|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Utroskap i cyberspace er greit?http://forbruker.no/digital/nyheter/article2023271.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit??Jeg kan vel ikke si at jeg elsker en person jeg aldri har møtt? Vel er jeg smågal til tider, men ett sted går grensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit?Definitivt utroskap. |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit??Jeg ville ikke generelt kalle det utroskap å si "jeg elsker deg" hverken skriftlig eller muntlig. Jeg mener derimot absolutt det er mulig å ha et kjærlighetsforhold til noen via nettet (eller telefon eller brev); hvor jeg synes grensen går for hva som er utroskap, tror jeg ikke jeg kunne formulert klart på forhånd. Om man sier noe ansikt til ansikt eller skriftlig, tror jeg ikke ville være noen viktig del av vurderingen.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit??
Det er da mange som blir forelsket i noen før de treffer dem i RL. Det er ikke noe nytt fenomen heller - det er mange som har blitt kjærester via brevutveksling også - det har bare blitt mer utbredt med Internett. (At ikke alle slike forelskelser vedvarer etter at man har møttes fysisk, er en annen sak - mange av dem gjør det jo, og det er ikke så veldig forskjellig fra å bli forelsket i en annen ikke helt hverdagslig setting, og så skulle forholde seg til hverandre i hverdagen senere.)
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit?Når man sier "Jeg elsker deg" til noen innebærer det vel som oftest at man har et "forhold" til vedkommende? |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit?Jeg vil definere det som utroskap dersom man innleder et kjærlighetsforhold til en annen enn partneren, uavhengig av om man har sex med vedkommende eller ikke. |
![]() |
![]() |
#11 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit??
Samme her. Har forresten ikke kikket på linken enda jeg heller.
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit?De som kan si "jeg elsker deg" til noen de aldri har møtt er en smule naive syntes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ræv med ører
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit?Jeg synes det er verken naiv eller merkelig å forelske seg i noen man aldri har møtt fysisk før. Det blir jo et møte, selv om det er på nett/telefon/brev. Man kan bli lurt like trill rundt av noen i RL som man fysisk treffer til date.
![]() |
#14 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit?Jeg synes utroskap i cyperspace er likestilt med RL. Det hadde aldri falt meg inn å si "jeg elsker deg" til noen andre enn mannen og barna mine.
![]() |
#15 |
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit?Om mannen min hadde sagt "jeg elsker deg" til ei jente på nett (eller irl for den saks skyld) og jeg hadde oppdaget det, vel og merke, så hadde han hatt et problem.
![]() |
#16 |
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utroskap i cyberspace er greit?
Ikke ok nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
Amen!
![]() |
|
|