Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

En skikkelig digg bronzer/higlighter?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-25, 22:02   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En skikkelig digg bronzer/higlighter?

Vi kan se glamorøse ut inn i apokalypsen, ikke sant?

Jeg føler meg gusten og kjip, og verden går til helvete, så da vil jeg å glitre litt over kinnbena. Tips til en luksuriøs og deilig bronzer/highlighter?

PS, ingen blogger/influencer/kjendis-merker plis.

Sist redigert av Tallulah : 19-02-25 kl 22:19.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-25, 07:49   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En skikkelig digg bronzer/higlighter?

Jeg leste tips på kicks.no og endte opp med en flytende fra Mac.
https://www.kicks.no/mac/makeup/base...RoClRMQAvD_BwE

Akkurat passe lysning og lett å bruke.

Gammel 20-02-25, 08:09   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det hjelper veldig med litt solpudder. Jeg bruker denne:
https://www.kicks.no/makeup/base/bro...02-medium-cool

Prisen er jo vanvittig, men den varer i mange år.

Gammel 20-02-25, 08:57   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes det hjelper veldig med litt solpudder. Jeg bruker denne:
https://www.kicks.no/makeup/base/bro...02-medium-cool

Prisen er jo vanvittig, men den varer i mange år.

Akkurat dette solpudderet bruker jeg, også. Det er utrolig drøyt. Det er faktisk det eneste dyre produktet jeg bruker. Synes resultatet blir naturlig. Brukes både sommer og vinter.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-25, 09:08   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Akkurat dette solpudderet bruker jeg, også. Det er utrolig drøyt. Det er faktisk det eneste dyre produktet jeg bruker. Synes resultatet blir naturlig. Brukes både sommer og vinter.

Guerlain er vel det originale solpudderet! Husker jeg var fascinert av de kulene på ungdomsskolen. Godt å høre at det er drøyt i bruk, jeg er veldig glad i Guerlain, det gir skikkelig luksusfølelse.

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Mac er også en favoritt, det var også nydelig! Bruker du det til hverdags også, eller mest på kveld/fest?

Gammel 20-02-25, 09:46   #6
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Guerlain er vel det originale solpudderet! Husker jeg var fascinert av de kulene på ungdomsskolen. Godt å høre at det er drøyt i bruk, jeg er veldig glad i Guerlain, det gir skikkelig luksusfølelse.

Mac er også en favoritt, det var også nydelig! Bruker du det til hverdags også, eller mest på kveld/fest?

Jeg bruker det på dagtid også, men har ikke sett meg selv i speilet ute. Synes ikke så godt på badet, føler meg ikke sminket med dette på.

Gammel 20-02-25, 09:47   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg bruker det på dagtid også, men har ikke sett meg selv i speilet ute. Synes ikke så godt på badet, føler meg ikke sminket med dette på.

Kanskje du er en skikkelig glamorøs disco queen når du er ute! Det er jo ikke en dårlig ting.

Gammel 20-02-25, 10:24   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Altså, når man bruker dette, er det i hele ansiktet eller hva er greia? Jeg er helt noldus på sånt, men syntes dette så aktuelt ut. Møkklei vinter. Sorry for kupping, Tallulah.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-25, 10:29   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Altså, når man bruker dette, er det i hele ansiktet eller hva er greia? Jeg er helt noldus på sånt, men syntes dette så aktuelt ut. Møkklei vinter. Sorry for kupping, Tallulah.

Nei, nei, kupp i vei.

Den jeg har nå som har ganske mye skimmer bruker jeg rougebørsten på og legger litt på kinnbena til hverdags, og kanskje litt rett under øyenbrynet og litt i amorbuen når jeg sminker meg mer.

Solpudder, slik jeg husker det fra ungdomstida fluffet man litt rundt i ansiktet, egentlig litt som en lightversjon av mørk contouring.

Gammel 20-02-25, 11:19   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ettersom du ikke vil ha kjendismerke tips, så ville jeg gått for det Tjorven linker til.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-25, 11:26   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte solpudder fra...var det Jan Thomas tro, og det glitrer så mye at man skulle tro jeg var på fest til enhver tid Ikke at det er noe galt med det forsåvidt

Jeg har Guerlain meteorites i pearly white som funker som en litt "roligere" highlighter - fint for meg som er litt sånn sminkeavers. Jeg har blush fra Guerlain også, synes begge er gode og drøye i bruk. På et eller annet tidspunkt kjøpte jeg en sånn topakk i reisestørrelse med kost og greier.

