Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan dekker du bordet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 15:47   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan dekker du bordet?

Lagde fiskekaker i brun saus igår, og da vi alle hadde satt oss ved bordet, tok jeg meg i å ønske meg større spisebord, slik at det blir bedre plass til pannene og gjerne større panner også. However, grønnsakene plassers alltid i fine serveringsskåler.

Husker hjemme hos mamma, da dekket hun alltid pent hver søndag. De resterende dagene i uka var det panner på bordet.

Kunne egentlig tenkt meg å kutte ut pannene hver dag jeg, og alltid brukt det beste og fineste serviset. Livet er kort.

Hva gjør dere?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:53   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet?

Jeg er lat, og gidder sjelden å skitne ut mer enn strengt nødvendig. Kasseroller og steikepanne står nesten alltid på bordet hos oss.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 16:01   #3
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Blir som regel panner, kasseroller og skåler. Bruker "fin servise" med tilbehør når vi har besøk og ved spes anledninger.

Livet er kort så burde nok brukt slikt mer ja, men tenker som så at om livet er kort så orker ikke jeg å bruke mer tid enn nødvendig på å vaske opp.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 16:02   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Blir som regel panner, kasseroller og skåler. Bruker "fin servise" med tilbehør når vi har besøk og ved spes anledninger.

Livet er kort så burde nok brukt slikt mer ja, men tenker som så at om livet er kort så orker ikke jeg å bruke mer tid enn nødvendig på å vaske opp.

Kjøp deg oppvaskmaskin, livet er hvert fall for kort til å vaske opp for hånd.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 16:03   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Panner og kasseroller på bordet til hverdags, da spiser vi på kjøkkenet. Søndager og andre "spesielle" anledninger så er det fint i fat og skåler på spisebordet i spisestua.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 16:05   #6
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg dekker stort sett bordet med kjeler og stekepanne på hverdager, men jeg setter som regel grønnsaker/stuinger i skåler. Fin-serviset/bestikket bruker jeg kun til jul og spesielle anledninger. Synes det er litt greit å ha det til spesielle anledninger jeg, da blir det liksom litt mer høytidelig. Vil ikke innta julemiddagen på hverdagstallerkener.

Gammel 03-10-07, 16:09   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Når jeg lager middag så serveres den i panner.
Mannen min serverer alltid i skåler og på fat. Vi lager omtrent middag like ofte.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 16:26   #8
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Kjøp deg oppvaskmaskin, livet er hvert fall for kort til å vaske opp for hånd.

Har maskin, men mente at det blir mer som må ryddes inn og ut av den (derav mer oppvask).

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 17:00   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lesser mat på fatene på benken. Ergo ingen panner og sånt på bordet. Til daglig, altså.

Gammel 03-10-07, 17:02   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Løs problemet med stilige kaseroller, det er min drøm . Inntil den blir oppfylt dekker vi på med de kaserollene vi har. På denne tiden av året tenner vi lys og dekker på med servietter slik at hverdagsbordet blir koselig uansett.

Forøvrig er kjøkkenbord med innebygde klaffer et av våre beste kjøp. Dersom vi får gjester eller har mat som tar stor plass tryller vi frem "et halvt bord til" på null komma niks.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 17:04   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker det peneste servicet til hverdags, og det er fat og kjeler litt om hverandre.
Vi har et stort spisebord og det er plass til litt pynt og kos både til hverdags og fest.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 17:06   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier alltid å legge opp maten på tallerkener på kjøkkenet slik at vi slipper å ha masse fat og gryter på bordet. Nå er vi bare tre stykker og jeg vet sånn ca. hvor mye vi spiser.
Ildfaste former med feks. lasagne settes ofte rett på bordet.

Gammel 03-10-07, 18:01   #13
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pynter lite når vi spiser :innser:
Men iblant forsvinner alt annet rot fra bordet. Slett ikke alltid, dog.
Grytene står på bordet, men jeg gjør nok en liten ekstrainnsats når vi har besøk, ja. Da er det pent servise, kanskje til og med en duk...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 18:08   #14
Left
Passiv

Standard

Stort sett øser jeg på til oss på benken, men når gubbe er hjemme settes alt på bordet. Setter panner/gryter på til hverdags. Men vi har ofte lys på bordet- så det blir helt greit allikevel.

Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:42   #15
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Forsyner oss nesten alltid ved komfyren/på benken. På bordet er det dekkeservietter og levende lys. Men vi har jo bare en liten gubbe foreløbig da, og ingen som drar ned duker eller putter håret i lyset

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:48   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bare finservise og finbestikk og bruker dette daglig. Anretter på tallerken før servering og rekker å vaske kasseroller osv. før vi spiser.

Gammel 03-10-07, 20:51   #17
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Kommer helt an på tid og dagsform. Mannen kunne ikke brydd seg mindre, så det blir mest for egen del jeg har maten over i serveringsskåler de gangene jeg gjør det.

Gammel 03-10-07, 22:29   #18
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg pleier alltid å legge opp maten på tallerkener på kjøkkenet slik at vi slipper å ha masse fat og gryter på bordet. Nå er vi bare tre stykker og jeg vet sånn ca. hvor mye vi spiser.
Ildfaste former med feks. lasagne settes ofte rett på bordet.

Sånn gjør vi det også. Da er bordet "rent", bortsett fra det vi bruker, og vannmugge og stearinlys. Jeg syns det er deilig å ikke ha så mye greier på bordet. Jeg forsyner meg og Snuppa, og så tar mannen resten.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 22:30   #19
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi deler opp maten på tallerken før vi serverer det på bordet. Selvom vi har en gigantisk bord så klarer jeg ikke å spise med for mange panner og gryter på bordet. I nøds tilfelle går det med noen ganger å ha en gryte på bordet. Men ikke hver dag.

Gammel 03-10-07, 22:33   #20
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Vi har sjelden gryter stående på bordet - jeg synes det er så ukoselig! Som regel tar vi maten på fat eller i skåler. Jeg bryr meg ikke med hvor mye vi skitner ut, alt sammen går i oppvaskmaskinen likevel.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.