Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt av

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-07, 15:39   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt av

Det høres temmelig drastisk ut, ikke sant?

Slik er situasjonen:

For noen år siden fikk jeg noen nydelige champagneglass av min far. Glassene hadde han og mor min fått i brullypsgave før ørten år siden og de var nydelige med høy, snurret stett og rødfarget, vid skål.

Min mann arvet etter sine besteforeldre en oransje karaffel med 6 små likørglass til.

Begge disse samlingene er tatt godt vare på og på mandag kveld var vi endelig kommet så langt med oppussing, innflytting osv. at vi kunne sette dem fram på utstilling i glasskapet på spisestuen. Det var en god del andre pene arvestykker som samtidig kom på plass i skapet og endelig kunne synes og ikke gjemmes.

På onsdag tar Mellomste (13) tak i skapdørene og henger seg i dem, med det resultat at hun får skapet over seg. Selvfølgelig gikk ting i knas, et av champagneglassene og to av likørglassene er tapt.

Hva gjorde Mellomste?
Og dette er litt av poenget: Hun ringte meg selv og forklarte hva hun hadde gjort og resultatet. Og jeg klarte å la være å
Men litt må hun svi. Jeg sa at siden jeg har tenkt å se om jeg kan skaffe noen nye, må hun gå glipp av to ukelønner og vekke meg med kaffe på senga dagen etter.

Og det klarte hun! Hun, familiens murmeldyr, sto opp før halv syv og kom inn med nylaget presskannekaffe en stund etterpå

Så egentlig er dette nesten en solskinnshistorie - eller?

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:13   #2
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt av

Og hun slo seg ikke?!

Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:16   #3
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Og hun slo seg ikke?!

Det var det første jeg tenkte også.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:35   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan gikk det med mellomste da? Jeg synes forresten hun var veldig ansvarsfull som ringte og fortalte deg om det.

Og jeg føler meg litt som spør så dumt kanskje, men du er stolt over at du ikke slo henne når hun gjorde noe dumt, skapet veltet over henne og heldigvis skadet hun seg ikke, men etpar-tre glass knuste? Og du var ikke hjemme da det skjedde?
Da må jeg innrømme at jeg ikke henger helt med - du kunne jo ikke fått slått henne der og da i affekt uansett, og dette innlegget gjelder altså en evt. (planlagt) fysisk reaksjon i ettertid?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:43   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, hun kunne jo blitt drept!

Gammel 06-09-07, 19:44   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt av

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Hvordan gikk det med mellomste da? Jeg synes forresten hun var veldig ansvarsfull som ringte og fortalte deg om det.

Og jeg føler meg litt som spør så dumt kanskje, men du er stolt over at du ikke slo henne når hun gjorde noe dumt, skapet veltet over henne og heldigvis skadet hun seg ikke, men etpar-tre glass knuste? Og du var ikke hjemme da det skjedde?
Da må jeg innrømme at jeg ikke henger helt med - du kunne jo ikke fått slått henne der og da i affekt uansett, og dette innlegget gjelder altså en evt. (planlagt) fysisk reaksjon i ettertid?

Jeg må bare signere her.
Og jeg lurer også på hvordan det gikk med henne.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:49   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Mine tanker også.

Gammel 06-09-07, 19:52   #8
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvorfor henge seg i et glassskap da....
Er enig i at dette var en ganske tåpelig ting å gjøre. Og at straffen var fortjent uansett.. er lov å tenke litt.
Men bra det gikk bra!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:54   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt burde en trettenåring ha visst bedre, dette er jo ting barn på 4-5 år kunne funnet på, litt merkelig i grunn. Men jeg må innrømme at dersom min datter hadde fått et helt skap med glassvarer over seg, er ikke glassene det første jeg hadde tenkt på, og jeg syntes bare innlegget var litt merkelig skrevet. Stolt over å ikke ha slått barnet, liksom, når det nettopp har gjort noe som virkelig kunne ha skadet henne.

Gammel 06-09-07, 19:56   #10
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvsagt burde en trettenåring ha visst bedre, dette er jo ting barn på 4-5 år kunne funnet på, litt merkelig i grunn. Men jeg må innrømme at dersom min datter hadde fått et helt skap med glassvarer over seg, er ikke glassene det første jeg hadde tenkt på, og jeg syntes bare innlegget var litt merkelig skrevet. Stolt over å ikke ha slått barnet, liksom, når det nettopp har gjort noe som virkelig kunne ha skadet henne.

Har såpass tillitt til hovedinnlegger at jeg tror hun hadde ordlagt seg anderledes om det hadde vært personskader involvert.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:59   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kverket min.

Gammel 06-09-07, 20:43   #12
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Hmmm...

Gammel 06-09-07, 21:17   #13
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tolket dette som et innlegg skrevet med glimt i øyet der det sier seg selv at det gikk bra med 13-åringen.

Gammel 06-09-07, 21:23   #14
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er imponert over at hun selv meldte fra og ikke kom med bortforklaringer.

Det er tross alt ting en snakker om, selv om det er arvestykker så er det ting.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:29   #15
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forsto ikke overskriften jeg.
"I går slo jeg ikke". ?

Men sånn borstett fra det , så var det jo veldig voksent gjort av henne.
Jeg regner med det gikk bra med henne?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:30   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er imponerende at hun gjorde det eneste rette og omtrent blir belønnet for det.

Gammel 06-09-07, 21:33   #17
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Å straffe uhell ser jeg lite poeng i. Jeg tror mye mere på å berømme den positive adferden.

At man har ødelagt noe andre er glad i er straff i seg selv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:35   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns ikke det er imponerende at hun gjorde det eneste rette og omtrent blir belønnet for det.

Gjorde du aldri noe dumt da du var 13? Og som du umiddelbart forsto var dumt og gjerne ville rette opp i ?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:35   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke spesielt imponert over at HI klarte å unngå å bruke fysisk avstraffelse jeg heller. Flåsete tone eller ei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:35   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Gjorde du aldri noe dumt da du var 13? Og som du umiddelbart forsto var dumt og gjerne ville rette opp i ?

Jeg gjorde en hel masse, men det er temmelig irrelevant. Jeg belønner ikke ting som er en selvfølge.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.