|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Rester av steik?Mener det var en tråd om hva man kan gjøre med restene av en oksesteik. Jeg finner den ikke og lager dermed en ny. Hva lager man dagen etter en steik? Og kanskje dagen etter der igjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Rester av steik?Jeg syns det er nydelig som pålegg. Skjærer det i tynne skiver og har masse pepper og maldonsolt over. Litt potetsalat ved siden av så har du en lettvint middag.
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Rester av steik?Jeg deler det fint opp, og har i brun saus og fryser ned eller bruker som basis for en restegryte med div grønnsaker og koket poteter. Ellers er det deilig på skive med sylteagurk eller kapers, lettremulade og tomat.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 28-10-07 kl 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Rester av steik?Hvis ikke er det godt i lapskaus. |
![]() |
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Rester av steik?Ja man kan kanskje fryse det? Vi har sjelden steik når det bare er oss tre, fordi det blir så mye rester. Dersom de kan fryses og brukes i brunsaus etc. senere stiller jo saken seg straks annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rester av steik?
![]() |
|
|