|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
snur
|
![]() Enda en tråd om skjegg- og sølvkre, denne gang på arbeidsplassJeg jobber på skole og vi er veldig plaget av skjegg- eller sølvkre, spesielt i administrasjonsfløyen. Vaktmester har satt ut feller, men det er ikke nok. Er det noen som har hatt skadedyrsfirma inne på sånne dyr? Tar de på seg sånne oppdrag? Tenker da om vi kan få de til å komme dagen før påskeferien eller noe for å få tatt hele bygget samlet uten at det går ut over noen.
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Enda en tråd om skjegg- og sølvkre, denne gang på arbeidsplassVi har skjeggkre på min arbeidsplass og har nettopp hatt inne et firma, Pelias, for å bli kvitt dette. De la en liten dråpe med åte flere steder langs gulvlistene. Jeg fikk inntrykk av at det funker slik at skjeggkreet spiser dette og dør, da det er giftig. Døde skjeggkre skal vi la ligge, for de blir igjen spist opp av sine artsfrender, og disse vil igjenstryke med av forgiftning.
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enda en tråd om skjegg- og sølvkre, denne gang på arbeidsplass
Vi hadde det samme hjemme. Har ikke sett et kre siden, og det er noen år siden nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I endring
|
![]() Sv: Enda en tråd om skjegg- og sølvkre, denne gang på arbeidsplassFeller hjelper ingenting, annet enn at dere får kartlagt omfanget. Det er som de andre sier å få skadedyrfrima til å legge ut åte som er tingen. De har funnett noe som virker og så lenge det legges en plass som ikke vaskes eller støvsuges så virker det samme åte i minst 4 år. Det er 4 år siden de begynte å bruke det derfor kan de med sikkerhet si 4 år, men kan nok virke enda lengre.
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enda en tråd om skjegg- og sølvkre, denne gang på arbeidsplassJeg ser at det fortsatt ligger åte der jeg "sjelden" gjør veldig nøye rent |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Enda en tråd om skjegg- og sølvkre, denne gang på arbeidsplassMen er dere selv ansvarlig for bygget? Det er jo stort sett slik at noen "andre" eier bygget og drifter det? Kan dere ikke melde det som et avvik oppover? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
snur
|
Det er kommunen, men det de har gjort er å sette ut limfeller uten åte. Det hjelper ingenting. Så nå må vi kreve litt mer fra eiendomsavdelingen. Eneste svaret vi har fått til nå er å melde inn i sakssystemet så skal de sette ut feller. Her må det nok sterkere ting til og da er det greit å vite at det faktisk finnes noe som virker som jeg kan kreve at de gjør.
![]() |
#8 |
I mål
|
Ja, skjønner. Helt enig i det. Lurte bare på om dere måtte fikse selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
snur
|
De bobler ikke akkurat over av initiativ og arbeidslyst på drift. De skal helst få det servert i fanget
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette vet jeg ikke med sikkerhet selv, for jeg har ikke kvalitetssikret påstanden. Men - et vennepar av meg med krabbende barn i hus fikk satt ut slik gift med beskjed om at det ikke var giftig for mennesker og at derfor ikke var noe problem med små barn i hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|