|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hjerkinn eller Kongsvold - hvor er det best å bo?Jeg skal på en fjelltur i sommer, og lurer på hvilken av disse hotellene jeg bør bo på.
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjerkinn eller Kongsvold - hvor er det best å bo?Jeg er veldig glad i turterrenget når du kommer opp på platået fra Kongsvoll, i Stroplsjødalen, retning Reinheim. Ganske gode sjanser for å se moskus også. Snøhetta Viewpoint er fint ja, men dit kan man jo uansett kjøre, og det tar ikke lang tid å gå opp dit fra parkeringsplassen. Jeg har ikke bodd på noen av hotellene da.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjerkinn eller Kongsvold - hvor er det best å bo?
Vi tar tog, så ingen bil.
![]() |
#5 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hjerkinn eller Kongsvold - hvor er det best å bo?Kongsvold er fredet av RA og har gjennomgått en omfattende tilpassing til universell utforming. Jeg ville reist dit. Turløypene kjenner jeg dessverre ikke.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjerkinn eller Kongsvold - hvor er det best å bo?Må det være hotell? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Vi har sett på den, men nå er det de to nevnt som jeg lurer på. Ikke alternativer.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hjerkinn eller Kongsvold - hvor er det best å bo?Jeg har bodd på Kongsvold (da de hadde sånn gourmettilbus) og det var et koselig sted uten æ være hotell. Det var fjellstue. Turterrenget kan jeg ikke uttale meg om da vi var der for maten.
![]() |
#10 |
I mål
|
Jeg har også vært på Kongsvold, og er enig med Karamell. Det er et hyggelig sted å være, men en fjellstue, noe jeg vil si at særlig overnattingen bar preg av (men det er 10 år siden). Veldig trivelig da, absolutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjerkinn eller Kongsvold - hvor er det best å bo?Ja, jeg har sett bilder av rommene, så vet at det er enkel standard. Men vi ville ha separate senger (vi er to venninner som reiser) og eget bad. Jeg orker ikke sovesal og utedo. Vi endte på Hjerkinn, så håper jeg hestefolket der dusjer før de går til middag.
![]() |
#12 |
--
|
![]() Sv: Hjerkinn eller Kongsvold - hvor er det best å bo?Datteren har vært flere somre på Hjerkinn og har vært veldig fornøyd. Jeg er allergisk mot hest, så har kun vært inne i hovedbygningen, men merket ikke noe til hest der |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjerkinn eller Kongsvold - hvor er det best å bo?jeg har vært begge steder to påfølgende netter. Ang. Hjerkinn tenkte jeg at hit vil jeg gjerne tilbake! Om Kongsvold - not so much. Fremfor alt likte jeg fellesområder, spisesal og rom mye bedre på Hjerkinn. Ingen hestelukt inne, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|