|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() God vin til ost og kjeksNoen som vil dele navnet på noen gode rødviner som passer til ost og kjeks?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: God vin til ost og kjeksNja, man holder seg vel vanligvis oppunder hundrelappen. En god enda billigere sier en jo ikke neitakk til heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: God vin til ost og kjeks
Kvalitet og pris går hånd i hånd, og min erfaring (dog som vinsnobb) er at det er veldig lite bra man får for under 100 kroner. Når jeg først handler viner til 100 kroner er det noen gjengangere jeg ofte lander på: |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: God vin til ost og kjeksHvis ost og kjeks betyr Tine kremost i ulike smaksvarianter, pasteurisert brie og babybel, så vil en saftig, fruktig og kommersiell vin være helt grei. Velg en av polets bestselgere for eksmpel. Hverken osten eller vinen har særlig særpreg og passer således som hånd i hanske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
Uansett hva slags ost man spiser er det de færreste som fortjener en døll og kjedelig vin som selskap. Jeg foretrekker å bomme på vinkjøpene nå og da i søken etter noe nytt og spennende. |
![]() |
![]() |
#8 |
Hupp!
![]() |
![]() Sv: God vin til ost og kjeksSmaksmessig så vil jeg også slå et slag for hvitvin og ost. Generelt så er det lettere å få til å passe enn rødviner. Her står det litt om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fullverdig medlem
![]() |
Disse to ble kjøpt inn og prøvd. Å steike det så god denne siste var!!! (obs.. litt småbrisen nå.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|