|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*Jeg er den eneste i familien min som spiser grønnsaker med noen entusiasme. Jeg syns det er godt jeg da. Både salater og kokte grønnsaker til middag.
![]() |
#2 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*Når vi begynner med saus igjen (ref. annen tråd) har jeg planer om å mose allverdens sunne grønnsaker, drukne de i fløte eller noe annet godt og lage vitaminsaus. Hadde det vært noe for dine? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*Om far spiser med motvilje trenger man ikke å være stor for å forstå det og henge seg på. Du får starte med far. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*
Far later som om han syns det er godt overfor barna, så det er ikke derfor de ikke liker grønnsaker. småtten smaker faktisk på alt, men grønnsakene spyttes ut igjen og vi får beskjed om "ÆSJ!"
![]() |
#6 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*Jeg HATER grønnsaker. Alle sammen. Det har jeg alltid gjort.
![]() |
#8 |
Bare sær
![]() Sv: Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*Her må jeg svare bare for å kunne følge med i tråden...
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*Mos er bra. Mye rart kan blandes i potetmos. Lag det GODT, godt betyr mye smak, matfløte og smør. Husk å krydre, på helios finner du noen gode urtesalt som gir grønnsaker ekstra god smak. Raspe eller finhakk gulrøtter, sellerirot, persillerot ol. og ha i spaghettisaus, lasagnesaus, pizzasaus osv. Potetkaker med revne poteter, hakket løk og raspet ost er veldig godt. Bland i et par egg og litt mel, salt og pepper og stek på middels varme i panne med rapsolje.
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*Hva med pytt i panne? Gulrøtter, løk, brokkoli, paprika, tomater, poteter og en eller annen type kjøtt, salt, pepper og provencekrydder + en dæsj hvitløk som først surres i litt god olje, hell så over vann og la det koke inn til alle grønnsakene er gode og mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*Sellerirotstappe er kjempegodt! Ellers anbefaler jeg også de frosne spinatterningene. Veldig kjekke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bare sær
![]() Sv: Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*
Fortell om terningene!
![]() |
|
|