|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hender det av og til at du...Atte ... hæ?
![]() |
#4 |
seru
|
![]() Sv: Hender det av og til at du...
Hehe, så gjennomsiktig var altså det... Jeg har altså en svigerfar som har furtet og nektet å snakke til meg i over to mnd nå, etter en episode da jeg i en ytterst høflig tone ba han om ikke å forskjellsbehandle barnebarna sine. Det jeg nå innser er at eneste måte å rydde opp i dette er å ta en telefon, til tross for at jeg egentlig mener han skylder meg en unnskyldning... Men dette begynner å ligne en storm i et vannglass og går på bekostning av andre rundt meg og jeg orker rett og slett ikke å prøve å nå fram til han... (gubbementalitet...) Men kjenner samtidig at det koster meg dyrt... Men på den annen side: Man må bruke vettet den som har det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hender det av og til at du...Nope. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Hender det av og til at du...Det hadde ikke jeg gjort. |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hender det av og til at du..."Den klokeste gir seg", er det noe som heter. Om det er det riktige å gjøre i ditt tilfelle aner jeg ikke. Du risikerer jo mest sannsynlig at han fortsetter med forskjellsbehandlingen av barnebarna om du ber om unnskyldning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hender det av og til at du...Omd u sier unnskyld til han så sier du jo også inndirekte at det er greit at han forskjellsbehandler barna.....
![]() |
#12 |
seru
|
![]() Sv: Hender det av og til at du...Jeg tror grunnen til at han furter er at han ble flau og følte seg tatt på senga. En følelse han ikke greier å deale med (voksne mannen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hender det av og til at du...Jeg tror kanskje jeg bare hadde unnskyldt meg...så kanskje han hadde skjerpet seg.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Stadig underveis
![]() Sv: Hender det av og til at du...Det hadde sittet svært langt inne hos meg... men jeg har vært i situasjoner hvor jeg har lett med lys og lykt etter ting jeg kunne si for å strekke ut en hånd... altså tatt litt av skylden i håp om å møtes på halvveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hender det av og til at du...Å ta en prat synes jeg er på sin plass, men jeg har nok ikke akkurat bedt om tilgivelse, i og med at du faktisk mener det - men å godsnakke med noen i en slik situasjon har jeg nok kommet til å gjøre. Uvennskap og vannglass-stormer er ikke noe særlig det heller.
![]() |
#16 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Hender det av og til at du...Eg hadde aldri bedt om unnskyldning i den situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hender det av og til at du...Jeg er sinnsykt sta av natur, så det faller seg ikke altfor lett å be om unnskyldning. Vel.....det gjelder faktisk mest når det er snakk om mannen min. Men jeg har lært meg en ting som jeg merker jeg har kommet langt ved å praktisere; "den kloke gir seg". Det virker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Hender det av og til at du...Jeg hadde ikke bedt om unnskyldning, men jeg hadde nok invitert til en ny prat om saken. Nå kjenner jeg jo ikke din svigerfar, ergo vet jeg ikke om det vil ha noen hensikt eller ei i forhold til forskjellsbehandlingen. Men er det en mulighet til å få en dialog om det og kanskje få svigerfar til å oppføre seg annerledes fremover, ville jeg absolutt svelget egen stolthet og tatt kontakt. For ungenes skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hender det av og til at du...Ja, til min mann.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hender det av og til at du...Jeg tar ofte ting til meg som min skyld helt unødig. En overlevelsesteknikk som er fastkjørt fra barndommen. Jeg synes noen ganger det er bedre å bli ferdig med ting, enn å ha rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|