|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)Takk, Jorunn!
![]() |
#2 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)Eg er enig i at det er utidige kommentarar. Det finnes andre måtar å vinkle motivasjon på.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)Det er sikkert mange trenere som ikke er helt bevisste på hva slags signaler de sender ut. Sikkert en del som sier det bare for å ha noe å si også, noe som kan motivere. Jeg hadde sikkert selv hatt problemer med å finne på kloke ting å si som trener i en aerobictime. |
![]() |
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)Jeg leste artikkelen i går, og synes dette er en svært viktig diskusjon å ta på treningssentrene, men også i media og generelt i samunnet. Det er bare å se på forsiden av ukebladene hvor trening og slanking framstilles som to sider av samme sak, og hvor ordlyden henvender seg til alle lesere; "Bli kvitt fem kilo på fem uker!" Jeg har kun vært et par ganger på fellestreningstimer på treningssenter, så jeg har ikke mye erfaring på området. Men jeg har kjøpt mange treningsdvd´r fra USA, og fokuset i hva de snakker om under treningen og tittelen på dvd´n er ofte vektrelatert. Slikt gir etter min mening ikke en oppfordring til genuin treningsglede og fokus på helsegevinst fysisk og psykisk, noe som etter min mening er mest motiverende hvis man har et langtidsperspektiv på det.
![]() |
#5 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)Eg veit om nokon som vart spurt om legeerklæring for å få fortsette å trene på SATS.
![]() |
#6 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)Jeg kjenner at jeg er veldig fornøyd med mitt treningssenter sånn sett. Det er aldri noen slike kommentarer, overhodet. Det er fokus på treningsglede, at alle kan være med, det legges opp for individuelle tilpasninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)De kommentarene jeg husker er: nå skal skuldrene senkes, stresset skal bort. Pust dypt inn og kjenn at dere slapper av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)Jeg blir alltid så deppa om våren, for da er det bare snakk om å trene til den berømmelige bikinisesongen. Jeg tenker som så at alle her må da se at jeg overhodet ikke kan bli slank til bikinisesongen, så jeg føler nesten at jeg ikke har noe der å gjøre, siden jeg ikke har slike (for meg urealistiske) mål ...
![]() |
#9 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)Så bra at dette er satt fokus på! Det er jo synd om det skal være slankhetsidealet som skal være styrende for treninga, og ikke det å ha en sterk, sunn og sprek kropp. Jeg har ikke vært utsatt for slike trenere, og i hvert fall ikke når jeg danset magedans.
![]() |
#12 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)Viktig budskap og godt skrevet.
![]() |
#13 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Treningsinstruktører må passe munnen sin! (VG)
Hos meg også.. Aldri har jeg hørt slike kommentarer, og jeg ville lagt merke til de. Det er bare ren treningsglede.
![]() |
|
|