|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Ville du byttet barna tilbake?http://atvs.vg.no/player/?id=11922
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Når det er gått så mye som nesten ett år, høres det også for meg absurd ut å bytte tilbake. Hva med barnet, som er såpass gammelt og oppegående at det kjenner sine foreldre og sin familie? Når det er sagt så tror jeg jeg hadde blitt gal av å tenke på at der ute var det noen andre som hadde mitt genetiske barn, barnet jeg hadde båret i magen i 9 mndr og som var en del av meg. Jeg hadde nok helt klart ikke byttet tilbake, men hele saken er grusom og så vanskelig å sette seg inn i at jeg blir kvalm.
![]() |
#3 |
trøtt
|
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Oi! Vanskelig spørsmål det der.
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Oi, kinkig sak... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Oi, litt av et dilemma.. Jeg er sannelig ikke sikker på hvordan jeg ville reagert i en slik situasjon. Det er jo sant som du sier, Sitron, at man i løpet av ti måneder jo har rukket å knytte sterke bånd til det barnet som ikke er ens eget og at det må være utrolig vanskelig å skulle levere det fra seg. Samtidig må det være vondt å vite at noen andre har ditt barn, som er laget av deg og din mann, vokst i din mage og bærer dine egne gener. Ufattelig at slikt kan skje i 2007 egentlig, og jeg har full forståelse for at de søker erstatning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg kan ikke skjønne at jeg skulle klart å gi fra meg barnet mitt, så jeg tror ikke det nei.
![]() |
#8 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Skjønner ikke helt hvordan dette er mulig. De to gangene jeg har født har jeg ikke vært fra barna et eneste sekund. Veiing foregikk på samme rom som jeg var og pappan var med bort til vekten som var max 5meter unna. Båndet de fikk rundt håndelddet ble satt på rett etter veiing..
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?
![]() |
#10 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Dette er en tragedie, først og fremst for barna. Jeg får frysninger når jeg tenker på hva dette gjør med tilknytningen deres. Det må jo få følger for dem psykisk/mentalt resten av livet uansett hva foreldrene velger å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?For et forferdelig dilemma. jeg vet sannelig ikke hva jeg ville gjort. Flyttet sammen med den andre familien...
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg tenkte på dette jeg også da jeg så om det på nyhetene. Jeg hadde ikke villet bytte tilbake, Sambo hadde helt klart ville byttet.
![]() |
#13 |
Ute på tur
|
I følge en psykolog som ble forelagt denne problemstillingen i nettavisen var byttingen verre for mødrene, enn for barna siden de er så små.
![]() |
#14 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Det virker som disse to parene hadde fått til en god dialog og blitt enige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
Ja, jeg har tenkt på dette og anser det som den største grunnen til evt. å ha byttet tilbake. Men jeg tror også at om man er åpen og ærlig med barna fra begynnelsen og de får lov til å regelmessig treffe sin biologiske familie, at slike problemer kan unngås.
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
Ja, det kan tenkes. Men biologiske bånd er sterke, og når det ikke er en åpenbar grunn for at de ikke kan opprettholdes så tror jeg også psykologene mener det beste er å bytte. Hvertfall så lenge barna fortsatt er små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Bytta tilbake igjen, utan tvil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg mener å huske en annen sak der det ene paret lyktes med å både få tilbake sitt eget barn (det biologiske) og fikk beholde det andre fordi de andre ble dømt til å være uskikkede foreldre. Ganske horribelt for de andre.
![]() |
#19 |
Peppy!
|
![]() Sv: Ville du byttet barna tilbake?Dersom noen kom og fortalte meg guttungen ikke var mitt biologiske barn allikevel, da han var ett år, så hadde jeg tviholdt på ham. Ikke snakk om at jeg kunne gitt fra meg barnet mitt, selv om jeg fikk mitt biologiske barn i bytte. Det er jo han jeg elsker. No way. Min mann er enig. Det er ikke biologien som bestemmer følelsen. Og tenk hvordan det er for barnet! Nei, sorry, vi er visst ikke foreldrene dine allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bare sær
Ifølge min psykiatervenninne går det antagelig bra.
![]() |
|
|