|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Hvordan dekker du bordet?Lagde fiskekaker i brun saus igår, og da vi alle hadde satt oss ved bordet, tok jeg meg i å ønske meg større spisebord, slik at det blir bedre plass til pannene og gjerne større panner også. However, grønnsakene plassers alltid i fine serveringsskåler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Blir som regel panner, kasseroller og skåler. Bruker "fin servise" med tilbehør når vi har besøk og ved spes anledninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?
Kjøp deg oppvaskmaskin, livet er hvert fall for kort til å vaske opp for hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Panner og kasseroller på bordet til hverdags, da spiser vi på kjøkkenet. Søndager og andre "spesielle" anledninger så er det fint i fat og skåler på spisebordet i spisestua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Jeg dekker stort sett bordet med kjeler og stekepanne på hverdager, men jeg setter som regel grønnsaker/stuinger i skåler. Fin-serviset/bestikket bruker jeg kun til jul og spesielle anledninger. Synes det er litt greit å ha det til spesielle anledninger jeg, da blir det liksom litt mer høytidelig. Vil ikke innta julemiddagen på hverdagstallerkener.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Når jeg lager middag så serveres den i panner.
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Har maskin, men mente at det blir mer som må ryddes inn og ut av den (derav mer oppvask). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Lesser mat på fatene på benken. Ergo ingen panner og sånt på bordet. Til daglig, altså.
![]() |
#10 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Løs problemet med stilige kaseroller, det er min drøm |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi bruker det peneste servicet til hverdags, og det er fat og kjeler litt om hverandre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Jeg pleier alltid å legge opp maten på tallerkener på kjøkkenet slik at vi slipper å ha masse fat og gryter på bordet. Nå er vi bare tre stykker og jeg vet sånn ca. hvor mye vi spiser.
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Jeg pynter lite når vi spiser :innser:
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Stort sett øser jeg på til oss på benken, men når gubbe er hjemme settes alt på bordet. Setter panner/gryter på til hverdags. Men vi har ofte lys på bordet- så det blir helt greit allikevel. |
![]() |
![]() |
#15 |
*_*
|
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Forsyner oss nesten alltid ved komfyren/på benken. På bordet er det dekkeservietter og levende lys. Men vi har jo bare en liten gubbe foreløbig da, og ingen som drar ned duker eller putter håret i lyset
![]() |
![]() |
#16 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi har bare finservise og finbestikk og bruker dette daglig. Anretter på tallerken før servering og rekker å vaske kasseroller osv. før vi spiser.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Kommer helt an på tid og dagsform. Mannen kunne ikke brydd seg mindre, så det blir mest for egen del jeg har maten over i serveringsskåler de gangene jeg gjør det.
![]() |
#18 |
WF: BNBE
Sånn gjør vi det også. Da er bordet "rent", bortsett fra det vi bruker, og vannmugge og stearinlys. Jeg syns det er deilig å ikke ha så mye greier på bordet. Jeg forsyner meg og Snuppa, og så tar mannen resten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi deler opp maten på tallerken før vi serverer det på bordet. Selvom vi har en gigantisk bord så klarer jeg ikke å spise med for mange panner og gryter på bordet. I nøds tilfelle går det med noen ganger å ha en gryte på bordet. Men ikke hver dag.
![]() |
#20 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi har sjelden gryter stående på bordet - jeg synes det er så ukoselig! Som regel tar vi maten på fat eller i skåler. Jeg bryr meg ikke med hvor mye vi skitner ut, alt sammen går i oppvaskmaskinen likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|