Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Det å være venstrehendt ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-07, 00:55   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Det å være venstrehendt ...

http://www.lefthandshop.no/product_i...roducts_id=165

Her er en link til en butikk for venstrehendte.

Det er flere ting som vi venstrehendte har problemer med. Lommebøker f.eks. Det er mange lommebøker som vi venstrehendte ikke kan ha. Når vi skal bruke lommeboka er seddelrommet oppned for oss. Sakser har alltid vært en utfordring. Gitar kan også være vanskelig. Da jeg skulle lære meg å hekle måtte læreren sitte ved siden av og vise meg, mens jeg heklet motsatt av læreren. Jeg lærte å hekle. Potetskreller var tidligere et stort problem. Jeg skar opp fingrene hver gang.... nå er det heldigvis skrellere som både venstre- og høyrehendte kan bruke. Kniver er også en utfordring, men jeg har blitt vant til det.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:57   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å være venstrehendt.....

En lommebok er da opp eller ned alt ettersom hvilken vei man holder den.

Gammel 26-08-07, 01:14   #3
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

En lommebok er da opp eller ned alt ettersom hvilken vei man holder den.

Om du har ei lommebok som denne her så blir den feil for meg. Når jeg skal ta småpengene så snues hele lommeboka oppned....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg lommebok.jpg (15,1 KB, 4 visninger)
Gammel 26-08-07, 07:50   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

He-he, jeg er også venstrehendt, men har aldri tenkt over lommebokproblemet. Det eneste som har skapt litt trøbbel for meg, så vidt jeg kan huske, er enkelte forskjærskniver og kakespader. I tillegg tror jeg det er på grunn av venstrehendtheten at jeg ikke kan kjøre scooter. Jeg har en slem tendens til å vri gassen feil vei når jeg skal bremse. På min aller første tur (i Syden, selvsagt), fløy jeg elegant over styret.

Gammel 26-08-07, 01:15   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da kjøper du jo ikke en sånn en. Jeg vet at ting ikke er tilrettelagt for venstrehendte, men man trenger jo ikke gjøre ting vanskeligere enn de er.

Gammel 26-08-07, 01:17   #6
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men da kjøper du jo ikke en sånn en. Jeg vet at ting ikke er tilrettelagt for venstrehendte, men man trenger jo ikke gjøre ting vanskeligere enn de er.

Nei, jeg kjøper ikke en sånn. Jeg kjøper en annen type. Jeg var nettopp og skulle kjøpe meg ei lommebok og der hadde de ikke slike som jeg kan bruke.

Uansett så er det bare noen tanker rundt det å være venstrehendt jeg prøver på........ hvis du ser på linken jeg la ut så ser du hva som kan være greit å ha for en venstrehendt.....

Gammel 26-08-07, 01:22   #7
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Næmen er du også venstrehendt

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 01:26   #8
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Næmen er du også venstrehendt

Ja, det er jeg. Og jeg har lest at venstrehendte er mer intelligente enn høyrehendte MEN det finns unntak

Gammel 26-08-07, 08:06   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å være venstrehendt ...

Jeg er også venstrehendt, og har heller aldri tenkt over lommebokproblematikken. Kanskje fordi jeg instinktivt velger en lommebok som passer for meg de få gangene jeg er på lommebokjakt. Men det er jo andre småhinder som dukker opp av og til, sakser har jeg vendt meg til å bruke, det samme med potetskrellere. Sistnevnte har det vært mye styr med inntil jeg fant en sak på IKEA som man kan bruke uansett hvilken hånd man foretrekker.

Jeg strikker og hekler speilvendt, og det er jo litt morsomt når jeg skal lese mønster, man må jo tenke, må vite.

Gammel 26-08-07, 09:20   #10
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

http://www.lefthandshop.no/product_i...roducts_id=165

Her er en link til en butikk for venstrehendte.

Det er flere ting som vi venstrehendte har problemer med. Lommebøker f.eks. Det er mange lommebøker som vi venstrehendte ikke kan ha. Når vi skal bruke lommeboka er seddelrommet oppned for oss. Sakser har alltid vært en utfordring. Gitar kan også være vanskelig. Da jeg skulle lære meg å hekle måtte læreren sitte ved siden av og vise meg, mens jeg heklet motsatt av læreren. Jeg lærte å hekle. Potetskreller var tidligere et stort problem. Jeg skar opp fingrene hver gang.... nå er det heldigvis skrellere som både venstre- og høyrehendte kan bruke. Kniver er også en utfordring, men jeg har blitt vant til det.....

