Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig grillet kylling – innhold

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-25, 20:18   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig grillet kylling – innhold

Er det noen som vet hva de ferdig grillede kyllingene som selges i ferskvaredisken inneholder?

Jeg har ei venninne som ikke tåler hvitløk. Hun mener at det ofte er hvitløk i ferdig grillet kylling, men er ikke helt sikker. Er det noen av dere som vet? (Jeg tenker da på krydderet de bruker, evt ikke bruker. Og jeg lurer vel egentlig også på om krydder utenpå skinnet (som ikke skal spises) virkelig går helt inn i kjøttet…)

Jeg skal lage kyllingsuppe med ferdigstekt kylling. Jeg orker ikke koke en hel kylling selv med mindre jeg er helt nødt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-25, 20:29   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig grillet kylling – innhold

Kan du ikke bare steke kyllingfilet strimler?

Gammel 30-03-25, 20:39   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Kan du ikke bare steke kyllingfilet strimler?

Jo, det kan jeg forsåvidt. Men jeg trenger nokså mye kylling, og den bør være litt sånn «pulled». Jeg kunne jo forsåvidt stekt littegrann kylling bare til henne, da. Godt poeng. Men tanken var å kjøre dette så lavterskel som mulig.

Gammel 30-03-25, 20:41   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Grillet kylling fra Prior inneholder ihvertfall hvitløk, men de oppgir ikke hva butikkgrillet kylling er krydret med.
https://meny.no/varer/kylling-og-fja...-7039610012359

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-25, 20:44   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Grillet kylling fra Prior inneholder ihvertfall hvitløk, men de oppgir ikke hva butikkgrillet kylling er krydret med.
https://meny.no/varer/kylling-og-fja...-7039610012359

Nei, det så jeg også.

Spørs om hun ikke må få en egen liten gryte med suppe.

Gammel 30-03-25, 21:25   #6
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg hadde sommarjobb på Prior to somrar medan eg gjekk på vgs. Då hadde vi ei "strikksprøyte" som stakk masse små hull i kyllingen for at krydderblandinga skulle trenge inn i kjøttet gjennom kjøttet, før han blei marinert og sendt ut til grilling i butikk. Ulike butikkjedar hadde ulike krydderblandingar i marinaden sin. Men dette er 25 år sidan ...

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-25, 21:30   #7
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De aller fleste blandingskrydder inneholder (desverre) hvitløk, og ja, det trekker inni kjøttet.

Gammel 30-03-25, 23:08   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prior sin ferdiggrillede, hele kylling inneholder hvitløk.

Gammel 30-03-25, 23:09   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det går jo an å høre med de som jobber i ferskvaredisken, men det er nok en sjanse for at det er hvitløk i ja.

Gammel 30-03-25, 23:20   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Hm, ja, da har hun nok rett. Jeg kjøper en som jeg har i suppa, og så steker eller koker jeg et kyllingbryst som hun kan få i egen kasserolle. Eller noe sånt.

Gammel 31-03-25, 08:39   #11
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Det pleier å stå på prislappen de skriver ut og klistrer på. Så det er helt sikkert mulig å ringe og høre med dem om du ønsker det.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-25, 11:28   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Butikkene bruker forskjellig krydder der de griller i butikken, men spør du der du kjøper så skal du få innholdet de bruker. Men mest sannsynlig bruker de fleste hvitløk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-25, 13:23   #13
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

"Tåle hvitløk"...?? Hva vil det egentlig si? Det er vel ikke en allergi, eller?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-25, 13:28   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Som i at hun blir ekstremt kvalm og får vondt i magen av det. Sånn har hun hatt det hele livet. Jeg vet at det er sånn og stiller ikke flere spørsmål ved det, men det er ingen allergi i ordets egentlige forstand, nei.

Gammel 31-03-25, 13:32   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk innholdsfortegnelsen på sånn "stekt og spiseklar" kylling i plastpakker! (Det er vel sannsynlig at det er hvitløk i noen av dem også, men det finnes flere slag.)

Gammel 31-03-25, 13:39   #16
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje du kan bruke sånn pulled chicken istedenfor?
https://meny.no/Varer/kylling-og-fja...5707196355420/
Denne inneholder løk, men ikke hvitløk

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-25, 13:49   #17
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble interessert i oppskrift til denne suppa Vil du dele?

Ellers bruker jeg alltid rå kylling fra Stange, tar på det krydderet jeg vil, putter den i airfryeren en time på 180 grader. Saftig og deilig kylling. Men ser jo at det ikke svarer på spørsmålet ditt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-25, 13:55   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har fått tak i ferdigstekt kylling uten noe annet krydder enn salt, så den er grei.

Oppskriften på suppa har jeg mest i hodet, men den ligger her et eller annet sted, det er Frukt som har tipset om den. Det er en klassisk gresk suppe med aborioris, masse sitron og kylling. Og dill.

Gammel 31-03-25, 14:13   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg tåler ikke hvitløk som i kryssallergi mot pollenallergi. Sist jeg spiste det fikk jeg ekstrem kløe i munnen, og noen ganger i halsen. Så jo det går an å ikke tåle få allergisk reaksjon på det.

Gammel 31-03-25, 14:16   #20
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Hvitløk er vistnok også den største årsaken til kontaktallergi blant kokker.

Sist redigert av Isprinsessen : 31-03-25 kl 15:12. Årsak: Skrivefeil
Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.