|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() |
![]() Alt for mye ris!Jeg kokte aaaalt for mye ris til middag i dag. Noen tips til hva jeg kan bruke det til? Kan det fryses? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alt for mye ris!Rispannekaker har jeg lagd flere ganger. Fremfangsmåten ligner på rislapper, men siden det ikke er grøt blir den sprøere og mer smak i. Tilsetter egg, jeerafrø og karripulver og blander godt. Stekes som rislapper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Alt for mye ris!Det går fint å putte i kjøleskapet og bruke i noen dager.
![]() |
#6 |
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alt for mye ris!Takk for gode forslag! Da blir det stekt ris til middag. Tror faktisk jeg har en pose nasi goreng-krydder også (kanskje utgått på dato) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Alt for mye ris!Det går helt fint å fryse inn i ris, også. Men stekt ris dagen etterpå er jo perfekt! Husker bare at risen må stå i kjøleskapet i mellomtiden. Og krydder som er gått ut på dato, spiller absolutt ingen rolle. Det eneste som skjer er at det kanskje mister litt av smaken, men det er jo lett å fikse på ved å ta i litt ekstra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
One of These Days
|
![]() Sv: Alt for mye ris!Pleier å ha stekt ris dagen etter. Hvitløk, løk, chili, gulrøtter, kål og et egg sammen med litt fish sauce og oyster sauce og soyasaus, toppes med litt vårløk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Alt for mye ris!Tipper man kan ha litt ris i vaffelrøre også. |
![]() |
![]() |
![]() |