Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva har de små på føttene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-07, 03:42   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hva har de små på føttene?

Dvs. når de har på seg sko/vinterstøvler?

Ullstilongs med fot? Andre typer strømpebukser? Stillongs uten fot + sokker, og i så fall ullsokker eller andre typer sokker?

Og i gummistøvler, bruker dere ull der også, eller bare strømpebukse/sokker?

Jeg blir nesten gal av alle innkjøpene jeg må gjøre i forkant av at Amanda har fått barnehageplass, og alle klærne hun ikke trengte da vi bodde i Karibien....snufs...
Alle tips mottas med stort takk!

Gammel 01-09-07, 08:04   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har de små på føttene?

Vi bruker ikke ullundertøy, så unga går i vanlige strømpebukser (bomull), og har ullsokker (raggsokker) utenpå.

Om det trengs ullsokker i gummistøvler eller cherrox er jo et temperaturspørsmål.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 08:12   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Så dere har flyttet til Norge. Det har jeg ikke fått med meg.

Storebror her bruker tynne ullsokker i vinterskoene (og stilongs uten fot).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 08:18   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Ullstilongs men sokk av blandingsull (type ullvang osv). Dette fordi det ikke anbefales ren ull i gore-tex. Enda usikker på vinterskotyper, men noe goretex blir det vel.

Hvorfor jeg gjør det slik, jo det er enklere å skifte en sokk om den er våt på tur enn å skifte strømpebukse. Enkelte barnehager, ber spesielt om stilongs og sokker nettopp av den grunn. Det er jo mange søte strømpebukser og jeg er av og til fristet, men der hun her kan gå med strømpebukse ellers og ha ull ved utelek så bytter de ikke alt i barnehagen.

Jeg har kommet frem til at Tom og Trine fra sparkjøp er overaskende bra og jeg er litt lat mht vasking så jeg har en del sett. 6 i fjor tror jeg i år blir det noen til. Bruker vanlig truse under selv om det vel ikke er optimalt. Barnehagen er veldig fornøyd med undertøyet fordi det ikke er for tykt.

Frøkna her i huset liker å sove i ullundertøy når det er kaldt derfor er det greit å ha litt ekstra.

Akkurat nå kan det gjerne være bomullstrømpebukser for det er ikke skikkelig kaldt. Men på turdager er det ull allerede.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 08:57   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når de er helt små synes jeg det er greiest med strømpebukser, for sokkene er så små, og glir så lett ned og lager glippe på ankelen. Har kjøpt rimelige ullstrømpebukser på Bogerud tekstil.

Nå bruker de mest stillongs i ull og blandingssokk type Ulvang. Og alltid hjemmestrikket raggsokk av ull i gummistøvler, ellers blir det kaldt og klamt.

Aldri bomull på føttene om vinteren!

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 09:30   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ullongs uten fot og ikke så veldig tykke sokker i ullblanding, eller ullsokker hvis det er i støvler eller Cherrox-lignende støvler. Longsen bruker han til alt annet også i den kalde årstiden - under dongeribuksen sammen med joggesko eller støvler, og ofte innendørs uten noe utenpå. Strømpebukse med fot bruker han aldri.

Gammel 01-09-07, 09:34   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg har kommet frem til at Tom og Trine fra sparkjøp er overaskende bra og jeg er litt lat mht vasking så jeg har en del sett. 6 i fjor tror jeg i år blir det noen til. Bruker vanlig truse under selv om det vel ikke er optimalt.

Samme her; han bruker ikke andre innegensere enn disse ulltrøyene hele vinteren (bortsett fra i selskap og slikt), så vi trenger en del sett. Har også kjøpt noen Janusplagg for variasjonens skyld. Og poden syntes trøyen i Regnbueull var så fin, så jeg tror jeg skal kjøpe én eller to slike denne sesongen også.

Gammel 01-09-07, 09:38   #8
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Samme her; han bruker ikke andre innegensere enn disse ulltrøyene hele vinteren (bortsett fra i selskap og slikt), så vi trenger en del sett. Har også kjøpt noen Janusplagg for variasjonens skyld. Og poden syntes trøyen i Regnbueull var så fin, så jeg tror jeg skal kjøpe én eller to slike denne sesongen også.

Har du sett de nye med striper? De var kjempefine. Min lille prinsesse vil gjerne ha en tynn genser utenpå, men sprader til min fortvilelse rundt i stilongs når jeg henter uansett hvor mye jeg prøver å oppmuntre til å ta på et skjørt.

Elin: jeg ville ha snakket med DIN barnehage. Det er mange "rette" ting, og det er greit å tilpasse seg deres ønsker.

