|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonseJeg har en ønskes leid leilighet-annonse på finn. Skriver litt om meg selv, at jeg har god referanse på tidligere leieforhold, at jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg, og presiserer at jeg har hund. Skriver at det er en rolig senior hund med lite lyd I. Har bilde av meg og hunden.
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonseMin erfaring, som ikke har hund selv, er at det kommer veldig an på hva slags hund man har. De fleste hunder lukter lite eller ingenting, men noen hunder lukter mer. Det leide noen hos oss en gang, som hadde en engelsk bulldog. Der satt det hundelukt igjen i veggene lenge etter at de hadde flyttet ut. Vet du om noen ærlige og nøytrale mennesker du kan be om å kjenne etter om det lukter hund der du bor nå? Selv vil du trolig ikke merke det uansett, men om noen utenforstående kan bekrefte at det ikke lukter hund hos deg så kan du trygt skrive at hunden din ikke lukter. Hvis ikke synes jeg ikke det er noe du trenger å nevne i annonsen.
![]() |
#3 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonse
Enig. Jeg har vært hos flere der det ikke lukter hund i det hele tatt. Som allergiker har dog vært plaget med kløe på huden hvis jeg brukte tskjorte, eller i ønene om jeg klødde meg, etter å ha sittet i sofaen, selv den er støvsuget og hunden ikke er i rommet. Små hundehår som sikkert sitter fast uansett.
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonseJeg merker at det lukter hund inne hos naboen. Ingen vond lukt, men sikkert en kombinasjon av hundehår og kanskje hundemat. De har neppe støv på hjernen, men driver med helt vanlig helgevask innimellom. Antar at lukta ikke vil henge igjen dersom de mot formodning skulle finne på å skulle flytte og selge huset.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonseJeg er nok kanskje litt "happy-go-lucky", men jeg ville trodd at utleier ønsker å se at du har tanker av akkurat den typen som du skriver om i innlegget ditt. Hen ville ikke svart hvis det var uaktuelt å leie ut til noen med hund.
![]() |
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonseHunder lukter nok ulikt i seg selv, men det er også stor forskjell på hvor ofte hunder vaskes. Jeg orker ikke hundelukt hjemme, og vasker derfor hunden når hun begynner å kjennes fet ut i pelsen. Pluss alltid ellers når det er behov for det, så klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonseJeg ville svart at (så sant det stemmer) at jeg ikke har noen hund som lukter veldig mye og at jeg vasker teppene til hunden osv regelmessig. At søl og annet så klart tørkes opp med en gang. Hvis du aldri har fått noen kommentarer rundt hundeholdet ditt der du har bodd før ville jeg også skrevet det.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonseJeg tror det er lurt å være litt kort, så det ikke blir en hel greie, men skrive at du er en ansvarlig og hensynsfull leietager og hundeeier med en stille, senior hund, og gode rutiner for renhold, mating, lufting, osv., så hundeholdet ikke skal gi noen ulempe for utleier eller naboer.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonseVåt hund lukter litt syntes jeg, om du pleier å føne hunden vil det ikke lukte mye etter vask/tur ute i regn/snø. Noen lar hunden bare lufttørke og det kan lukte en del avhengig av rase. Bare en tanke herfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonseVåt hund lukter ja.
![]() |
|
|