|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Digital stilletid - offentlige etaterVet ikke om digital stilletid er et uttrykk, men kanskje det burde vært det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Digital stilletid - offentlige etaterJeg trodde faktisk det var en enighet om at selskaper bare sender sms i arbeidstiden. Jobben min gjør bare det, med mindre det er noe kritisk. Sist redigert av Timar : 07-04-25 kl 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Digital stilletid - offentlige etaterStørre aktører har gjerne massebehandlings-rutiner som kjøres sekvensielt gjennom døgnet. Ofte unngås normal arbeidstid for å ikke forstyrre normal saksbehandling, og fordi automatikken og utsendingene trigges av manuelle rutiner.
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Digital stilletid - offentlige etaterNår det gjelder sykmeldinger og søknad om sykepenger tipper jeg det kommer når ansatt har sendt inn. Akkurat som at arbeidstaker for sms fra NAV når legen har sendt inn sykmelding.
![]() |
#6 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Digital stilletid - offentlige etater
Word. Bortsett fra skatteoppgjør med positivt fortegn. Det kan få lov til å komme nårsomhelst.
![]() |
#7 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Digital stilletid - offentlige etaterDet er nok dessverre slik at vi må selv ta ansvar for varslinger på mobiler og pcer, og jeg er helt enig i at det er slitsomt å få når det ikke passer å tenke på akkurat dette.
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Digital stilletid - offentlige etaterEnig i at vi skulle sluppet å få slike meldinger i tide og utide. Jeg får typisk melding om at elbiladeregningen er betalt i firetiden den første i hver måned. Husker heldigvis som oftest å sette på nattmodus på telefonen. Men det finnes jo andre saker som popper inn, som kan ta mer hjernekraft om det kommer midt i festen lørdag kveld - eller på søndagsturen.
![]() |
#9 |
One of These Days
|
![]() Sv: Digital stilletid - offentlige etaterDet her minner meg om at jeg må stille inn mobilen til ikke å ringe selv med ørepropper på. (Hilsen vekket av kunde kl.08:13 mandag 31.3 som hadde en helt uviktig og uvesentlig forespørsel.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|