Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonse

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-25, 13:17   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonse

Jeg har en ønskes leid leilighet-annonse på finn. Skriver litt om meg selv, at jeg har god referanse på tidligere leieforhold, at jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg, og presiserer at jeg har hund. Skriver at det er en rolig senior hund med lite lyd I. Har bilde av meg og hunden.

Fikk en henvendelse fra en som lurte på om leiligheten hans kunne være noe for meg. Han skriver; "la merke til at du har hund, og lurer derfor litt på hvordan du håndterer lukt og renhold i leieforhold." Jeg lurer ikke på hvordan jeg eventuelt skal svare denne personen. Men det gjorde meg mer oppmerksom på det med lukt av hund. Jeg har vært mest fokusert på at hund medfører eventuelt mer lyd og slitasje i leieforhold.

Jeg ønsker tilbakemelding på om jeg bør skrive mer om dette i annonse-teksten? Jeg er opptatt av at feks flekker rundt vannskåla til hunden vaskes bort raskt, samtidig er jeg ikke interessert å leie et sted der det lett blir flekker fra hunden som er vanskelig å få bort med ukentlig vask.

Og bør jeg fokusere på dette med lukt av hunden i annonsen? Jeg er ikke interessert i å leie møblert, det er kanskje mest hvis det leies ut møblert at utleier kan være fokusert på dette? Jeg skjønner at det blir hundelukt av pleddene hunden ligger på i sofaen, da vasker jeg dem. Hadde hunden de 8 første årene hans i egen eid bolig, tenkte aldri over at det ble en annen lukt i huset enn før hunden kom. Men dette er vel eventuelt noe man bor seg til med og ikke merker så lett. Samtidig pusser jeg tennene på hunden hver dag,
så tipper det ikke er den hunden det lukter mest hund av. Lurer bare på om jeg bør fokusere på det i annonsen. Bør jeg skrive mer detaljert enn at jeg liker å ha det rent og ryddig? At jeg vasker gulvet minst en gang i uka, liksom?

Gammel 08-04-25, 13:23   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonse

Min erfaring, som ikke har hund selv, er at det kommer veldig an på hva slags hund man har. De fleste hunder lukter lite eller ingenting, men noen hunder lukter mer. Det leide noen hos oss en gang, som hadde en engelsk bulldog. Der satt det hundelukt igjen i veggene lenge etter at de hadde flyttet ut. Vet du om noen ærlige og nøytrale mennesker du kan be om å kjenne etter om det lukter hund der du bor nå? Selv vil du trolig ikke merke det uansett, men om noen utenforstående kan bekrefte at det ikke lukter hund hos deg så kan du trygt skrive at hunden din ikke lukter. Hvis ikke synes jeg ikke det er noe du trenger å nevne i annonsen.

Ellers tenker jeg at de som godtar at du leier med hund, vil synes det er greit uansett, hvis det er innenfor normale former. Hvis noen er skeptiske til renhold og lukt er det trolig noen som egentlig ikke vil ha hund i huset, og da skal det kanskje lite til før du får problemer relatert til hunden. Så jeg ville heller prøvd å finne noen som godtar hundehold uten forbehold ut over det man kan forvente.

Gammel 08-04-25, 14:04   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Min erfaring, som ikke har hund selv, er at det kommer veldig an på hva slags hund man har. De fleste hunder lukter lite eller ingenting, men noen hunder lukter mer. Det leide noen hos oss en gang, som hadde en engelsk bulldog. Der satt det hundelukt igjen i veggene lenge etter at de hadde flyttet ut. Vet du om noen ærlige og nøytrale mennesker du kan be om å kjenne etter om det lukter hund der du bor nå? Selv vil du trolig ikke merke det uansett, men om noen utenforstående kan bekrefte at det ikke lukter hund hos deg så kan du trygt skrive at hunden din ikke lukter. Hvis ikke synes jeg ikke det er noe du trenger å nevne i annonsen.

Ellers tenker jeg at de som godtar at du leier med hund, vil synes det er greit uansett, hvis det er innenfor normale former. Hvis noen er skeptiske til renhold og lukt er det trolig noen som egentlig ikke vil ha hund i huset, og da skal det kanskje lite til før du får problemer relatert til hunden. Så jeg ville heller prøvd å finne noen som godtar hundehold uten forbehold ut over det man kan forvente.

Enig. Jeg har vært hos flere der det ikke lukter hund i det hele tatt. Som allergiker har dog vært plaget med kløe på huden hvis jeg brukte tskjorte, eller i ønene om jeg klødde meg, etter å ha sittet i sofaen, selv den er støvsuget og hunden ikke er i rommet. Små hundehår som sikkert sitter fast uansett.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-25, 14:05   #4
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg merker at det lukter hund inne hos naboen. Ingen vond lukt, men sikkert en kombinasjon av hundehår og kanskje hundemat. De har neppe støv på hjernen, men driver med helt vanlig helgevask innimellom. Antar at lukta ikke vil henge igjen dersom de mot formodning skulle finne på å skulle flytte og selge huset.

Ville svart høflig og greit på en slik henvendelse, dersom utleier ellers virker hyggelig.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-25, 14:08   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok kanskje litt "happy-go-lucky", men jeg ville trodd at utleier ønsker å se at du har tanker av akkurat den typen som du skriver om i innlegget ditt. Hen ville ikke svart hvis det var uaktuelt å leie ut til noen med hund.

Gammel 08-04-25, 15:28   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hunder lukter nok ulikt i seg selv, men det er også stor forskjell på hvor ofte hunder vaskes. Jeg orker ikke hundelukt hjemme, og vasker derfor hunden når hun begynner å kjennes fet ut i pelsen. Pluss alltid ellers når det er behov for det, så klart.

I ditt tilfelle ville jeg nok sagt at du selv trives best med en ren hund (hvis han er det da) og at du vasker både hunden og leiligheten regelmessig slik at lukt aldri har vært et problem.

Så lenge du ikke leier møbler så er ikke det at hunden får være i møbler noe issue. Tvert i mot så sparer det vel egentlig gulvet for litt slitasje.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-25, 16:51   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville svart at (så sant det stemmer) at jeg ikke har noen hund som lukter veldig mye og at jeg vasker teppene til hunden osv regelmessig. At søl og annet så klart tørkes opp med en gang. Hvis du aldri har fått noen kommentarer rundt hundeholdet ditt der du har bodd før ville jeg også skrevet det.

Gammel 08-04-25, 21:17   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er lurt å være litt kort, så det ikke blir en hel greie, men skrive at du er en ansvarlig og hensynsfull leietager og hundeeier med en stille, senior hund, og gode rutiner for renhold, mating, lufting, osv., så hundeholdet ikke skal gi noen ulempe for utleier eller naboer.

Gammel 11-04-25, 21:28   #9
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Våt hund lukter litt syntes jeg, om du pleier å føne hunden vil det ikke lukte mye etter vask/tur ute i regn/snø. Noen lar hunden bare lufttørke og det kan lukte en del avhengig av rase. Bare en tanke herfra.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-25, 05:59   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Våt hund lukter ja.
Som mulig utleier selv er ikke hund det verste så lenge det ikke er helt nyoppusset , katt derimot er virkelig ikke noe jeg ønsker i hus.
Men stor hund vil nok også være uaktuelt hos oss. Uansett hva hundeeier selv tror så lukter hund og som regel lukter store hunder mer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.