|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Lage julegaver selv?Hva lager du ?
![]() |
#2 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Jeg har lagd bursdagsbøker til de eldste damene i familien. Kjøpt en vanlig bok og skrevet ut md for md, og pyntet totalt 12 sider. Så kan de fyll inn bursdager til familie og venner selv.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Jeg strikker. Et år lagde jeg ganske mange sjal som ble gitt bort. Ellers strikker jeg barnetøy i ull. Barnet setter kanskje ikke så voldsomt stor pris på det, men foreldrene blir fornøyd.
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Jeg lager appelsinlikør og kirsebærlikør, hjemmebakt brød og god ost i kurv, baker gammeldags honningkake og/eller svær ekte julekake, krydderoljer osv. 4-åringen maler på kopper som jeg brenner i ovnen, finfin besteforeldregave.
![]() |
#5 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Jeg strikker og hekler litt. Nærmeste familie får gjør det selv-kalendere som jeg dekorerer (vil ikke kalle det scrapping, men det ligner!). Jeg har tenkt å prøve meg på konfekt i år også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Lage julegaver selv ?[quote=Iset;611234...baker gammeldags honningkake.... [/quote]
![]() |
#8 |
er her
|
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Jeg holder på å strikke en genser til gutten, planen var at han skulle få den til bursdagen, men jeg tror det blir julegave.
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Jeg har laget pyntede kubbelys. Et stk. stort kubbelys (vaniljelukt er bra), kanelstenger, silkebånd, en kvast med noe pent og en strikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Å gi bort hjemmelagde kaker til gamle tanter har vært en suksess her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Jeg kjøpte kalendere på Nille for å lage kalendre selv i gave til besteforeldrene.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Vi har laget kalender, bakt julekaker og vi har malt kopper tidligere år.
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Her blir det juleverksted på spisebordet fra midt november tenker jeg. Ungen er utålmodig allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Lage julegaver selv ?Jeg blir jo så innmari i julestemning av å lese her at jeg måtte frem med kongerøkelsen.
![]() |
#15 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Lage julegaver selv?Barna pleier å lage smykker som de gir bort. I år har vi kjøpt tovede små kuler o.l fra bokklubben til å lage smykker av, så det skal de prøve i år. Ellers har vi lagd brente mandler som vi har puttet i hjemmepyntede syltetøyglass. Karameller har vi også lagd selv og gitt bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Lage julegaver selv?
Takk for gode tips der ja.
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Lage julegaver selv?Vi har jo malt og/ eller fyllt glasskuler i flere år nå. I år hadde de glasskuler som en kan fylle (med en metallsak en kan ta av) på IKEA. Disse var rikgignok fargede men nå har vi malt blanke kuler i flere år, så rødt glass blir en finfin variasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Lage julegaver selv?Fotokalendere av året som gikk til alle Rabalder sine besteforeldre og oldeforeldre. Hjemmelaget pesto og konfekt (hjemmelaget marsipan, brente mandler og lignende) til andre. Jeg synes det er hyggelig både å få og å lage hjemmelagde julegaver, og så er det en motvekt til kjøpepresset som er så dominerende rundt juletider. Men noe billigere enn å kjøpe gaver er det egentlig ikke.
![]() |
#20 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage julegaver selv?Veslas besteforeldre, tante, oldemødrene og pappaen skal få krus med håndavtrykket hennes + tekst på. Pappaen har nettopp flyttet og trenger noe på veggene, så vurdererå slippe vesla løs med fingermaling på stort lerret som julegave fra henne til han. Blir neppe direkte vakkert, men han kommer til å bli glad
![]() |
![]() |
|
|