Nå gikk det et lys opp for meg!

Jeg som alltid har syntes det var litt rart at jeg aldri klarer å holde lommeboka rett vei.

Alt unntatt det med gitarspilling (var aldri noe problem å holde den "rett" vei) kan jeg for øvrig helhjertet signere.

Gammel 26-08-07, 10:01   #11
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var ikke klar over at verden var så vanskelig for dere venstrehendte.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 10:03   #12
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men hvorfor ligger denne under "Kulepenner for venstrehendte?"
Kun for forvirring av venstrehendte? For å teste om dere er de smarteste??

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 10:23   #13
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Jeg er også venstrehendt. Har av og til problemer med potetskrellere, ikke her hjemme(har selvfølgelig en veldig god en for meg), men om jeg skal skrelle poteter andre plasser.
Sakser var et problem på barneskolen husker jeg, men ikke nå lenger.
Lommebok problematikken har jeg aldri opplevd.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 21:47   #14
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Men hvorfor ligger denne under "Kulepenner for venstrehendte?"
Kun for forvirring av venstrehendte? For å teste om dere er de smarteste??

Kanskje de ble lurt av en høyrehendt til å ta dem inn og så må de prøve å selge dem ut?

Kulepenner for venstrehendte er faktisk kjempelurt! Det har sammenheng med at vi venstrehendte er nødt til å dytte pennen bortover arket foran hånden. Det er nemlig slik at blekket i vanlige penner ofte ikke tørker fort nok til å forhindre at det blir gnidd utover på den måten.

Det er også derfor det er vanskelig for venstrehendte å skrive pent med sånn bred kaligrafiblekkpenn. Mye vanskeligere å dytte pennen jevnt enn å dra den jevnt.

...og, ja. Jeg er også venstrehendt. Og snur brødet men lager klumpete brødskiver allikevel. Og har fæl håndskrift. Men så er jeg jo himla smart, da!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 21:50   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brødskjæring er intet problem så lenge man har en ordentlig kniv! Med vår Victorinox lager jeg pene skiver. Brødet må selvsagt snus etter at mannen har vært på det.

Gammel 26-08-07, 10:52   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg re også venstrehendt. Har lært meg til gjennom årene å bruke høyre hånd til div ting bla. på saks
Lommebok problematikken har aldri jeg hatt. Og det er kun fåtall potetskrellere jeg fixer å bruke.

Gammel 26-08-07, 11:43   #17
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flott at du gjør det kjent. Det er masse i den butikken som kan gjøre hverdagen lettere for venstrehendte.

Datteren skriver med venstrehånd, men bruker høyrehånd til mye, bl.a saks. Hun strikker begge veier, så trenger strengt tatt ikke å snu arbeidet når hun strikker frem og tilbake. Jeg lærte henne venstrehånds strikking først. Hun fant ut at begge veier gikk like greit.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 22:35   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Enda en venstrehendt her :rekkeropphånda: men jeg har aldri hatt problemer med hverken sakser, potetskrellere eller annet faktisk !

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 11:47   #19
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er tvehendt, dvs. at jeg skriver og spiser med skje med venstre, mens alt annet gjør jeg med høyre . I tillegg har jeg alltid gaffelen i venstre hånd uansett om jeg har kniv eller ikke.

Jeg hadde store problemer med å lære meg å hekle, mest fordi jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilken hånd jeg skulle bruke.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:09   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er faktisk en smule problematisk eller klønete. Jeg er vel tvehendt, men tror jeg ble det av å MÅTTE lære meg å skrive med høyre og en del andre ting da jeg var liten. Min far og bestefar hadde en gammeldags politikk på at venstrehendte måtte lære seg å bli høyrehendte…
Det medfører at jeg fortsatt kan sitte å bytte kniv og gaffel fra hånd til hånd, usikker på hva som føles riktig. Jeg kan ikke skrive med venstre, og det er helt naturlig å bruke høyre på datamusa og andre ting. Men jeg MÅ sparke, hive, sakse og skrelle med venstre. Jeg er en fantastisk syn når jeg skreller poteter med kniv, det ender alltid opp med at noen tilbyr seg å gjøre det for meg…

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.