Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hender det av og til at du...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 20:16   #1
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hender det av og til at du...

ber du om unnskyldning til tross for at du egentlig kunne tenkt deg å...

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 20:20   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det av og til at du...

Nei, det ser jeg ingen grunn til.

Gammel 05-09-07, 20:21   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Atte ... hæ?

Det er ikke så ofte jeg trenger å be om unnskyldning, og når jeg gjør det, så mener jeg det.

En spesiell hendelse du tenker på kanskje? Som du kanskje vil dele?

Gammel 05-09-07, 20:26   #4
Siri
seru

Siri sin avatar

Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Atte ... hæ?

Det er ikke så ofte jeg trenger å be om unnskyldning, og når jeg gjør det, så mener jeg det.

En spesiell hendelse du tenker på kanskje? Som du kanskje vil dele?

Hehe, så gjennomsiktig var altså det... Jeg har altså en svigerfar som har furtet og nektet å snakke til meg i over to mnd nå, etter en episode da jeg i en ytterst høflig tone ba han om ikke å forskjellsbehandle barnebarna sine. Det jeg nå innser er at eneste måte å rydde opp i dette er å ta en telefon, til tross for at jeg egentlig mener han skylder meg en unnskyldning... Men dette begynner å ligne en storm i et vannglass og går på bekostning av andre rundt meg og jeg orker rett og slett ikke å prøve å nå fram til han... (gubbementalitet...) Men kjenner samtidig at det koster meg dyrt... Men på den annen side: Man må bruke vettet den som har det...

Gammel 05-09-07, 20:48   #5
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nope.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 20:52   #6
Albertine
Passiv

Standard

Det hadde ikke jeg gjort.

Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 20:54   #7
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Aldri i verden.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:28   #8
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Den klokeste gir seg", er det noe som heter. Om det er det riktige å gjøre i ditt tilfelle aner jeg ikke. Du risikerer jo mest sannsynlig at han fortsetter med forskjellsbehandlingen av barnebarna om du ber om unnskyldning.

Er det ingen i familien som kan ta en alvorsprat med mannen?

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:46   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg er litt i samme situasjon som deg, dvs. svigerfaren min er helt bananas, men ikke pokker'n at jeg sier unnskyld.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 22:08   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med de andre.

Gammel 05-09-07, 22:12   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Omd u sier unnskyld til han så sier du jo også inndirekte at det er greit at han forskjellsbehandler barna.....
Om han lager bråk for andre pgs dette, bør jammen de andre (om de er voksne) klare å si den mannen noen alvorsord.

Synes faktisk ikke at en unnskyldning fra deg er på sin plass i denne saken.
(men hadde ikke krev en av han heller, kun at han sluttet å forskjellsbehandle)

Gammel 05-09-07, 22:28   #12
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

Jeg tror grunnen til at han furter er at han ble flau og følte seg tatt på senga. En følelse han ikke greier å deale med (voksne mannen... ) Men at han kommer til å fortsette å forskjellsbehandle tviler jeg faktisk på, uavhengig om jeg sier unnskyld eller ei. Det hele begynner jo å bli ganske pinlig, for alle involverte på alle kanter. Jeg tror ikke det er mulig å "snakke fornuft" med han, verken for meg eller noen andre, dessverre...

Gammel 05-09-07, 23:38   #13
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Jeg tror kanskje jeg bare hadde unnskyldt meg...så kanskje han hadde skjerpet seg..
Som du sier så føler han seg nok litt tatt på senga...og vet ikke helt åssen han skal gripe det ann... Når du da ber om unnskyldning, så inviterer du han inn i "varmen" igjen.. Noen ganger er det ikke mer enn det som skal til..
Håper det order seg og at han ikke fortsetter å forskjellsbehandle..

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 08:05   #14
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Det hadde sittet svært langt inne hos meg... men jeg har vært i situasjoner hvor jeg har lett med lys og lykt etter ting jeg kunne si for å strekke ut en hånd... altså tatt litt av skylden i håp om å møtes på halvveien.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 08:07   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ta en prat synes jeg er på sin plass, men jeg har nok ikke akkurat bedt om tilgivelse, i og med at du faktisk mener det - men å godsnakke med noen i en slik situasjon har jeg nok kommet til å gjøre. Uvennskap og vannglass-stormer er ikke noe særlig det heller.

Gammel 06-09-07, 08:15   #16
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg hadde aldri bedt om unnskyldning i den situasjonen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 08:26   #17
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er sinnsykt sta av natur, så det faller seg ikke altfor lett å be om unnskyldning. Vel.....det gjelder faktisk mest når det er snakk om mannen min. Men jeg har lært meg en ting som jeg merker jeg har kommet langt ved å praktisere; "den kloke gir seg". Det virker!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 08:27   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke bedt om unnskyldning, men jeg hadde nok invitert til en ny prat om saken. Nå kjenner jeg jo ikke din svigerfar, ergo vet jeg ikke om det vil ha noen hensikt eller ei i forhold til forskjellsbehandlingen. Men er det en mulighet til å få en dialog om det og kanskje få svigerfar til å oppføre seg annerledes fremover, ville jeg absolutt svelget egen stolthet og tatt kontakt. For ungenes skyld.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 09:41   #19
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, til min mann. Vi ender gjerne med å krype til korset og be om unnskyldning begge to, for husfredens skyld. Selv om vi egentlig vet at vi selv har rett, og ikke den andre.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 09:57   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar ofte ting til meg som min skyld helt unødig. En overlevelsesteknikk som er fastkjørt fra barndommen. Jeg synes noen ganger det er bedre å bli ferdig med ting, enn å ha rett.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.