|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
<*(((<
|
![]() "Norsk Gourmet Kalv"Jeg har ikke de samme prinsippene som min svoger, så jeg har kjøpt mat med orddeling på emballasjen. Men hva ville vært den riktige merkingen av "Norsk Gourmet Kalv"? Gourmetkalv høres mest ut som en kalv som er kresen i kosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: "Norsk Gourmet Kalv"Kjøtt er da ikke gourmet uansett hvordan man vrir og vender på det, så hele navnet er feil, uavhengig av orddeling. Man kunne kanskje skrevet Norsk gourmets kalv/kalvekjøtt.
![]() |
#3 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Norsk Gourmet Kalv"Kunne man sagt Gourmetkjøtt av norsk kalv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: "Norsk Gourmet Kalv"Jeg hadde ikke steilet så veldig over «Norsk gourmetkalv». Kalv i betydningen «kalvekjøtt». Førsteleddet i sammensatte ord kan ha mange forskjellige slags forbindelser med andreleddet, og jeg synes ikke betydningen «som gourmeter foretrekker» er søkt eller uvanlig.
![]() |
|
|