|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilken varmmat serveres i barnehagen?Hvilken varmmat serveres i barnehagen/ hos dagmamma? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
sjeftepine
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() |
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?Ta det opp med foreldreutvalget, du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Stadig underveis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?Huff dette er et vanskelig tema |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?I barnehagen til ztjerna er det pasta med pølse/kjøttkaker en gang i uka, fiskepinner/fiskekaker et par ganger i uka og havregrøt en gang i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?Fiskekaker med grønnsaker, stekt fisk med grønnsaker, pølse, tomatsuppe, grøt, ostesmørbrød og grønnsakssuppe med kjøttboller er ting jeg husker, i alle fall. Vanligvis er det grønnsaker til, de er forholdsvis kostholdsbevisste. De pleier å skrive opp ukemenyen på tavlen i gangen, men det er ikke alltid jeg ser så nøye på den.
![]() |
#6 |
X First Lady
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?Til de som ikke har spist frokost serveres det hver dag havregrøt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?Nå er det fredagene som er "varm-mat-dag" og da har snuppa fri, men etter ukeplanene serverer de alt fra tomatsuppe og brød, hjemmelaget pizza til hjemmelagde kjøttkaker og potetmos som de hadde sist fredag.
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?Er ikke sikker, det eneste jeg vet om helt sikkert at de har spist er grøt, fiskekaker i pitabrød og pølser da de var på tur i marka.
![]() |
#9 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?I vår barnehage har de en egen kjøkkenassistent på fulltid, så det som blir servert av varmmat er hjemmelaget. De har også hjemmebakte brød daglig og daglige fruktmåltider. Barnehagen har sunt kosthold som ett av satsingsområdene og har kuttet ut cornflakes, syltetøy på brødskiven, fiskepinner, yoghurt, sukker på havregrøten m.m. Poden spiser det meste han får servert i barnehagen, hjemme er han litt mer kresen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?Vi har akkurat nå en diskusjon i barnehagen der jeg jobber og min sønn går ang dette med varm mat..Og det er sannelig ikke lett å finne mat som er enkelt og lage og ikke tar for lang tid når man skal lage til 60-70 unger på engang.. Vi har ingen kjøkkenassistent og det går derfor på omgang hvem som lager.. Til nå har det vært det tradisjonelle som fiskekaker med brød eller makaroni, karbonader med brød, pølser og mos, fiskepinner og mos og tomatsuppe. Vi har nå bestemt at vi skal fortsette med fiskekaker, karbonader og servere det på grovt brød med litt grønt til. Husker ikke helt hva mere vi ble enige om.. Men det somendel av foreldre sa i fohold til dette med varm lunsj var at det ikke var nødvendig at det var et fullverdig middagsmåltid siden det er såpass tidlig på dagen og de fleste spiser middag når dem kommer hjem.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Stadig underveis
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?
Hva mente de da med "fullverdig"? Jeg tror f.eks at Karbonade på grov brødskive (hvis det ikke er grov brød a la "kneip fra Rimi") med grønnsaker til er mer fullverdig ernæringsmessig enn mye av det barnehager vanligvis serverer. Jeg tviler f.eks på at det er noe særlig næring i potetmos fra pose (dessuten skal det visstnok være verstingen mht E-stoffer). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Javel
|
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?I "vår" barnehage har de bare varmmat en gang i uka. Og da er ungene med og lager maten, så det er sikkert ikke noe helt avansert. De ligger vel i spekteret fra fiskepinner via pasta til lapskaus og jordskokksuppe laget av egen avling.
![]() |
#15 |
"De"
|
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?De har varmmat hver fredag. Det er ganske ofte litt enkle løsninger, men jeg synes egentlig at det er bedre enn ikke varmt i det hele tatt. Ungene synes fredager er høytidsdag, så jeg prøver å lese månedsplanen uten å puste.
![]() |
#16 |
WF: BNBE
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?Uka som gikk ble det servert følgende i vår barnehage: torskerogn, spansk omelett, lungemos, spaghetti med pesto og meksikansk gryte. Uka før der var det risgrøt, fiskeboller, linser og brødmat to ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?I vår barnehage serveres det ikke varmmat i det hele tatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?I barnehagen til Storebror har de vært så heldige å få midler til å ansette en flott kjøkkenassistent.
![]() |
#19 |
Brøstmælkfabrikken AS
![]() |
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?I vår bhg serveres det varmmat hver fredag. Det kan være f.eks gryterett, fiskekaker, fiskesuppe, karbonader osv.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?Varmmat hver fredag, og da er det selvfølgelig tomatsuppe, men også "ordentlig" grøt, litt mer mangfoldig kulturell mat, dvs. risbaserte ting, nanbrød osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|