Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-07, 07:55   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2018858.ece

Jeg synes det er en god idé å holde av parkeringsplasser hvor kvinner ikke er så sårbar for overfall. Men å lage parkeringsplasser som er større for å hjelpe kvinner å få til å parkere? Nei, det synes jeg er skrekkelig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 08:08   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?

jeg kunne ha tenkt meg større lommer på parkerings plassene. for å få plass til bilen. Og for å slippe å klatre opp på andre biler for å få ut vogna hehe
Altså jeg trør ikke på andre biler men det er ikke langt der i fra.

Gammel 28-09-07, 08:12   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 28-09-07, 08:13   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar gjene i mot litt større plasser også, jeg. Å parkere det droget jeg kjører og få plass til å åpne døren for å få ut både meg og Snupp er til tider en liten utfordring. Jeg har sett egne familieplasser på kjøpesentre - de er litt større, nærme inngangen og kun for biler med barnesete i baksete. DET syns jeg er en god idé.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 08:13   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*Har ikke lest linken. Link er for pyser*

Hvis det faktisk er sånn at flest damer bulker andres biler når de skal parkere, så skjønner jeg jo at noen vurderer dette som en mulighet, men i mitt hodet ville det vært mye mer logisk å da vurdere om alle parkeringsoppmerkinger bør bli større. Man går ikke ut offentlig i 2007 og foreslår større parkeringsplasser forbeholdt kvinner.

Gammel 28-09-07, 08:15   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg tar gjene i mot litt større plasser også, jeg. Å parkere det droget jeg kjører og få plass til å åpne døren for å få ut både meg og Snupp er til tider en liten utfordring. Jeg har sett egne familieplasser på kjøpesentre - de er litt større, nærme inngangen og kun for biler med barnesete i baksete. DET syns jeg er en god idé.

Det synes jeg også, men da heller flere familieplasser og ikke egne plasser for kvinner. Slike forslag i 2007 er skremmende, og hjelper ikke akkurat på den utbredte myten om at kvinnfolk ikke kan kjøre bil.

Gammel 28-09-07, 08:15   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen store kjøpesenter har jo større parkeringsluker som er merket familieparkering. Det er veldig ok. Der er det plass til både å få inn barn og vogn og seg selv uten å ødelegge alle nabobilene i forsøket.

Gammel 28-09-07, 08:23   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som vel er poenget i artikkelen er at det er en del kvinner som syns det er skummelt mer parkeringshus, og at plasser i nærheten av utgangen vil gjøre dem mindre skumle. Det er jeg ikke helt sikker på, men så er jeg ikke så skremt av meg, da.

Gammel 28-09-07, 08:26   #9
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er flink til å parkere, lukeparkering er jeg virkelig god på. Et resultat av å ha bodd på Tøyen ute egen garasjeplass.

Siller meg åpen, men dog tvilende til forslaget.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 08:29   #10
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I Tyskland har de hatt reserverte kvinneplasser i nærheten av utgangene i p-husene i mange, mange år. Men jeg tror ikke de er større en normal standard.

I det siste har jeg ønsket meg større p-plasser fordi det flere ganger har skjedd at jeg ikke har kommet meg ut av bilen med gigantmagen min på trange plasser. Og det med gigantmage er jo også et kvinnefenomen

Gammel 28-09-07, 08:30   #11
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis dette var for å beskytte kvinnre mot overfall ol, så hadde det vært en god ide. Men hvis det er pga kvinners kjøreegenskaper, er det jo direkte diskriminering.

Gammel 28-09-07, 08:31   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke opplever størrelsen på lommen som et stort problem. Det er klart at familieparkering som vi finner noen steder er fint, men å ha slike for kvinner synes jeg er riv rusk.

At man skal gjøre parkeringshusene tryggere synes jeg, som nevnt over, ikke er like dumt. Jeg parkerte i Paléet på Oslo S her en kveld, og måtte ned i underetasjen. Det var faktisk ikke råkult å gå ned dit sent om kvelden for å hente bilen. Ikke et menneske å se, og mørkt. Det føltes som om det var fritt frem for enhver gærning. Nå stopper det ikke meg fra å bruke parkeringshus, men jeg synes absolutt ikke det er behagelig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 08:38   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jeg ser det er behov for presisering - jeg ser ikke poenget med større kvinneplasser begrunnet i at kvinner er dårlige sjåfører, men jeg ser at det er situasjoner hvor man har behov for en litt større plass for å komme seg helskinnet ut av bilen uten å ripe opp nabobilen i samme slengen.

Gammel 28-09-07, 08:48   #14
Left
Passiv

Standard

Større parkeringsplass for kvinner er det samme som å si at vi ikke kan parkere like bra som menn på vanlige parkeringsplasser - nope, det synes jeg ikke noe om.

Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 09:11   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg ser det er behov for presisering - jeg ser ikke poenget med større kvinneplasser begrunnet i at kvinner er dårlige sjåfører, men jeg ser at det er situasjoner hvor man har behov for en litt større plass for å komme seg helskinnet ut av bilen uten å ripe opp nabobilen i samme slengen.

Men er det kun kvinner som trenger dette?

Gammel 28-09-07, 09:18   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men er det kun kvinner som trenger dette?

Nei, selvfølgelig ikke. Familieplasser er tingen.

Gammel 28-09-07, 09:21   #17
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har på kveldstid satt stor pris på kvinne-plassene i et parkeringshus i Stavanger sentrum. Fordi de er nesten ute i dagslys / kveldslys, og jeg føler meg mye tryggere der enn inne i det mørket p-huset. Samme p-hus kunne godt hatt bredere p-plasser, ikke pga. kvinnene som bulker med fordi plassene er så j***** trange.

At kvinneplasser skulle være bredere enn manneplasser synes jeg er til å le av. Men jeg ser jo poenget bak. Det er jo faktisk slik at kvinner bulker mer enn menn. Og jeg tror så gjerne at kvinenr er dårligere på lukeparkeringer enn menn - i snitt. Selv er jeg overhodet ikke redd for å lukeparkere, flink er jeg også .

Endel kvinner har tydligvis misforstått poenget med egne p-plasser til kvinner. Jeg ser rett som det er biler fulle av kvinner som parkerer på disse plassene, så ramler de leende ut og setter kursen mot byen. Jeg antar at hvis man er 4-5 kvinner i en bil så trenger man ikke være redd for overfallsmenn i p-huset, og kan dermed fint bruke en vanlig plass og overlate kvinneplassene til de som er alene i bilen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 09:23   #18
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Nei, selvfølgelig ikke. Familieplasser er tingen.

Og at det faktisk håndheves, eller krever at man har barnesete i bilen. Dessverre blir ofte disse plassene tatt av individer som hever seg over alle andre. Jeg har diskutert med noen av dem.

Gammel 28-09-07, 09:26   #19
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Er det 1.april??

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 09:26   #20
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Større parkeringsplasser på generelt grunnlag, er helt ok, men å få merkede plasser, reservert for kvinnfolk, er latterlig. Her skal kvinnfolk parkere, for de kan ikke kjøre bil som en mann, liksom...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.