|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162451 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Ja, det syns jeg de bør. Det er positivt og flott å starte et kor for fengselsinnsatte, men ikke å gjøre det til riksdekkende underholdning når pårørende til ofrene reagerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Jeg må si at jeg synes å lage en serie om dette virker for dumt. Dette kunne jo ha gått mye værre. Jeg mener jo det er noe annet når straffen er avtjent, men under straffen synes jeg offeret bør spares. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?De fikk jo samme slags reaksjoner da Tufte spilte fotball mot Ila, så dette har de vært forberedt på. Jeg synes det er smakløst å skulle lage b-kjendiser av forbrytere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Nei, det syns jeg ikke. Det er lett å finne ut når dette går og ergo er det veldig lett for både offeret og hans familie å la vær å skru på tv.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?
Så enkelt er det ikke. De sender trailere for programmet innimellom andre program/ reklamepauser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Da får man boikotte stasjonen da. Man har faktisk et valg her.
![]() |
#9 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Jeg vet ikke helt jeg.
![]() |
#10 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Det henger plakater for serien på alle byens t-banestasjoner også, samt inne i togene.
Jeg blir klin provosert, særlig fordi plakaten vekker min indre FrPer. (Som jeg faktisk aldri har merket noe til før nå. Og den er bitteliten, bare så det er sagt. Så det er ikke meg selv jeg er redd for, men hva plakaten kan gjøre med andre.) Og det er jo egentlig ikke Kim jeg er irritert på - selv om uttalelsen er idiotisk - men ledelsen i TVNorge.
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Jeg syns ikke man burde henge slikt der hvem som helst av ofre kan treffe på dem. Man bør ikke glorifisere kriminallivet. Men i HI og linken står det ingenting om utstrakt reklamering for programmet og jeg står på mitt når det gjelder selve kanalen. Den kan lett unngås.
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Den beste måten å ytre sin mening i denne saken er å ikke se på programmet. Jeg skal hvertfall ikke se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Jeg har ikke hørt om programmet før nå og kommer ikke til å bidra til at det blir en seersuksess. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Walking in the air
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Gjerningsmannen gjorde noe galt og er dømt for det, men en del av poenget med fengsel (trodde nå jeg, da) er vel at de innsatte også skal rehabiliteres? Å synge i kor kan være en strålende måte å øve på kommunikasjon, derfor mener jeg idéen om fengselskor er god. Alle fengsler burde ha noe sånt. Hvorfor er det smakløst? De innsatte er også mennesker som skal ut i samfunnet igjen, og hvis de har utviklet sine kommunikasjonsevner mens de var inne så er vel det bare bra.
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
Det er vel ingen som er mot at de innsatte får seg hobbyer?
![]() |
#16 |
Walking in the air
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Men det burde selvsagt vært dekket av det offentlige, så de ikke trengte en kommersiell TV-kanal for å få det i stand.
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?Jeg er sikker på at de har flere muligheter til å få noe sånt i stand UTEN verken stønad fra det offentlige eller tv-kanaler.
![]() |
#18 |
er her
|
![]() Sv: Bør "Fengselskoret" på TvNorge stoppes?At de har et fengselskor er helt greit, at de sender det på tv er usmakelig.
![]() |
#19 |
Gal kattedame
|
Helt enig rett og slett.
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
Og det har du helt rett i.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 11-09-07 kl 20:36. Årsak: Hi hi - det så ut som fengselet het ILA bare på torsdager. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|