|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Fredslilje-problemJeg har en fredslilje som er forsåvidt grønn og fin, men den har ikke lenger hvite blomster, de er litt lysere grønne enn bladene. Hva er det den mangler? |
![]() |
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fredslilje-problem.Det er helt normalt, det er sånn blomstene visner.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Fredslilje-problem.OK, der ser du hvor mye jeg vet om ting og tang. Den har blomstret så utrolig lenge, så trodde det var nye blomster jeg |
![]() |
![]() |
#4 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Fredslilje-problem.Jeg vet ikke helt om jeg skjønner.. Er det de hvite blomstene som har skiftet farge? I såfall aner jeg ikke..
![]() |
#5 |
<*(((<
|
![]() Sv: Fredslilje-problem.
Fredslilja vår har nå vært døden nær så mange ganger at den nok tror den er udødelig. Sikkert derfor den ikke gidder å blomstre noe mer, den har jo hele evigheten på seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fredslilje-problemDet minner meg da To Fine Fruer (aka en venninne og jeg) diskuterte våre manglende grønne fingre (og hvem vil egentlig ha det?
![]() |
#7 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Fredslilje-problem.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Fredslilje-problemHohohoho blomstene - eller kanskje heller plantene mine har det helt fint de. Etter at jeg ble stor - i fjor eller noe, så har de til og med fått vann. Og gjødsel. Og jeg har til og med pottet dem om opptil flere ganger. |
![]() |
![]() |
#11 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fredslilje-problemTrenger de ikke å ligge flate før de får vann? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fredslilje-problemFredslilje er en av de få grønne plantene det ikke går an å drepe. Jeg ga en til min venninne for 12 år siden. Den er blitt direkte mishandlet, men lever fremdeles. Selv om den "dør", så er det bare å vanne den. Snodig plante. :digresjon: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Fredslilje-problemDe skal ikke ha direkte sollys, og heller ikke tørke ut.
![]() |
#14 |
Bare sær
![]() Sv: Fredslilje-problem
Min står i et digert sydvestvendt vindu. Jeg vanner den når alle bladene henger rett ned mot gulvet. Den blomstrer i ett kjør, og ser veldig fornøyd ut.
![]() |
|
|