|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vi kaster verdier for millioner (VG)http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175971
![]() |
#2 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Ja, dette leste jeg og.
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Saken er at folk insisterer på å kaste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)
Ja akkurat det jeg tenker på også!
![]() |
#5 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Ja det er rart at folk heller velger å kaste det enn å gi det til fretex etc..
![]() |
#7 |
frakoblet
|
Der sa du det. Jeg blir sint av slike holdninger som beskrives i reportasjen.
![]() |
#8 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Hørte om en sløydlærer som for noen år siden forsynte seg med plankerester på Grønmo søppelfylling. Han ble bøtelagt. Det eneste han ønsket var å kunne tilby elevene sløyd med materialer, for det hadde ikke kommunen råd til. Sist redigert av emm : 20-10-07 kl 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Dette er et fenomen som gjør meg kvalm og som gjør at jeg skammer meg over å være norsk.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nysgjerrig
Flink jente, slikt liker jeg.
![]() |
#11 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Som Mor Teresa sa:
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Det er utrolig hva folk kan kaste. Jeg tok min mor i å be henne roe seg ned med å pusse opp kjøkkenet. Det er bare 7 år gammelt, og det er fint. Nå kunne hun tenke seg å pusse opp igjen. Det må da kunne gå 10 år før en begynner å skifte ut møbler og annet intreiør. De lager seg prosjekter hele tiden og kan ikke være i ro. Slik irriterer meg. Jeg liker å kaste ting jeg også, men det er ødelagte ting og veldig gamle ting ingen vil kunne bruke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tankefull
|
Ett slikt telt har de på "vår" miljøstasjon!
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Fra Grønmo måtte det vel være god butikk å selge det det går an å bruke vil jeg tro. For der er det nok å ta av. Det hadde blitt noen arbeidsplasser til også. |
![]() |
![]() |
#15 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Det er helt ille hvordan det har blitt. Det burde vært en enkel sak å lage bruktbutikk ved søppelfyllingene rundt om i landet.
![]() |
#16 |
Permakulturell
|
I Grenland har vi gjenbrukstorg på fyllinga. Det er supersmart, for da slipper man å kjøre x antall steder for å bli kvitt alt man ikke vil ha selv.
![]() |
#17 |
ræv med ører
Jeg er helt Gremli. Selv om jeg innrømmer at det har vært lettere å kjøpe nytt (nå tenker jeg mest på billige ting som klær osv) nå som jeg tjener bra, i stedet for å styre med å finne brukt det jeg trenger. Likevel er jeg veldig stolt over hvor mye vi kjøper brukt, arver og tar imot fra familie og venner som de ellers ville kastet.
![]() |
#18 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Men det er jo en kjensgjerning at moderne ting er av dårligere kvalitet og er vanskeligere (eller umulige) å reparere. I svært mange tilfeller vil det ikke lønne seg å reparere tingen fordi den er billigere å kjøpe ny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ræv med ører
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Så enig så enig, gajamor.
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Vi kaster verdier for millioner (VG)Vi kidnappet en salong etter sambos tante og onkel da de flyttet. Den er fra 80-tallet og man kan ikke se at den er brukt. Forbruket i Norge er på et aldeles forkastelig nivå og noen er nødt til å skru igjen, ellers så ødelegger vi jorden fullstendig. Ingen trenger nytt kjøkken annenhvert år eller nytt bad hvert 5. At man ikke kan få tak i deler til husholdningsmaskiner eller at produsenter og forhandlere insisterer på at ting bare skal vare kort tid, at de ikke skal kunne repareres osv...Det er helt uholdbart!
![]() |
|
|