Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva skjer om man ikke rekker flyet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-25, 14:49   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skjer om man ikke rekker flyet?

Ut over at man ikke kommer seg dit man skal altså
Jeg har 30 minutter på meg og er usikker på om det går. Skal ikke sjekke inn bagasje. Gardemoen i kveld.
Men hva skjer om jeg ikke rekker det men har sjekket inn?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 14:53   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skjer om man ikke rekker flyet?

Jeg tror de tar baggasjen av flyet. Med vekt på tror. Har ihvertfall opplevd å være ombord på et fly som ble forsinket fordi de måtte ta av noe baggasje.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 14:56   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bare håndbagasje.

Gammel 08-02-25, 14:57   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Skjer ingenting, du må bare kjøpe ny reise. 30 min på Gardermoen burde holde.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 14:58   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Har bare håndbagasje.

Jeg misforsto. Trodde du lurte på hva som skjedde om du hadde innsjekket baggasje.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 15:08   #6
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Men du har null min ekstra til sikkerhetssjekk, rop på hjelp fra bakkeansatt eller be om å få snike. Krysser fingrene for at du ikke skal til terminal to, da må du løpe.

Gammel 08-02-25, 15:15   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjennomgående billett? Fly nr to kan vente litt, trur eg. Har ihvertfall sittet klar i flyet og ventet på passasjerer fra innkommende fly.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 15:17   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Skjer ingenting, du må bare kjøpe ny reise. 30 min på Gardermoen burde holde.

Lovende!
Da krysser jeg fingrene for at været i nord holder seg rolig!

Gammel 08-02-25, 15:17   #9
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Men du har null min ekstra til sikkerhetssjekk, rop på hjelp fra bakkeansatt eller be om å få snike. Krysser fingrene for at du ikke skal til terminal to, da må du løpe.

Tror ikke jeg må innom?

Gammel 08-02-25, 15:30   #10
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Om du har gjennomgående billett er det null stress. De ordner nytt fly eller hotell om du ikke rekker flyet ditt videre.
Om du skal starte reisen fra Gardermoen må du ta frem storstemmen i sikkerhetskontrollen og si at flyet ditt går NÅ og du må få komme frem. Ha alt av belte, klokke og andre ting i håndbagasje så det går raskest mulig i sikkerhetskontrollen.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 15:57   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Slik jeg forstår det, så skal du bytte fly på Gardermoen men har litt kort tid mellom landing og neste avgang? Da tror jeg at du kan kontakte personalet på flyet du reiser med først, og forklare situasjonen for dem. Kanskje du for eksempel kan få plass langt framme i flyet slik at du raskere kommer deg ut? Det kan også være nyttig å vite hvilken utgang du skal videre til - det er også slikt flypersonalet muligens kan hjelpe deg med.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 16:04   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, med gjennomgående billett trenger du ikke kjøpe ny reise heller, de fikser. Det hender de venter litt også, hvis det er flere med samme issue. Hvis du ikke rekker det får du ny billett, ofte ligger den klar i appen allerede når du lander. Hvis det ikke er flere fly den dagen får du hotell. Husk også at hvis du har gjennomgående billett kan du ha rett til kompensasjon.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 16:44   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist jeg var i den situasjonen (med gjennomgående bilett), så hadde de kabinansatte full kontroll. Jeg var superstressa, for vi var noen minutter for sene i tillegg. Det kom beskjed før landing om at det var passasjerer ombord med kort transfertid, så alle fikk beskjed om å bli sittende til de passasjerene hadde fått gått først. En kabinansatt kom bort til min rad og sa at flyet mitt var varslet og fikk meg raskt ut. Jeg løp som en gal til neste gate, var klart sistemann ombord, og ble hilset med "Stakkar, du trengte da ikke løpe!" Skulle ønske jeg visste det.

Gammel 08-02-25, 17:41   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en gang løpt slik at jeg kastet opp på fly nr 2. Var mellom utland og innland på Gardermoen. Nei, kondisen er ikke god, så det hjalp ikke.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 19:13   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Tror ikke jeg må innom?

Gjennomgående billett da blir du ivaretatt, og får hjelp til å rekke flyet. Går nok bra. Lykke til!

Gammel 08-02-25, 19:59   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om nan ikke rekker flyet blir msn booket om med gjennomgående billetter.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 20:02   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Har løpt!
Har vært den gale passasjeren som trengte seg fram med undskylding i øst og vest.
Er gjennomsvett. Men rakk flyet!!

Gammel 08-02-25, 20:03   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Hadde ikke gjennomgående billett. Men heldigvis ikke langt å gå. Og mange andre hadde nok det.

Gammel 08-02-25, 21:53   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Godt du rakk det.

Gammel 08-02-25, 21:54   #20
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Veldig fornøyd! Da får jeg en hel søndag med familien før jeg reiser igjen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.