Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rester av steik?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 19:05   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Rester av steik?

Mener det var en tråd om hva man kan gjøre med restene av en oksesteik. Jeg finner den ikke og lager dermed en ny. Hva lager man dagen etter en steik? Og kanskje dagen etter der igjen?

:i planleggingsmodus:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:06   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rester av steik?

Jeg syns det er nydelig som pålegg. Skjærer det i tynne skiver og har masse pepper og maldonsolt over. Litt potetsalat ved siden av så har du en lettvint middag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:13   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Rent kjøttpålegg i tykke skiver høres ut som noe den gravide kroppen min kommer til å sette pris på.

Potetsalat var heller ikke dumt

Gammel 22-10-07, 19:16   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg deler det fint opp, og har i brun saus og fryser ned eller bruker som basis for en restegryte med div grønnsaker og koket poteter. Ellers er det deilig på skive med sylteagurk eller kapers, lettremulade og tomat.

Sist redigert av Harriet Vane : 28-10-07 kl 20:35.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:17   #5
Left
Passiv

Standard

Hvis ikke er det godt i lapskaus.

Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:20   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har nettopp spist restene fra igår. Stekte oksesteikskivene i panna, varma sausen og kokte pasta til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:21   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Ja man kan kanskje fryse det? Vi har sjelden steik når det bare er oss tre, fordi det blir så mye rester. Dersom de kan fryses og brukes i brunsaus etc. senere stiller jo saken seg straks annerledes.

(Har fått et enormt behov for rødt kjøtt etter at jeg ble gravid. Klarer nesten ikke tanken på fisk, vegetarretter er utelukket og kylling og svin rynker jeg på nesen av)

Gammel 22-10-07, 20:02   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

(Har fått et enormt behov for rødt kjøtt etter at jeg ble gravid. Klarer nesten ikke tanken på fisk, vegetarretter er utelukket og kylling og svin rynker jeg på nesen av)

Ja det er ganske fantastisk hvordan kroppen sier fra. Jeg var vegetarianer i SEKS år før jeg ble gravid i 2003. Men da MÅTTE jeg plutselig ha kjøtt, da jeg var rundt 2 mndr på vei. Jeg drømte om det i både sovende og våken tilstand og var helt krakilsk. Prøvde å stå imot i flere uker, men klarte det ikke til slutt. Har vært kjøttspiser siden. Jeg tror jeg hadde alvorlig mangel på proteiner for jeg levde på karbohydrater. La på meg 35 kg på de 6 årene og fikk dårligere og dårligere helse. Huff.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.