|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Ufrivillig morsom årsplanFredag fikk jeg årsplanen til Storebror sin barnehage. Den var morsom, men jeg er litt tvilsom til måten de oppdrar barna våre...
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplanMinner meg selv på at når jeg kommer ut i arbeid som førskolelærer må jeg få andre til å ta rettskrivingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplanSporer av litt her nå: er så fasinert av nicket ditt tinkadott |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplanHe,he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplanJeg fniser litt over pedleders manglende evne til å sette sammen ord. Vi fikk månedsrapport i går, og jeg måtte lese den tre ganger for å få med meg innholdet - de to første gangene hang jeg meg nemlig opp i orddelingsfeil, skrivefeil, paranteser i hytt og vær og manglende stor bokstav. Jeg trøster med med at det ikke er pedleder som skal lære Snupp rettskriving, og at han er veldig flink på alle andre felt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplan
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplan |
![]() |
![]() |
#12 |
Audacious
|
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplanDet samme er tilfellet for Storesøsters kontaktlærer. Jeg synes det er litt skummelt, ettersom hun faktisk er læreren til barnet mitt, og ikke kan stave f.eks. "sagt" ("sakt"), eller sette sammen ord.
![]() |
#14 |
I mål
|
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplanPedleder i S sin nye bhg er mye bedre enn i den gamle, men hun kan fremdeles ikke sette sammen ord. Det er kanskje et slags pedleder fenomen? For ordens skyld; vi har vært veldig fornøyd med begge to vi altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplanEr det mulig. Skulle tro at det var oppfunnet retteprogrammer. Ordbøker. Sånne ting.
![]() |
#16 |
Øyboer
![]() Sv: Ufrivillig morsom årsplanProblemet med retteprogrammer er at de godtar orddelinger. Jeg vet det godt fordi jeg er en ordeling synder. Jeg må lese en tekst mange mange ganger for å se de i hele tatt. Jeg bør nok bli litt mer bevist på å sjekke tenkster jeg skriver for det, men innimellom går det litt fort i svingene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
WF: Sausnebbet
|
Vet du, hvis jeg hadde gjort mange slike tabber og feil i skriv til elever og foresatte, ville jeg ha satt pris på en vennlig henvendelse om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Vi fikk en gang en månedsrapport der det stod Barna liker å skjøre jorda bort i skjerren. Og så var det et skj-ord, husker ikke hvilket, som ble byttet ut med kj. Jeg ble helt målløs. Det så urkomisk ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Oj, det synes jeg nesten var litt på kanten. Klart alle kan gjøre feil, men en lærer, i hvert fall ikke norsklærer, bør absolutt ikke ha for mange gjentatte og konsekvente skrivefeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|