Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Passet mitt har gått ut !

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-07, 13:21   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Passet mitt har gått ut !

Krise !

Vi reiser på torsdag kveld.
Drar på politistasjonen mandag morgen, men rekker jeg å få nytt pass ?

Gammel 29-09-07, 13:24   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passet mitt har gått ut !

Ja, det tror jeg. Vi var der en torsdag, og fikk tre fine, nye pass i posten lørdag. Si fra at det haster.

NB! Hvis du bor i Oslo, er Majorstuen veldig greit, men de stenger 14!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 13:25   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje, kanske ikke.
Det er ensten umulig å si, for noen er veldg hjelpsomme mens andre igjen gir blanke f.
Lykke til og håper det ordner seg.

Det kommer jo selvsagt litt an på hvor du skal, men et utgått pass går som legitimasjon innen for Schengen, det ble i allefall min sjef opplyst om.
(skulle dra, med utgått pass og de godttok den)

Gammel 29-09-07, 13:25   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvis ikke kan du få nødpass, altså. Det er bare sure penger.

- No. 4 -
Gammel 29-09-07, 13:28   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tviler på at du slipper unna nødpasset.
De garanterer at du har det nye passet innen ti eller elleve virkedager. Altså kan det ta tre eller ti dager.

Gammel 29-09-07, 13:30   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal til Polen. Nødpass er helt greit, pengene gir jeg pokker i akkurat nå.

Gammel 29-09-07, 13:33   #7
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi skal til Polen. Nødpass er helt greit, pengene gir jeg pokker i akkurat nå.

I så fall kan du avblåse krisen. Nødpass får du på dagen.

Gammel 29-09-07, 13:37   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

I så fall kan du avblåse krisen. Nødpass får du på dagen.

Puh, senker skuldrene et par hundre hakk. Takk

Gammel 29-09-07, 13:38   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Hvis du uansett må ha nytt pass, kan du jo dra ned på mandag og spørre hva de tror. Hvis du ikke har fått det i posten torsdag, får du nødpass på Gardermoen.

- No. 4 -
Gammel 29-09-07, 13:40   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hvis du uansett må ha nytt pass, kan du jo dra ned på mandag og spørre hva de tror. Hvis du ikke har fått det i posten torsdag, får du nødpass på Gardermoen.

Får høre med dem på mandag. Skal fly fra Torp, men vil tro jeg kan få nødpass der også. Møter i såfall veldig tidlig opp så vi ikke får noe stress.

Gammel 29-09-07, 13:43   #11
Honey
Aktiv

Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis du bor i Oslo kan du få ordinært pass på to dager.
Vi fikk det på 24 timer til Lillebunny, men det er nok ikke vanlig. Sønnen vår viste seg fra sin beste side da vi var der nede (Grønland politistasjon) og skrudde på sjarmen på full guffe. Sjarmerte damen bak glasset helt i senk.

Hvis du bor i Oslo vil jeg anbefale Grønland politistasjon, og be om å få hente passet der. Da slipper du postgang, den tar lenger tid enn selve passet.

Lykke til og god tur!

Honey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 13:46   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Bor ikke i Oslo, og vet at servicen på passkontoret her er veldig opp og ned. Får bare håpe jeg treffer rett person på mandag.

Gammel 29-09-07, 14:21   #13
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Sist jeg byttet pass dro jeg til Majorstua passkontor tirsdag morgen. Trodde det skulle ta lang tid, men allerede onsdag lå det i postkassa!

Så lenge det ikke er høysesong pleier det å gå ganske kjapt. Mannen min dro en mandag ettermiddag og hadde det onsdag i posten

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 14:42   #14
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss så heter det også at det tar en ca 10 virkedager. Men vi har et lokalt lennsmannskontor. Der har vi tre ganger nå vært ute torsdag etter kl 16, og lørdag formiddag har passet ligget i postkassen.
Lykke til og god tur.

Gammel 29-09-07, 16:26   #15
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg var og ordnet meg pass på en torsdag og på lørdag hadde jeg fått det i posten, så det er mulig.

Lykke til!

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 08:23   #16
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Tror det skal gå bra jeg. Vet om fler som har fått det på få dager.

God tur da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 08:27   #17
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Da jeg fikk pass for ørten år siden (2000) så sto jeg faktisk og ventet mens hun skrev det ut. Var ingen kø den dagen, så hun hadde tid til å lage det med en gang. Men gi beskjed om at det haster, så burde det vel ordne seg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 09:31   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Da jeg fikk pass for ørten år siden (2000) så sto jeg faktisk og ventet mens hun skrev det ut. Var ingen kø den dagen, så hun hadde tid til å lage det med en gang. Men gi beskjed om at det haster, så burde det vel ordne seg.

Passene skrives ikke ut lokalt lenger; alt sendes på fil (de scanner bildet og signaturen) til et sentralt kontor som sender ut til hele landet. Tror ikke man kan gjøre noe for å påvirke hvor fort det går; regner med at de tar bestillingene i den rekkefølgen de kommer inn. Det går jo uansett ofte fort så lenge det ikke er høysesong; vi fikk pass til ungene på to dager midt i juni i år.

Gammel 30-09-07, 09:36   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ah, ok. Men så er det en stund siden jeg fikk meg pass, også.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:25   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Nå har jeg hatt svigerinna mi på besøk. Hun jobber på lensmanskontor i ei bygd innover i landet her. Jeg skal til henne på kontoret i morgen, så får jeg det i prioritert bunke og har det innen onsdag
Puh.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.