement på bad?Det at det er mindre sjanser for fuktskader trumfer det estetiske hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Mikrosement på bad?
+1 på denne. Vi fikk lagt mikrosement på badegulv og sprutsone på kjøkkenet. Hadde gode anbefalinger, fikk et lite mareritt. Men det kan bli superfint.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Mikrosement på bad?Hva skjedde, Arran? Og hvordan gjør man veldig god research? Det samme vil jo gjelde når vi etter hvert skal pusse opp. Det blir en stor og dyr jobb, siden vi vil slå sammen to rom, og bytte rør på et bad i 2. etasje. Det føles veldig skummelt.
![]() |
![]() |
#12 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Mikrosement på bad?Har dere papirer på det "nye" badet?
![]() |
![]() |
#13 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Mikrosement på bad?Mulig jeg er sær og uvitende, men dusjkabinett anser jeg som veldig vanskelig å holde. Hvordan får man rengjort det på sider, under og i alle kroker og kriker?
![]() |
![]() |
#14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Veldig god research på mikrosement ville for meg bare vært å evt. få det gjort med samme håndverker som har jobbet med dette hos noen jeg kjenner. Såpass lite stoler jeg på de som sier de kan dette etter historiene jeg har hørt. Dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Under cover
Vi fikk firma anbefalt av noen som gjorde annen jobb hos oss. Solid firma som brukte underleverandør som de hadde erfaring med og som skulle være den flinkeste. Han var en katastrofe. Skikkelig dårlig jobb og masse gris rundt om. Klaget, de gjorde det på nytt, klaget, de flikket på det, klaget og de begynte å ignorere meg. Avsluttet saken med et rekommandert brev hvor jeg konkluderte med at de ikke var interessert i å rydde opp og jeg dermed ikke var interessert i å betale. Hørte aldri noe mer.
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Mikrosement på bad?Oi! Det var veldig kjipt. Hvor mye skulle dere betalt?
![]() |
![]() |
#17 |
Under cover
![]() Sv: Mikrosement på bad?Husker ikke helt. 20-30.000, tror jeg.
![]() |
![]() |
#18 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Man kjøper et kabinett med færrest mulige kriker og kroker og så har jeg investert i en dampmaskin som gjør at jeg får vasket mellom glasset og kantene (i bunn og topp av glassene). Vårt er tilnærmet like fint som da vi installerte det ca 2014. Vi har Porsgrund sitt showorama, men det finnes andre gode alternativer også. Jeg syns ikke det uestetisk, selv om å dusje rett på vegg ser bedre ut.
![]() |
#19 |
#IsItOctoberYet?!
Oh, nice! Når man kommer skikkelig til, så er det jo en annen sak, så godt at det finnes alternativer. Får man vasket bak og under også?
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Mikrosement på bad?Om badet ikke har fuktproblemer kan jo mikrosement gjøre det penere, men ikke tettere enn det er. Det er jo som fugemasse, liksom.
![]() |
|
|