|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg har lest om saken mellom Ulrikke Brandstorp og NRK. Jeg synes det er en veldig interessant sak.
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg er 100% enig med det Kaveh Rashidi skrev om dette i går, jeg skal finne link etterpå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg synes denne saken er fryktelig rar. Hun startet med et narrativ (jeg mistet jobben!) og fortsetter nå med et annet (jeg ville være på jobb dagen etter prematurfødsel).
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg synes også denne saken er veldig rar.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg synes også denne saken er veldig rar.
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg har kanskje misforstått, for er det den sesongen som startet omtrent i det hun hadde en prematur styrtfødesl det er snakk om, eller er det en ny sesong som skal spilles inn nå?
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg synes ikke det med prematurfødsel er spesielt relevant, for poenget er jo at dette ikke er opp til NRK å bedømme. Selv hadde jeg aldri tatt de valgene hun tok/tar, men det er heller ikke relevant. Og selv om jeg er enig i at en midlertidig kontrakt er en midlertidig kontrakt, så kan man godt spørre seg om dette ville skjedd om det gjaldt en mann. Bård Tufte Johansen i Nytt på nytt har tilsvarende kontakt, Atle Pettersen i Beat for beat etc etc, men de blir vanligvis ikke skiftet ut med mindre de selv ønsker det. Jeg mener hun kommer tapende ut fordi hun er kvinne. Og dette er ikke et forsvar for henne som programleder, for jeg har ikke spesielt sansen for henne, men det er et prinsipp. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKDet har skjedd med Tore Petterson og Morten Hegseth, vet jeg, men det er ikke NRK, men TV2 i Skal vi danse. Ingen av de ville slutte og klaget litt i media etterpå.
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJa, jeg skal på ingen måte påstå at jeg har satt meg inn i saken, altså. Jeg leste bare kommentaren til Kaveh Rashidi og er som sagt helt enig i det han skriver. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg stilte samme spørsmål der, på hans Facebookside, om hvilken sesong det var snakk om. Jeg fikk ikke svar, og det er kanskje ikke relavant, men jeg lurer nå likevel jeg.
|
|
|
#11 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKÉn ting er situasjonen rundt fødselen, den er bare tap-tap for alle parter. Hva om hun hadde vært tilbake dagen etter fødsel? Da hadde gjennomgangstonen vært: «bransjen er så brutal at kvinner må slepe seg på jobb dagen etter fødsel for å ikke bli forbigått». NRK kunne (og burde) jo ikke stått i det.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKBård Tufte sa jo ikke makrellfiske serien at han ville ikke ha vikar for da kunne han jo blitt byttet ut. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRK
Det er det jeg mener, men du forklarer det bedre. Det var ikke i mai i år hun la ut gråt på some. Vi vet jo enda ikke hvordan Julie har gjort det, for den sesongen er ikke kommet på TV enda. Julie er fast ansatt leste jeg.
|
|
|
#14 |
|
Men når hun fødte ville hun ikke jobbe og var informert og sa det var greit med vikar. Hun hadde jo 1000 snap om det. Nå i ettertid griner hun for at hun ikke får den jobben i sesong 4 som hun ikke har hatt kontrakt på. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKOg en annen ting er at kontraktsarbeid på korte kontrakter er ofte bedre betalt nettopp pågrunn av usikkerheten om fortsettelse. Hun har selv valgt å gå inn på kontrakt om sesong 3. Og ikke noe mer. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKSom prematurmor føler jeg mye rundt dette. Jeg hentet i går frem frem listen over pålagt pumping. I 3 døgn skulle jeg pumpe hver 1,5 t. Døgnet rundt. Øvrige dager var det hver 3.time. I tillegg til ammetrening Ca hver 3 time, sondemating hver 3 time, legevisitter, prøvetaking, veiing, lære diverse, holde baby på brystet mm. Å skulle jobbe TI TIMER hver dag pluss reisetid er en vits. Barnet er på sykehus for pokker! Alle de timene jeg satt ved varmesengen med en hånd på barnet og ble forsikret om hvor mye det betydde, selv om ikke starten ble som håpet på.Og da jeg senere fikk fødselsdepresjon, så lærte psykologen meg om hvor viktig samvær med baby er, og hvor avsondret det er lett å føle seg med et sykt barn man ikke ser og har ansvar for.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 15-10-25 kl 18:25. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRK(Jeg irriterer meg generelt mer over kjendiser som er kjent for andre ting enn å være influensere, netoopp blir influensere. Ulrikke er en av de, Tiril Eckhoff og Tone Damli er andre. Det er sikkert menn også, men mulig kvenner selger mer på Snapchat?). Men det var en sideirritasjon. Og nei, jeg tenker ikke på dette ofte, for jeg følger de ikke.
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Og det kommer ikke frem i Kaveh sitt innlegg, tror jeg.
|
|
|
#19 |
|
Make it count!
Ja, det første utspillet hennes var om den nye sesongen. Men så har liksom saken dreid mer over til å handle om det som skjedde i sesongen hun fødte. Jeg har ikke fulgt nok med til å skjønne om det er hun som har skiftet vinkling eller om debatten bare har levd sitt eget liv.
|
|
|
#20 |
|
Make it count!
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKDessuten synes jeg ikke denne saken er særlig representativ for forskjellsbehandlingen av gravide/småbarnsmødre i arbeidslivet (for det er absolutt en ting), og at det er litt søkt at debatten dras opp på samfunnsnivå. I høyden er dette en bransjesak.
|
![]() |
|
|