Sist redigert av m^2 : 20-02-25 kl 11:35.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-25, 11:27   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jan Thomas, Camilla Pihl, Sophie Elise og Kardashians utgår med VELDIG høye kneløft. Eller, Jan Thomas er for så vidt fagmann så han er innafor.

Gammel 20-02-25, 12:53   #13
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Er du åpen for Caia? Jeg har ikke prøvd bronzer eller hightlighter derfra, men synes foundation derfra er bra, har en blushstick jeg er fornøyd med og vurderer å bestille mer. Fant ut i dag at det ligger en del på finn.no, så kommer nok til kjøpe der for å spare penger når jeg prøver ut. Gå gjerne inn på siden deres for å se på reklamefilmene/bildene til produktene. De er ute med ny bronzer nå, og jeg er fristet selvom jeg synes hun grunderen ser ut til å ha tatt for mye "møllers tran"/bronzer i den reklamen jeg har sett.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-25, 13:24   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Mmm, nei. Ikke svenske influensere heller. Jeg vil kjøpe noe fra noen som lager produkter basert på fagkunnskap, ikke kjendiseri.

Gammel 20-02-25, 14:04   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Chanel Les Beiges bronzing cream. Evig favoritt

Gammel 20-02-25, 14:21   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker Bobbi Brown bronzer - ganske dyr, men ser naturlig og ikke skimrende ut. Jeg bruker fargen Golden light, som ser ut til å være utsolgt mange steder, men finnes her:
https://www.bangerhead.no/bobbi-brown/bronzer

Jeg bruker ikke highlighter til daglig, men den forrige jeg var fornøyd med var fra Nudestix, fra dette mini-settet: https://www.blivakker.no/product/322...nudes-mini-kit Synes stick funker greit å ha med rundt til oppfriskning også (- bare styr unna foundation-sticken deres, som var voksete og ekkel). Lettere å kontrollere hvor man vil ha mer skimmereffekt.

Finnes i full størrelse her:
https://www.blivakker.no/product/322...r-hey-honey-8g

Får plutselig ikke til å merke og lage koblinger i tekst på telefonen, så da blei det sånn.

Gammel 20-02-25, 15:25   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kanskje du er en skikkelig glamorøs disco queen når du er ute! Det er jo ikke en dårlig ting.

. Må være klassisk kvinne midt i 50 årene tabbe. Så nå har jeg testet i dagslys, på hjemmekontor. Har MAC i peachlight, smurte tykt, den gir masse fukt. Jeg blir blank, men ikke noe som glitrer. Skal sjekke igjen om jeg skinner på SATS i kveld. Kunne tatt seg ut med glitter til svarte klær og markløft.

Gammel 20-02-25, 15:26   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke dette fuktighetskremen deres med "strobe" i?
Jeg har den, men er ikke så glad i lukten og den gir meg kviser, så jeg lar den for det meste stå i skapet. Jeg synes heler ikke gløden er så varig og "nok".

Jeg har derimot denne foundationen fra samme merket, og den er min favoritt! Det ble til og med kommentert fra en venninne (som riktig nok er opptatt av hus og sminke og sånt) at huden min glødet og så så fresh ut. Tilfeldig valgt farge her: jeg har en om vinteren og en annen til sommeren: https://www.kicks.no/mac/hudpleie/an...n-tint-light-2

Sist redigert av Karamell : 20-02-25 kl 15:59.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-25, 15:32   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Der solen normalt treffer, ville jeg brukt solpudder. Nesen, pannen og kinnbeina, kanskje haketippen. Jeg har ikke brukt solpudderne mine på år og dag, er mer over på kremer og sticks.

Ellers har jeg denne i en eldre modell. Min variant har nemlig sånn "lipgloss-kost" på sin, og er ikke tube slik som den tydeligvis har nå. Jeg kjøpte mange til introtilbud for 20 kroner den gangen de kom, og jeg er på min site nå. Denne bruker jeg på kinnbeina og i amourbuen, sånn dann og vann.

https://www.makeupmekka.com/no-no/pr...waAlecEALw_wcB

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-25, 15:39   #20
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Karamell, jeg vet ikke. Eller produktet kan brukes som highlighter. Jeg har tørr hud i kinnene og denne trekker seg godt inn og jeg verken kjenner lukt eller får kviser, noe jeg lett får av BB kremer. Jeg bruker Bobbi Brown primer og Shiseido foundation. Anbefalingene på Kicks for min aldersgruppe har passet meg godt. Men sånne tråder gjør at jeg får lyst på flere ting, og jeg som bruker så lite av dette.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.