|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() [Ferieplanlegging] Bo i Lisboa, Cascais, Estoril eller andre steder?Vi har flybilletter t/r Lisboa i starten av august, og skal være i 10 dager. Hva er best? Bo i en mindre by med strand, og reise på turer inn til Lisboa, eller omvendt?
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [Ferieplanlegging] Bo i Lisboa, Cascais, Estoril eller andre steder?Vi gjorde begge deler i 2019. Noen dager i Cascais først, med utflukt til Sintra, og så noen dager i Lisboa. Lisboa var en fascinerende by!
![]() |
#3 |
Semiaktiv
![]() Sv: [Ferieplanlegging] Bo i Lisboa, Cascais, Estoril eller andre steder?
Jeg tror ikke vi orker å flytte, så hva ville du valgt om du skulle vært ei drøy uke på samme sted?
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [Ferieplanlegging] Bo i Lisboa, Cascais, Estoril eller andre steder?Lisboa, tror jeg. Vi var i Cascais for å tilfredsstille de som ville sole seg. Vi bodde i gangavstand Bocca di inferno og fiskerlandsbyen Cascais, som jo er en fin ferieby, men ikke så stor. Vi la aldri på stranden, det var for kaldt. Tror vi lå på 17-19 grader der, men varmen kom i Lisboa.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Ferieplanlegging] Bo i Lisboa, Cascais, Estoril eller andre steder?Vi bodde i Lisboa, tok toget til Sintra hvor vi ble kapret av en guide som kjørte oss rundt mellom severdighetene der. Det var faktisk helt gull, og hun sørget også for at vi slapp å stå i kø til Pena Palace. Etter Sintra kjørte hun oss til Cabo da Roca som er det vestligste punktet på det europeiske fastlandet, før hun satte oss av i Cascais. Ruslet litt rundt i Cascais og spiste middag der, før vi tok toget tilbake til Lisboa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Semiaktiv
![]() Sv: [Ferieplanlegging] Bo i Lisboa, Cascais, Estoril eller andre steder?Ja, jeg heller også mest mot å bo i Lisboa, kjenner jeg, så lenge det ikke kommer opp noen overbevisende motargumenter. Det er eneste det med å bo i nærheten av strand, men jeg tror jeg konkluderer med at byen er viktigere enn stranda for oss, og at strandstedene er såpass tilgjengelige med tog uansett, at vi dekker det behovet greit likevel. Dessuten er det helt på slutten av sommerferien, og da bruker ingen å være så opptatt av å sole seg lenger. Tusen takk for deling, det er nyttig. Sintra høres ut som noe å glede seg til, og trikk 28 er notert.
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: [Ferieplanlegging] Bo i Lisboa, Cascais, Estoril eller andre steder?Barna er jo ganske store og det er ikke en lang tur ut til strandbyene. Jeg ville bodd i Lisboa. Men siden jeg sist var der i 2002, har jeg ingen konkrete tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Semiaktiv
![]() Sv: [Ferieplanlegging] Bo i Lisboa, Cascais, Estoril eller andre steder?Ja, de er 20 og 17, der 20-åringen har bodd i Paris de siste 3 mnd, og den ene 17-åringen har bodd i Stockholm i snart to år. Så storbyliv skremmer ikke dem i alle fall.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [Ferieplanlegging] Bo i Lisboa, Cascais, Estoril eller andre steder?Sintra er et must. Vi brukte Tuktuk der.
![]() |
|
|