Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Feilene nybakte foreldre begår

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-07, 13:04   #1
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Feilene nybakte foreldre begår

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=162283

Gjorde dere noen av disse feilene.

Eneste jeg husker at jeg lurte på, var om jeg hadde nok klær på babyen når vi skulle ut i kulda.
Men fant fort ut av det.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:06   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feilene nybakte foreldre begår

Skal man virkelig vekke barna om natten om de selv ikke våkner? Det gjorde ikke jeg, og jeg synes ikke det virker nødvendig heller om ungen legger på seg som den skal.

Gammel 11-09-07, 13:09   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke gjort noen av disse "feilene", men sikkert mange andre;-)

Vekke dem om natten har ikke vært nødvendig, gitt, de har vært så mammasyke at de helst skulle kose natten lang ved puppen...

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:10   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stresset endel med at jeg ikke hadde tid eller overskudd til å gå på babysang eller babysvømming.

Men det har gått helt fint med ham likevel altså.

Gammel 11-09-07, 13:11   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da Lille var seks uker spiste hun så godt hele dagen at hun sov seks sammenhengende timer hver natt. Jeg vekket henne ikke, men vet at min mor vekket oss barna.

Ellers har jeg ganske gode instinkter, noen greie bøker med gode råd og 5 småsøsken, så jeg synes livet med en baby var fint. I tillegg er jeg grunnleggende lat, og orket ikke å være med alskens babyaktiviteter. Vi var på babysvømming og ellers studerte jeg eller koste meg hjemme med Lille. Neste gang skal jeg ikke studere, bare kose meg med babyen.

Gammel 11-09-07, 13:14   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Synes den artikkelen var skrekkelig amerikanisert/popularisert, jeg. Men det viktigste jeg har lært som mamma, er vel at jeg skal ta mine egne signaler på alvor. Jeg kjenner barna mine best, og når jeg opplever at noe er unormalt, så stemmer det som regel.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:17   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Rabalder har innimellom sovet litt på siden. Han snudde seg selv over på ryggen etter en liten stund.
I kolikkperioden var jeg bare så lykkelig når han endelig sovnet, at jeg ikke tok sjansen på å snu ham i frykt for å vekke ham. Og når han sovnet på puppen sovnet gjerne jeg også, og dermed fikk han ligge på siden til han snudde seg av seg selv.

Gammel 11-09-07, 13:18   #8
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Synes den artikkelen var skrekkelig amerikanisert/popularisert, jeg.

Enig. Først er det en dødssynd å la ungene sove, så sier han/hun at unger er smarte og vet når de er sultne. Jaja.

Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:19   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg vekket henne ikke første natten hjemme. Så den feilen begikk jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:20   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Synes den artikkelen var skrekkelig amerikanisert/popularisert, jeg.

Særlig siden de snakker med en norsk barnelege som sier at flere av disse tingene slett ikke er farlige - men likevel blir de listet opp som "feil foreldre gjør".

Poden vår ville helst ha mat med et par timers mellomrom hele det første halvåret, så det med vekking og amming på kommando var ingen problemstilling for oss. Og vi hverken buret ham inne eller kledte på ham for mye, tror jeg. (Jeg dyttet ham heller aldri opp i ansiktet til sidemannen på bussen, for det skjønte jeg (mors-)instinktivt at var både unødvendig og uhøflig. )

Gammel 11-09-07, 13:21   #11
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har hvertfall hatt med mine små på folksomme steder. Var det rett eller galt? :usikker:

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:21   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Jeg har hvertfall hatt med mine små på folksomme steder. Var det rett eller galt? :usikker:

Det var nok helt galt. Best å levere dem inn straks, for sikkerhets skyld.

Gammel 11-09-07, 13:23   #13
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var nok helt galt. Best å levere dem inn straks, for sikkerhets skyld.

Gammel 11-09-07, 13:24   #14
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke bil, så ungene tok kollektivtrafikk omtrent fra de kom hjem fra sykehuset.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:26   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes nesten det var skrevet litt komisk jeg. Men men.
Til å være førstegangsmor var jeg ganske lite hysterisk tror jeg. Og jeg lyttet til mine egne instinkter, og de funket stort sett

Men jeg har dog sett en del barn som har vært rimelig påkledd og varme på kjøpesentre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:30   #16
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Synes nesten det var skrevet litt komisk jeg. Men men.
Til å være førstegangsmor var jeg ganske lite hysterisk tror jeg. Og jeg lyttet til mine egne instinkter, og de funket stort sett

Men jeg har dog sett en del barn som har vært rimelig påkledd og varme på kjøpesentre.

Gjerne av typen vinterinnpakket barn i barnevogn, så blir mor varm og legger den tykke vinterjakka si oppå det allerede godt innpakkede barnet igjen.

Gammel 11-09-07, 13:44   #17
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør aldri feil jeg..

Gammel 11-09-07, 14:00   #18
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 15:04.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 14:00   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Lyn har vært masse ute siden han var ca. 1,5 mnd gammel. Han er med meg på jobb, skole og styremøter. Han elsker å være med på lasset. Synes det er superstas med masse mennesker og liv rundt seg.

Med Torden hadde det aldri gått. Han var ikke begeistret for menneskemasser og kav. Trivdes best hjemme eller på trilleturer i skog og mark.

Dette ser man jo på barna. Hvordan de reagerer på omgivelsene rundt seg. Må le litt av den artikkelen. Lister opp at man ikke skal gjøre dit og datt, og at mange gjør så mye feil. Men å følge innstinktene sine, det skal man. Knis.

Synes det var en del selvmotsigende der ja

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 14:20   #20
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skal man virkelig vekke barna om natten om de selv ikke våkner? Det gjorde ikke jeg, og jeg synes ikke det virker nødvendig heller om ungen legger på seg som den skal.

Jeg vekket dem ikke hvis de sov, de gikk uansett godt opp i vekt.
Godt i stand med andre ord, men de våknet som oftest en-to ganger pr natt.
De nettene de sov, så nøt jeg søvnen min..

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.