Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Umulig å ha en respektfull meningsutveksling blant politikere?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-25, 01:08   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Umulig å ha en respektfull meningsutveksling blant politikere?

VG har slått stort opp at KrFU-lederen Ingrid Olina Hovland mener at man bør unngå abort. Politiske motstandere er "i sjokk" (MDGs Frøya Skjold Sjursæther) og mener dette er "både respektløst og en trumpistisk måte å omtale kvinner som har blitt utsatt for overgrep på" (Unge Venstres Omar Svendsen-Yagci.)

Jeg syns dette er pinlig, sensasjonspreget og at det også ligger noe trumpistisk over det hele. Men da fra VG, MDG og Unge Venstres side. Det burde ikke være sjokkerende for noen at en person innenfor KrF-miljøet er mot abort. Svært mange kristne mener at livet starter ved unnfangelse og at dette livet da skal beskyttes. Hvis du mener det, så mener du at man ikke skal ta abort. Et liv som har blitt til ved en voldtekt er ikke mindre verd enn et liv som har blitt til på andre måter. Det kan da umulig være noe sjokkerende ved dette?

Og det er ingen som nekter noen som har blitt voldtatt, å ta abort. Som Hovland påpeker, så har KrFU lagt seg på en abortgrense på uke 12.

Jeg syns det er under enhver kritikk at Hovland skal få denne typen karakteristikker slengt mot seg. Men det er kanskje dit vi er på vei? At alt tabloidiseres. Ingen bryr seg om hva politikere faktisk mener eller står for, man bare argumenterer mot det man tror folk står for? Hovland er bare 20 år. Er det virkelig slik vi ønsker at unge kvinner skal møtes i politikken?

Jeg er så skuffet!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.