|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Blir kvalm ...En av naboene mine er gravid. Høygravid. Og jammen sitter hun ikke og røyker på trappa. Mens jeg var ute og lekte med poden røykte hun minst tre sigaretter på en liten time. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Teller ned
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Jeg tviler på at samvittigheten hennes er veldig god, så det siste hun trenger er vel andre som vrir om kniven. Er for øvrig helt enig med deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Blir kvalm ...
Man har jo lyst å si ifra om sånt, det er jo bare det at det ikke hjelper en pøkk, så jeg gjør heller ikke det. Men at man ikke stopper å røyke og drikke når man er gravid er meg komplett ubegripelig.
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Blir kvalm ...Jeg får fysisk vondt når jeg ser gravide som røyker... klarer ikke la være å tenke på den stakkars ungen som ligger inne i magen og får i seg dritten.
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Blir kvalm ...Om man sier fra, så går det vel bare fanden i dem. Jeg har en venninne som har røykt i graviditetene. Selvsagt har jeg sagt fra, men det kommer man jo ingen vei med.
![]() |
#9 |
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Blir kvalm ...Det hjelper som regel lite å si noe, nei. Jeg har mer enn én gang i en slik sammenheng fått servert den slitne, urteite leksa om at "legen har sagt det er greit at jeg tar noen få røyk for å unngå stress og abstinenser, for det er jo enda verre for fosteret. Blablabla." |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Hadde en nabo en gang som røkte gjennom hele svangerskapet pga at hun ikke ville ha noen stor unge |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En stemme fra meg også.
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Den der har jeg også hørt, men jeg har snakket med jordmødre og sjekket det opp på internett og det der er en myte, en kvalm myte! Kanskje man trodde det før, men jordmorforeningen har gått ut og sagt at det skal være ENORMT gode grunner til at røyking skal være bedre for fosteret enn stresset ved røykeslutt. Moren skal omtrent være døden nær av abstinenser i så fall. Så når røykende gravide kommer med den leksa der, må jeg bare himle litt.
![]() |
#15 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Signerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Blir kvalm ...Ei jeg kjenner klarte for øvrig ikke dy seg...
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 03-09-07 kl 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#19 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Hadde gravide røykere vært flaue og/eller triste og/eller fortvilte over røykingen sin, tviler jeg på at de hadde røyket der hvor andre kunne se dem. Noen driter rett og slett i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Det var ei som hadde termin og inne på kontroller og fødsel samtidig med meg også, som hadde røykepauser. Vi ble ganske flaue og sjokkerte over henne. Og moren hennes, som støttet henne ut og røykte sammen med henne. :urk: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|