Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Mitt første album - forslag til tema

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 14:29   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt første album - forslag til tema

Når vi ventet lille B fant jeg ingen slike "mitt første album" jeg likte spesielt godt og bestemte meg for å lage et selv. Det har tatt sin tid, gutten er straks tre år, men nå er jeg i allefall i gang!

Jeg har tenkt på følgende tema, men lurer på om det er noe jeg har glemt som kan være kult å ha med? Dere som har slike bøker, hva har dere i dem?

tittelside
mamma/pappa/familietre
inne i magen/ultralydbilder
fødsel/sykehus
bading
soving
tenner
mat
hårklipp
vekst
navnefest
opp og stå/krabbe/første skritt
første jul
første sommer
første ord
ferie
barnehage
første bursdag
første snø/første skitur
+ bilder fra diverse besøk og venner

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:30   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mitt første album - forslag til tema

Kanskje du kunne fått besteforeldre, tanter og slikt til å skirve en liten hilsen som du limer inn?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:49   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Kanskje du kunne fått besteforeldre, tanter og slikt til å skirve en liten hilsen som du limer inn?

God idé!

Når han ble født fikk han brev fra en god venninne av meg hvor hun hadde skrevet diktet Hvordan jeg ble til av Hal Sirowitz og det er så fint! Jeg tror jeg skal skrive den inn på siden hvor jeg forteller om meg og sambo og hvordan vi ble en familie.

Far kammet håret sitt bakover
før han dro for å møte min mor
i lobbyen til Hotel Astor. Han
ventet under klokken. Hun
sjekket knappene i blusen sin
for å være sikker på at ingen av dem
var åpne. De kysset.
De dro for å danse. Når kelneren
ikke så, tømte faren min scotch,
som han gjemte i lommen, ned
i sodaen sin.
Han ble full. Hun tok ham med til en benk
og foret ham med kaffe og peanøtter helt til
han gradvis ble edru. Jeg var ennå ikke født.
Jeg var bare en vag idé som ble klarere
jo oftere han fulgte henne hjem.

Gammel 21-09-07, 16:03   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne må jeg abbonere på, for vi skal også lage album til poden snart. Vi setter bildene inn i vanlig album (*kremt* har kommet til 6 mnd, han er nå 2,5 år), men tenker å scrappe et til ham i tillegg. Da tenker jeg at vi ikke bare kommer til å gå fram kronologisk, slik som første ditt og datt - men ta bilder herfra og derfra og sette sammen. Med temaer som f.eks:
- Veien til "mat" (puppebilde, flaskebilde, grøt, gulrotmos, most middag, kjøttkaker)
- Første 12 måneder, et bilde for hver måned.
- Første møte med ulike familiemedlemmer.
- Sykdomsbilder i ulike aldre (den tredje barnesykdom, influensasliten, brennkopper osv.)
- Veien til gåing (ligge på rygg, første snu seg rundt, suge på tottefisen, åle, krabbe, stabbe, løpe)
- Blid gutt i ulike aldre.
- Ballonggal gutt i ulike aldre.
- "Første gang" serie.

Ja, dette var bare litt idémylding. Må tenke litt mer.

Gammel 21-09-07, 16:05   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan forresten også kjøpe lommer til å lime inn i album, som man kan putte ting og tang oppi. Dingsen rundt håndleddet etter fødsel, navnlappen oppi "krybba" på sykehuset, hårlokk osv. Jeg lurer også på om jeg skal finne en måte å få puttet kort i forbindelse med fødsel og navnfest i albumet.

Gammel 21-09-07, 17:22   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I storesøsters album hadde jeg litt om mine første venner, ikke ordentlige venner, men andre barn fra barselgruppa og venninner som vi trillet sammen med.

Abonnerer også

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 17:24   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det albumet jeg lager nå blir et scrappealbum, men jeg har ikke sånne løse sider som jeg legger oppi plastmapper, er ikke så begeistret for det. Før han ble født kjøpte vi et helt svart album med 50 sider som vi bruker.

Jeg kommer itl å lage konvolutter som er omtrent like store som en albumside som jeg kan lime inn og ha kort oppi. Da kan jeg jo lime bilder oppå konvolutten igjen, slik at det blir en albumside. Forståelig forklaring?

I tillegg kommer jeg til å lage forskjellige brette ut/putte under/inni/bak-løsninger der hvor jeg f. eks trenger plass til å skrive mer, til flere bilder osv.

"veien til"-serier var en veldig god idé

Gammel 21-09-07, 17:43   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke laget noe album til poden i det hele tatt, men et tema jeg har tenkt på for ham, er bøker - jeg har så veldig mange bilder av at han enten sitter med en bok for seg selv, eller at han blir lest for av foreldre eller besteforeldre. Og å ta med bilder eller utdrag fra yndlingsbøker kunne jo også være fint.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.