|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Synes du det er greit med onani i barnehagen?Leste i Dagbladet (kan ikke å linke) nå nettopp at noen ønsket at onani og nakenhet skulle være helt natulig i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Her er lenke til artikkelen. Slik eg forstår det er det snakk om ikkje å stoppe slik leik - ikkje å faktisk framelske den, og det synest eg er greitt (innanfor rimelegheita sine grenser sjølvsagt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Når man skal linke så kan man f.eks. merke adresselinjen, høyreklikke, velge kopier og velge lim inn her.
![]() |
#4 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Sitat: "Barna kan få se på hverandre og utforske hverandres kropper. De kan leke doktorleker, mor og far-leker, rumpeleker, puleleker, de kan danse nakne og onanere. Dette skal ikke stoppes. Men seksualiteten deres skal også sosialiseres, slik at det skal ikke være lov å for eksempel ta seg på tissen når man sitter og spiser, sier Friis.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?
Jeg hadde ikke sendt mitt barn dit. Seksualitet og onani er normalt OG privat.
![]() |
#6 |
Dukkar plutseleg opp ...
Ja, ikkje sant? Det er stor skilnad på kor nysgjerrige og seksualiserte born er, og eg trur ein gjer nakenheit og sex til eit endå større tabu dersom ein skal gjere det ulovleg i barnehagen. Og eg har såpass tiltru til barnehagepersonalet sine vurderingar av sosialisering av nakenheita at dei også vil syte for at borna lærer å gå for seg sjølv når dei vil kose med tissen el.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Hva skjer med disse barna når de begynner på skolen? Jeg ville stoppet barn som onanerer på skolen og det samme gjør jeg med de som suger på totten (tommeltotten altså
![]() |
#8 |
Dukkar plutseleg opp ...
Eg er vel såpass naiv at eg har ei ukueleg tru på at born les veldig fort at dette er noko som bør gjerast heime i trygge omgjevnader utan at dei vaksne kjeftar eller ber dei slutte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Alfa: Jeg tror også det, men hvis de har fritt spillerom gjennom barnehagen så vet de kanskje ikke dette, tenkte jeg.
![]() |
#10 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Eg føler for å legge til at eg aldri vil synest det er greitt å ha onani og nakenheit som ein vesentleg del av kvardagen. Eg debatterer dette med utgangspunkt i at dette er spontan leik frå ungane si side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
Sier meg enig i dette.
![]() |
#12 |
Dukkar plutseleg opp ...
Men det er jo det eg meiner også. Det stod då i artikkelen at ungane skulle lære normale sosiale koder i forhold til seksualitet. Eg tvilar vel på at normal praksis kjem til å vere: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Jøss, tenkte jeg, her har vi en gammel hippie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?De kan nå umulig ha f.eks. muslimske barn med troende foreldre i den bhg uten å få trøbbel, tenker jeg.
![]() |
#15 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Jeg synes vel vi plikter å lære barna at de kan gå et sted de er alene eller på do for å onanere - ikke for at barnet skal føle skam over egen seksualitet, men fordi de må lære å ta hensyn til omgivelsene også. Det er tross alt hverken vanlig eller akseptert at man kan onanere åpenlyst i dette landet (eller noe sted jeg vet om), og det vil være dårlig gjort ovenfor barna å lære at dette er greit i barnehagen for at de så plutselig må lære noe annet når de er større eller når de er på besøk hos besteforeldre og leker med søskenbarna sine eller med andre unger i gata.
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Det er akkurat dette som bekymrer meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Konemor:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller kristne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Jeg blir egentlig en smule sjokkert over dette. Man skal da ha normer og grenser på seksualitet også? Man trenger ikke å få et forknytt forhold til egen kropp og seksualitet om man ikke får utøve seg i full frihet, overalt.
![]() |
|
|