Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Når Insta-kontoen er stjålet

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-25, 17:10   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når Insta-kontoen er stjålet

Jadda.

Epostadressen min er blitt lekket på The Dark Web. Derfra har noen knabbet masse rart, og det meste har jeg fått sperra og gjenoppretta, samt bytta passord i hytt og gevær, inkludert på eposten.

Nuvel - det eneste som viser seg umulig å få gjort noe med er Instagramkontoen min. De såkalte hjelpesidene til Meta sender meg bare i en evig loop av unyttige lenker. Jeg må skrive epostadressen min, så får jeg kode til tebakestilling, men hallo - kjeltringene har jo bytta epostadresse...

Er det bare å avskrive hele kontoen, eller finnes det bakveier?

Gammel 31-03-25, 12:52   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Insta-kontoen er stjålet

Oi, har jo hatt connection med deg, så jeg har et par spørsmål:
- E-post, er det Gmail eller noe annet?
- insta, hadde du på to-faktor-godkjenning?

Eller det siste hjelper vel ikke hvis de har kontroll over e-posten din.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-25, 17:03   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Har du prøvd det som står under 'Be om en sikkerhetskode eller støtte ...'.
https://help.instagram.com/149494825257596/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-25, 19:21   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Oi, har jo hatt connection med deg, så jeg har et par spørsmål:
- E-post, er det Gmail eller noe annet?
- insta, hadde du på to-faktor-godkjenning?

Eller det siste hjelper vel ikke hvis de har kontroll over e-posten din.

Brukte en annen epost enn gmail, og denne eposten er blitt lekket og knekt på dark web. Har bytta passord og sikret den nå, for å si det slik.

Hadde ikke tofaktor på insta. Har lært på den harde måten at det må til både her og der.

Gammel 31-03-25, 19:21   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Har du prøvd det som står under 'Be om en sikkerhetskode eller støtte ...'.
https://help.instagram.com/149494825257596/

Jepp, og det funker ikke.

Har avskrevet den kontoen, og bedt alle kontaktene mine rapportere den som svindel, så kanskje den i det minste stenges.

Gammel 04-04-25, 16:55   #6
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sletter med det samme da jeg ble hacka på Facebook. Var helt håpløst å få tilbake tilgang osv. Så jeg ba alle om å melde den inn, og jeg lagde meg ny. Pyton er det uansett!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.