|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Idol igjenhttp://www.dagbladet.no/kultur/2007/09/14/512052.html
Det kunne jo spart oss for utallige pinlige programkonsepter.
![]() |
#2 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Idol igjenJeg er fullstendig enig med deg...!
![]() |
#3 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Idol igjenHeilt einig eg og. Eg reknar med at klippinga gjer sitt for å forsterke episodar, men generelt sett har eg inntrykk av at dess meir deltakarane skryt av seg sjølv og eigne prestasjonar, sceneutstråling og bladibladi i forkant, dess verre og meir flau er opptreden framfor dommarane etterpå.. *går og gøymer meg på kjøkenet når slike slepp til på skjermen..* |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Idol igjen
Enig.
![]() |
![]() |
#6 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Idol igjenHjertens enig. Denne diskusjonen kommer opp hvert år, og blir i grunnen bare dummere og dummere.
![]() |
#7 |
Whatever, never mind
|
Dette har jeg lurt på og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Idol igjenJeg ser helt klart poenget kritikerne har i forhold til mobbing. Det er ikke greit å si at man gjerne skulle ha sunket med Titanic ned, og programmet gir vel både signaler og ideér til barn/ungdom vil jeg tro. (Jeg kan dessverre ikke si annet enn at jeg ler godt av kommentarene, det er jo en stor del av "greia" med Idol.)
![]() |
#11 |
Passiv
|
Veldig enig - det forundrer meg at ingen rundt disse menneskene sier fra...noen må jo ha tenkt tanken?! |
![]() |
![]() |
#12 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Idol igjenJeg har forstått det slik at det foregår en pre-audition med prøvesynging foran produksjonsselskapet i forkant av den ordentlige auditionen? Her velges det ut de som skal få synge foran dommerne. Og da må det jo selvsagt velges ut litt av hvert, for underholdningsverdiens del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Idol igjenIkke alle har like god selvinnsikt, dessverre.
![]() |
#14 |
A friend with benefits
|
Det stemmer! Jeg har first hand information.
![]() |
#15 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Idol igjenVeldig enig me HI, det er utrolig mange ungdommer der ute som har ektremt lite kritisk sans til seg selv. Det er greit å skryte av barna sine, men å gi dem et snev av bakkekontakt er av det gode.
![]() |
#16 |
Passiv
|
Det er jo fælt, da! Naive ungdommer med urimelig stor tro på sin egen sangstemme får et skikkelig (bevisst falskt) løft ved å bli sendt videre - til en skikkelig nedtur!? |
![]() |
![]() |
#17 |
Fabelaktig
|
Jeg ler også godt av dommerne, og synes det i grunnen er helt ok å si at "man gjerne skulle ha sunket med Titanic ned". Idol har vært på lufta siden 2002/2003? De aller fleste som har meldt seg på i år, vet hva de går til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Idol igjenDenne er egentlig ganske vanskelig. For på den ene siden så er det kommentarene og slakten som ER hensikten i de innledende rundene. Det skal være skarpe kommentarer og slikt. Og det er jo rasende festlig å høre hva de klarer å lire ut av seg. På den andre siden ser jeg helt poenget med mobbing. Ungene som ser på får se at ikke nok med at vi sier vår menig om noe uten tanke for mottakers følelser, men i tillegg gjelder det å være mest mulig kreativ og ondskapsfull i prosessen. I en normal prosess så ville jo et enkelt: "nei takk, det var nok ikke det vi var ute etter" Vært mer enn nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|