Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vedovn

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 10:03   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vedovn

Vi har en gammel Jøtul 4 vedovn som jeg er litt usikker på om er greit å fyre i iår
Det ser ut til at det er noen små sprekker inne i selve ovnen.
Hvem kontakter jeg for å få dette sjekket?
Feiervesenet?

Har lyst på ny, men denne varmer så utrolig godt, så har litt problemer med å skifte den ut også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 10:05   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn

Feievesenet skal kontrollere dette og har grei oversikt over hva som kan brukes og ikke. Det finnes mange som pusser opp og setter istand gamle vedovner, blant annet min mann. Du kan jo f.eks sette inn en annonse i lokalavisa? (hvis du ikke vet om noen som kan gjøre det eller du bor i nærheten av oss da. )

Gammel 18-09-07, 10:07   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Feievesenet skal kontrollere dette og har grei oversikt over hva som kan brukes og ikke. Det finnes mange som pusser opp og setter istand gamle vedovner, blant annet min mann. Du kan jo f.eks sette inn en annonse i lokalavisa? (hvis du ikke vet om noen som kan gjøre det eller du bor i nærheten av oss da. )

I Oslo.
Er det stor jobb? Lønner seg kanskje å investere i ny fremfor å fikse?

Vi kunne vist bestille ny innsats ( er det det det heter?), men det var så mye mikkmakk at jeg ikke gadd gjøre det.

Gammel 18-09-07, 10:14   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan være en stor jobb og man skal vel egentlig ha en vedovn med katalysator nå også. (miljø, vet du )
En ny vedovn koster imidlertid skjorta (men varmeeffekten er en helt annen) og en innsats kan faktisk være enda dyrere.

Hvis du skal ha en til å ta denne jobben ordentlig (altså ikke svart), så kommer det likevel på en del kroner, så det kan jo være at regnestykket kan sees på forskjellige måter.

Aller først ville jeg ringt feiervesenet og spurt om en vurdering av den, og så ta problemet hvis det viser seg at den ikke egner seg til å fyre i.
(være bare obs på at de lager feilmelding på den hvis de vurderer den ødelagt, så da MÅ dere bytte eller reparere)

Lykke til! Jeg for min del elsker kosen en ekte vedovn gir.

Gammel 18-09-07, 10:18   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

OK.
Takk for svar.

Skal ringe feiervesenet.

De skulle vært her i fjor og sjekket, men ble forsinket pga snøen som falt og de kom ikke senere heller. Og jeg glemte å purre på de.
De har vært og feiet da.

Gammel 18-09-07, 10:44   #6
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Husk at kommunen sponser dere med 4000 dersom dere har en forurensende ovn og bytter til en miljøvennlig.

Men,men, vår kostet 23000,-, på salg

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 10:46   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Husk at kommunen sponser dere med 4000 dersom dere har en forurensende ovn og bytter til en miljøvennlig.

Men,men, vår kostet 23000,-, på salg

Jeg er klar over det.
Kan vi ha den gamle noen år til så er det fint :miljøsvin:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.