Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg fikk nylig diagnosen ANK (aldersbetinget nedsettelse av korttidshukommelse)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-07, 15:03   #1
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg fikk nylig diagnosen ANK (aldersbetinget nedsettelse av korttidshukommelse)

Jeg ble nylig diagnostiert med ANK ( aldersbetinget nedsettelse av korttidshukommelse)
Slik viser symptomene seg:

Jeg bestemmer meg for å vaske bilen. Når jeg er på vei ut i garagen, oppdager jeg posten på bordet i gangen.

Best å sjekke posten før jeg vasker bilen, sier jeg til meg selv. Jeg legger bilnøklene på bordet, kaster reklamen i papirkurven og legger merke til at papirkurven er full.
Derfor legger jeg regningene og et brev med en svarsending på bordet og bestemmer meg for å tømme papirkurven først.

Ettersom jeg tross alt går forbi postkassen for å tømme papirkurven, kan jeg like godt sende svarmeldingen samtidig. Men da trenger jeg en kulepenn.

Pennene mine ligger på skrivebordet på kontoret, så jeg går inn på kontoret der jeg finner en flaske juice som jeg har begynt å drikke av. Jeg skal begynne å lete etter en penn, men først må jeg sette bort juicen så jeg ikke søler den på skrivebordet. Juicen holder på å bli varm og bør settes i kjøleskapet.

På vei til kjøkkenet med juicen får jeg øye på en blomstervase som står på benken.Blomstene trenger vann, så jeg setter fra meg juicen på bordet, Da ser jeg lesebrillene mine, som jeg har lett etter hele formiddagen. Det er best at jeg legger dem på skrivebordet mitt, men først skal jeg vanne blomstene.

Jeg legger fra meg brillene på kjøkkenbenken og fyller en vannkanne med vann. Da får jeg plutselig øye på fjernkontrollen til TV-en. Noen har lagt den på kjøkkenbordet,

I kveld når vi skal se TV kommer vi til å lete etter fjernkontrollen, og ingen kommer til å huske at den ligger på kjøkkenbordet.

Jeg bør legge den på plass, men først skal jeg vanne blomstene. Jeg heller litt vann i vasen, men det meste havner på gulvet. Jeg legger fjernkontrollen tilbake på bordet og går for å finne tørkepapir. Så går jeg ut i gangen igjen for å prøve å huske det jeg hadde tenkt å gjøre.

Ved dagens slutt er bilen fremdeles skitten, svarsendingen det hastet med er ikke sendt, det står en flaske varm juice på bordet, blomstene er visne, jeg kan ikke finne noen kulepenner, jeg kan ikke finne fjernkontrollen til TV-en, jeg kan ikke finne lesebrillene mine og jeg aner ikke hvor det har blitt av bilnøklene!

Jeg prøver å forstå hvorfor ingenting er blitt gjort i dag. Det er forbløffende, for jeg vet jeg har vært opptatt hele dagen og er helt FERDIG!

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 15:07   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ble nylig diagnostiert med ANK (aldersbetinget nedsettelse av korttidshukomme

Du er fin.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 15:09   #3
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Jeg ble nylig diagnostiert med ANK (aldersbetinget nedsettelse av korttidshukomme

Nå ble jeg et øyeblikk bekymret jeg altså!

Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 15:12   #4
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

hehe er vel ikke blitt fullt så galt enda..

Gammel 01-09-07, 15:12   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Herlig.

Gammel 01-09-07, 15:25   #6
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Første tanken som slo meg var: stakkars deg.
Heldigvis var dette noe jeg tror de fleste av oss lider av

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 15:31   #7
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

hehe jeg kjente meg ganske godt igjen i en del av tingene..men har ikke fått diagnosen enda..hahahaha!!

(ps. jeg er ikke forfatteren av dette- jeg fant det på et annet forum.. men syns det var så morsomt at jeg måtte dele..hehe)

Gammel 01-09-07, 15:38   #8
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hehe.. sånn er jeg og noen ganger. Så mange jern i ilden at jeg ikke får gjort annet enn å virre rundt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 15:59   #9
Dixie
Aktiv

Dixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Dixie er litt kul
Standard

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:09   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nok den diagnosen gitt, og det har ikke blitt bedre med tiden heller

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:16   #11
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ja, slik er det avogtil, en synes en har gjort mye, men en lurer på hva en har gjort.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:40   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ble jeg skikkelig skremt. Jeg hadde nemlig en bestemor som holdt på sånn; helt på ordentlig. Og så tenkte jeg ......... dette var jaggu altfor tidlig for en på min alder.

Godt å høre at det bare er en spøk, men jeg håper inderlig at dette ikke er arvelig.

Gammel 01-09-07, 16:49   #13
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Nå ble jeg skikkelig skremt. Jeg hadde nemlig en bestemor som holdt på sånn; helt på ordentlig. Og så tenkte jeg ......... dette var jaggu altfor tidlig for en på min alder.

Godt å høre at det bare er en spøk, men jeg håper inderlig at dette ikke er arvelig.

Hehe off.. da er vi i samme sko.. farmor holdt også på sånn..
satser på at det ikke er arvelig ja....

Gammel 01-09-07, 19:51   #14
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Gammel 01-09-07, 19:52   #15
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Også kalt ammetåke. Min har blitt kronisk...

Gammel 01-09-07, 19:58   #16
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Gammel 01-09-07, 20:35   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff og huff - det der hørtes kjent ut.

Gammel 01-09-07, 20:52   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Hehe, den diagnosen har jeg også
Spørsmålet er bare - finnes det MEDISINER mot dette?!?

Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 20:54   #19
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

hahaha ja det var det... det lurer i grunnen jeg også på....

Gammel 01-09-07, 21:22   #20
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hi, hi, dette hørtes dessverre altfor kjent ut ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.