|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Ditt beste barndomsminne?Hva er det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Hagen til besteforeldra mine den sommaren då eg var fire år. Hagen var eit paradis av gras og blomster og bestefar hadde ein båt ståande der som han pussa på. Eg hadde ein gul kjole. Det var den sommaren eg fekk mitt første kvepsestikk, og hendene var konstant klissete av saft og is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Mine beste barndomsminner er også fra somrene på gården til besteforeldrene mine. Kuer, kalver, kattunger, havfiske, fjellturer, bærplukking, dessert hver dag, bursdager i hagen, og masse familie rundt seg hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Jeg vet ikke hva som er mitt aller beste. Men ett som sitter godt i kroppen er en tur på hytta ved sjøen. Vi var mange barn som løp rundt på eiendommen, også mine to søsken. Vi plukket en blomst jeg mener at het kusom, og så plukket vi kubonker (snegler) i strandkanten. Mamma og pappa holdt på med hagearbeid, renset krabber og stelte rundt. Morfaren min kom på besøk og gav oss drops. Sukk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Det er mange. Men jeg kan ta ut noen. Båtturene med bestefar og bestemor. De tok med seg 5 jenter ombord i en Viksund båt. Kan tro det var liv og røre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Ditt beste barndomsminne?Et som jeg husker veldig godt, er at mormor sto i vinduet og vinket til oss barnebarn og andre barn fra borettslaget når vi gikk til skolen, hver morgen.
![]() |
#7 |
I farta!!
|
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Sommarferiane hjå mommo (mormor) og bestefar. Dei bur 1 time herifra.
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Båttur på kvelden til noen øyer som hadde lenge sol. Vi grillet og spiste oss mette. Vi barna sovnet i bølgeskvulpet på vei tilbake til hytta
![]() |
#9 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Somrene hos besteforeldrene mine er de beste minnene jeg har. Jeg pleide å være alene på besøk hos besteforeldrene på morssiden. De hadde gård med sauer, og det var stor stas å være med på å stelle dyrene. Toppen av glede var å gi kopplammene melk på flaske. Bestemor hadde alltid tid, og var så omsorgsfull så det halve hadde vært nok. Jeg fikk sove sammen med henne, og bestefar ble kastet på gjesterommet. Vi ba kveldsbønn og sang nattasang, og det var så koselig. Bestefar var en lun og god bestefar, full av kunnskap om alt mulig. Det var koselig å sitte og høre på han fortelle om gamle dager, og det var morsomt å spille spørrespill med han, han kunne så mye rart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?En sommer da jeg var 14 - 15 år. Jeg "bodde" nærmest på et hestesenter. Vi drev med midnattsolridning til toppen av et fjell på nettene (organiserte turer). Det var tropesommer. På dagene hjalp jeg til med hestene. Vi red badet og koste oss.
![]() |
#11 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Noe av det aller koseligste jeg husker er skiturer sammen med faren min. Vi gikk tur bare vi to, hadde med oss niste og termos. På termosen var det bare sterk te med mye sukker, men du verden så godt det smakte med te og snø i koppen når vi tok pause. Far fortalte fra da han var liten gutt, og jeg ble aldri lei av å høre om det. Det var selvfølgelig alltid flott føre, vi gikk smale løyper med snøtunge trær langsmed, jeg var svært utholdende og strålte i sola på små koller langt inni Nordmarka.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Jeg må nevne et helt år jeg da. Da jeg gikk i første klasse måtte jeg bo hos mormor og morfar fordi mamma jobbet så kronglete til. Langt oppå fjellet (Håvardsvatn - skrives det sånn tro...eh) - måtte ta taubane fra Skjeggedal(eller var det Odda) ja samme det forresten - det var lite forenlig med små skolejenter å bo der hun jobbet, så derfor var jeg hos mormor og morfar. |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Når jeg var rundt 6 år var vi på ferie i Danmark, farfaren min var også med. Først var vi hele dagen på Tivoli, etterpå husker jeg veeeldig godt at jeg fikk være med farfaren min på et bakeri. Han sa at han skulle ha de kakene som var igjen, kan tro vi 4 barnebarna var i himmelen da
![]() |
#14 |
🎈
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?...å legge seg om kveldene på våren og kjenne lukten av hegg i blomstring og høre bekken som bruste
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Det er de deilige, langsomme somrene vi tilbrakte hos besteforeldrene mine på en liten øy på vestlandet. Sammen med høyt elskede besteforeldre og en ugift tante, søskenbarn og andre slektninger som kom og dro gjennom sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?[quote=Monsoon;613222] Vi plukket en blomst jeg mener at het kusom, og så plukket vi kubonker (snegler) i strandkanten. quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Mange gode minner jeg også. Farmor var viktigste person i min barndom, og er ennå et av de menneskene som betyr aller mest for meg.
![]() |
#18 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Så mange fine og gode minner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ditt beste barndomsminne?Sommerferien til Danmark, da sov vi i et stort hustelt og bada hele dagen. Fantastisk
![]() |
|
|