Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vask og behandling av ull

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-06, 20:36   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Vask og behandling av ull

Med en ettåring i hus har det blitt en del kjøp av ullbodyer/strømpebukser i det siste. Synes det er det beste mht at de er en del ute i barnehagen

Det jeg hittil har gjort, er å vaske all ullklær sammen, på ullvask og 30 grader, med Milo.

Så leste jeg et sted litt om ullbehandling her i dag (lurer på om det var F&B).. og der sto det jo at alt burde håndvaskes, det burde vaskes sjelden (kun flekkvaskes og luftes), det måtte ikke vris opp når man vasket.. men vaske med "løse" hender, det skulle ikke legges bløtt, det skulle tørkes liggende etc etc..

Jeg er ikke helt DER da.. *lat*

I går feks, så måtte jeg skifte på datteren min kl 05 på morgenen, da hadde hun bæsjet igjennom - og brukte den natta ull.
Da jeg hadde skiftet på henne la jeg nattdrakta i vann, sånn at det kunne være håp om å få vekk flekken (det har jeg slitt veldig med før ) - men nå ser jeg jo at man ikke skal gjøre det heller.

Hvordan i all verden får dere vekk litt "tøffe" flekker på ull da? For flekkete blir iallefall klærne til Hannah nå om dagen

(og ja, jeg har sånn såpe for ull fra Nøstebarn - men det tar jammen ikke alle flekker)

ER dere "pliktoppfyllende" når det gjelder ull?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.