|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2018858.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?jeg kunne ha tenkt meg større lommer på parkerings plassene. for å få plass til bilen. Og for å slippe å klatre opp på andre biler for å få ut vogna hehe
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?
![]() |
#4 |
villende
|
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg tar gjene i mot litt større plasser også, jeg. Å parkere det droget jeg kjører og få plass til å åpne døren for å få ut både meg og Snupp er til tider en liten utfordring. Jeg har sett egne familieplasser på kjøpesentre - de er litt større, nærme inngangen og kun for biler med barnesete i baksete. DET syns jeg er en god idé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?*Har ikke lest linken. Link er for pyser*
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Noen store kjøpesenter har jo større parkeringsluker som er merket familieparkering. Det er veldig ok. Der er det plass til både å få inn barn og vogn og seg selv uten å ødelegge alle nabobilene i forsøket.
![]() |
#8 |
villende
|
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Det som vel er poenget i artikkelen er at det er en del kvinner som syns det er skummelt mer parkeringshus, og at plasser i nærheten av utgangen vil gjøre dem mindre skumle. Det er jeg ikke helt sikker på, men så er jeg ikke så skremt av meg, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helt konge
|
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg er flink til å parkere, lukeparkering er jeg virkelig god på. Et resultat av å ha bodd på Tøyen ute egen garasjeplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?I Tyskland har de hatt reserverte kvinneplasser i nærheten av utgangene i p-husene i mange, mange år. Men jeg tror ikke de er større en normal standard.
![]() |
#11 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Hvis dette var for å beskytte kvinnre mot overfall ol, så hadde det vært en god ide. Men hvis det er pga kvinners kjøreegenskaper, er det jo direkte diskriminering.
![]() |
#12 |
Peppy!
|
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke opplever størrelsen på lommen som et stort problem. Det er klart at familieparkering som vi finner noen steder er fint, men å ha slike for kvinner synes jeg er riv rusk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
villende
|
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg ser det er behov for presisering - jeg ser ikke poenget med større kvinneplasser begrunnet i at kvinner er dårlige sjåfører, men jeg ser at det er situasjoner hvor man har behov for en litt større plass for å komme seg helskinnet ut av bilen uten å ripe opp nabobilen i samme slengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Større parkeringsplass for kvinner er det samme som å si at vi ikke kan parkere like bra som menn på vanlige parkeringsplasser - nope, det synes jeg ikke noe om. |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Men er det kun kvinner som trenger dette?
![]() |
#17 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg har på kveldstid satt stor pris på kvinne-plassene i et parkeringshus i Stavanger sentrum. Fordi de er nesten ute i dagslys / kveldslys, og jeg føler meg mye tryggere der enn inne i det mørket p-huset. Samme p-hus kunne godt hatt bredere p-plasser, ikke pga. kvinnene som bulker med fordi plassene er så j***** trange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Og at det faktisk håndheves, eller krever at man har barnesete i bilen. Dessverre blir ofte disse plassene tatt av individer som hever seg over alle andre. Jeg har diskutert med noen av dem.
![]() |
#20 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Større parkeringsplasser på generelt grunnlag, er helt ok, men å få merkede plasser, reservert for kvinnfolk, er latterlig. Her skal kvinnfolk parkere, for de kan ikke kjøre bil som en mann, liksom... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|