Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Radiointervju, offentliggjøring av karakterer og sossestrøk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-07, 22:07   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Radiointervju, offentliggjøring av karakterer og sossestrøk

Jeg satt på bussen på vei hjem fra skolen i dag og hørte på et intervju med Kjellbjørg Lunde på NRK Hordaland i forbindelse med at karakterresultater fra ungdomsskoler var blitt offentliggjort.

Jeg ser ikke helt poenget med å offentliggjøre dem, men jeg kan forstå at de som kommer best ut synes det er stas. Det var egentlig ikke den delen av diskusjonen jeg bet meg mest merke i, men det var det at programlederen kjørte så hardt på for å få henne til å innrøme et eller annet, jeg synes at han ble litt ufin.
Spørsmålet hans gikk på hvorfor man ikke skulle offentliggjøre resultatene, og dette svarte hun greit på første gangen, men han var ikke fornøyd, så han kjørte på med krassere spørsmål. Type: Har ikke ressurssterke foreldre rett til å vite hvilke skole som er best for barna deres? Er dere redde for at alle ressurssterkeforeldre skal flytte til sossetrøk? Hun klarte seg greit ganske lenge, men han fortsetter å fyre på. Til slutt så sier hun: Barn som kommer fra ressurssterke hjem har en fordel som vi ønsker å "motvirke".
Jeg kjente at det var litt uheldig valg av ord. Oppveie, oppheve eller andre ord hvor man ikke søker å trykke ned en part, men å heve den andre hadde vært bedre.

Hvor jeg vil hen? Jeg kan ikke tro at det er det SV vil, å hindre at ressurssterke elever får brukt evnene sine, eller er det kanskje innerst inne det de vil? Videre synes jeg lite om intervjumetodene, jeg synes at det hadde vært bedre å få høre en argumentrekke om hvorfor og ikke stadige angrep fra intervjueren som gjorde at argumentrekken ble brukt og at intervjuobjektet til slutt var kjørt til veggs. Hun hadde jo ikke gjort noe galt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.