Gammel 01-09-07, 09:42   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Har du sett de nye med striper? De var kjempefine. Min lille prinsesse vil gjerne ha en tynn genser utenpå, men sprader til min fortvilelse rundt i stilongs når jeg henter uansett hvor mye jeg prøver å oppmuntre til å ta på et skjørt.

Er det nye modeller nå? Det har jeg ikke sett - finnes de i en nettbutikk?

Det er da bare deilig å få leke inne i bare stillongs etter å ha kommet inn fra utelek. Både for gutter og jenter. (Og de rosa prinsesseullsettene er jo så søte at til og med de mest prinsessepyntede småjentene vil gå i dem, ser det ut til!)

Gammel 01-09-07, 09:53   #10
Maz
Pauset

Standard

De er stripete, genseren til jenter tar opp 2 farger fra stilongs. Så da kan en lettere blande. Jeg har kjøpt cerise/rosa.

Fikk ikke lagt inn bildet, men her er linken
http://www.sparkjop.no/default.asp?Product=270505-1

http://www.sparkjop.no/default.asp?Product=270504-4

Ikke alt stemmer for den cerise/rosa matcher også til det cerise undertøyet.

De har også fått noe "prinsesseull" lignende.

http://www.sparkjop.no/default.asp?Product=270209-0

Gammel 01-09-07, 10:00   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Takk for tipset, Bundbury, det er greit å kunne variere med noe annet enn ensfarget hele vinteren.

Gammel 01-09-07, 10:01   #12
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her brukes det ull-longs(uten fot) og vanlige sokker og ullsokker nedi støvlene. Bruker babyullbody eller genser hele høsten. De er gode de som selges på CUBUS, blir ikke helt blakket da om man kjøper ekstra sett Har også regnbueull og prinsesseull (2-delte sett).

På føttene inne bruker hun tovede tøfler med skinnsåle. Kjempevarme og gode. De er litt store akkurat nå, så hun bruker et par tykke sokker nedi

Og så har hun et par myke tøfler med "tussi" på. Kjøpte de på obs på tilbud denne uken. De var søte

Gammel 01-09-07, 10:03   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips! Jeg er også bittelitt lei av mørkeblått.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 10:05   #14
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ullgenserene fra Bogerud er også faktisk veldig bra og holder seg fine vask etter vask. Christian har brukt de i alle år. Og de er rimelige.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 10:07   #15
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Her bruker vi ullstilongs og ullsokker/ulvangsokker. Jeg hadde noen ullstrømpebukser i fjor, men det ble lite brukt pga at det var mye styr hvis han ble våt på fotene.

Jeg har kjøpt litt her og der, men er mest fornøyd med de settene som faktisk tåler å bli vasket i vaskemaskin Så Janus og prinseull/regnbueull blir valgt igjen i år. Tom og Trine har jeg ikke prøvde, men det så jo veldig bra ut på de linkene over. Selges det i noen butikker også? Bogrud?

Gammel 01-09-07, 10:33   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt ullstrømpis om vinteren fram til nå, men går mer og mer over til bare stillongs med tynne ullsokker. Ute under dressen har han ribbestrikka ullbukse over strømpisen og tykke sokker nedi vinterstøvlene. Takk for tipset om de stripete genserne, må sjekkes ut!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 10:33   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns prinseull og prins(esse)ull har vært så langt - de er myke, holder formen fint i vask, er elastiske ...
http://www.janus.no/default.asp?id=178
Gjerne uten fot, i tilfelle de vokser litt ujevt i ben/fot-forholdet.
Jeg har også hatt glede av ullvangsokker til ungen.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 10:35   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg begynte med longs uten fot og ullsokker i fjor, og det var veldig vellykka. Gutten min tåler ikke ull mot huden på overkroppen og lårene, så han har bomullslongs, mens jenta mi bruker ull eller bomull alt etter som. Kommer aldri til å kjøpe strømpebukser med fot igjen.

Jeg kjøpte ullsokker fra krokofanten.no på tampen av sesongen, og de var veldig fine og gode.

Gammel 01-09-07, 11:14   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

har dere sett de nye Krinkelull plaggene til janus? har babysettet til Ask og synest det er kjempefint og deilig. Det er ikke 100% ull men man kan ha ull under det igjen fordi det er ikke undertøy men vanlige klær.

synes kjolen til jenter og hettegenseren er kjempefin.

finnes på obs!.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 11:30   #20
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ullstilongs og ullsokker. Pleier kjøpe sånne tynne på HM.

I barnehagen vår vil de ikke ha strømpebukser fordi det gjør sokkeskift veldig vanskelig.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.