|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Hjelp meg med å fylle mine nye blomsterkasserMin flinke mann har snekret blomsterkasser til meg!
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 21-04-25 kl 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg med å fylle mine nye blomsterkasserSå flotte blomsterkasser han har laget! Jeg hadde tenkt å foreslå Dahlia, men det har du jo allerede. Selv sår jeg Cosmos hvert år. De er veldig lette å få til. Eller så er storkenebb en fin og utrolig enkel plante som sneglene ikke liker. Ja, og så er pioner nydelig.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hjelp meg med å fylle mine nye blomsterkasserAner ikke, men flink mann! Du er heldig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hjelp meg med å fylle mine nye blomsterkasserBlodbeger? De kan henge eller klatre, men det er vel bare å klippe hvis de blir for lange.
![]() |
#5 |
♡
|
![]() Sv: Hjelp meg med å fylle mine nye blomsterkasserJeg har sådd blodbeger, men har ikke mange nok planter. Men, god ide! Får jeg de til i år kan jeg jo uppe mengden neste år.
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hjelp meg med å fylle mine nye blomsterkasserBlomkarse er lett å få til, og kan bli veldig frodig og hengete.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hjelp meg med å fylle mine nye blomsterkasserFine kasser! Hva med å dyrke noe spiselig innimellom blomstrende planter? Gulrøtter, poteter, grønnkål, salat av ulike slag, sukkererter… mulighetene er mange. Få ting er så fint som å spise mat man har dyrka selv, selv om det «bare» kanskje handler om poteter nok til to middager eller nok gulrøtter til at man kan spise alle rett fra jorda. Jeg liker iallfall å ha en blanding av flerårige stauder, ettårige blomster og ulike typer grønnsaker i kasser og karmer i min hage. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|