|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har tatt seg sammen
|
![]() Innvandrere bør oppdras som hunder og barnJada, nok et sprekt Frp-bidrag. Denne gangen er det et byråd i Bergen som uttaler seg til ei lokalavis. Som vår venn Dagbladet har tatt tak i: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/30/516624.html
Jaja, han fikk iallefall så ørene flagret av reporteren i NRK-Hordaland nå for litt siden.
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barnUnger og hunder oppdras da temmelig likt. Sitt!
![]() |
#3 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barnDet med hunder og barn er ganske likt, om man har rett teori om oppmuntring og ikke kadaverdisiplin.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barnJeg kjenner at jeg egentlig er fordomsfull. Veldig fordomsfull. Jeg kan bare ikke tro at det kan komme NOE fornuftig ut av kjeften på en FRP-politiker. |
![]() |
![]() |
#5 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barnDet er litt kjipt å bo i Bergen for tiden, og skue rundt seg og vite at mange av disse tilsynelatende normale menneskene har stemt Frp.
![]() |
![]() |
#6 |
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barnJeg velger å tro at dette ble sagt for å provosere fram en debatt.
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn
Jeg tror ikke alle er dumme, jeg mener at en del av Frp-velgerne derimot er usolidariske egoister.
![]() |
#8 |
Fola Blakken
|
![]() |
![]() |
#9 |
A friend with benefits
|
Helt enig. Det finnes enda en slik politiker i den bydelen, om ikke dette er samme mann. Han har også noen uttalelser som ikke ligner grisen!
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
Det hørtes ikke sånn ut da han prøvde å "vaske" av seg den tåpelige kommentaren på radioen i morges.
![]() |
#11 |
Come what may...
|
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barnKlaske meg selv på pannen. At det er mulig det skal komme så mye tull ut av munnen på en, på så kort tid!
![]() |
#12 |
Ustabil
|
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barnHundedame her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barnDyr dresseres. Jeg har ikke tro på dressering av hverken barn eller innvandrere. At barn og innvandrere behandles likt, er jeg derimot helt enig i. Både barn og innvandrere skal møtes med respekt, og vi som har levd i dette samfunnet en god stund og kjennes dets normer og regler har til oppgave å veilede dem og gå foran som et godt eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barnHundedame jeg også, og helt enig med bina.
![]() |
#15 |
Ustabil
|
Ikke enig i ditt syn på dyr. Det harmonerer lite med det som er moderne oppdragelse av både hunder og hester, for å si det sånn. I dag behandler de fleste dyreeiere også dyrene sine med respekt, og all trening (trening, ikke dressur) skal være lystbetont og positivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ustabil
|
Ja, DET kan godt hende, at FRP-mannen mente mer i dressur-retning. Men han appellerte til oss hundeeiere - og på det punktet traff han meg i hvertfall. Og dermed antok jeg at han var en fornuftig hundemann - som ikke snakker om dressur, men om trening. Og som driver med positiv forsterkning og belønning og sosialisering. Men helt klart - jeg aner ikke hva han mente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Du vet ikke noe om mitt syn på dyr. Dressur vil si at man prøver å få noen til å oppføre seg som man ønsker, og man bruker ytre virkemidler for å oppnå det. Det kan sikkert være en lystbetont aktivitet også, som f.eks. når man benytter belønning. Men jeg mener at dressering i form av belønning ikke er egnet for barn. Time out, eller skammekrok på godt norsk, er også dressering, og det er jeg heller ikke tilhenger av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ustabil
|
Du skrev at "dyr dresseres". Ut i fra det oppfatter jeg at du er tilhenger av dressur på dyr. Og det er et syn på dyr jeg ikke er enig i. De fleste oppegående dyretrenere har for lengst gått bort fra dressur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
At det finnes likhetstrekk mellom barneoppdragelse og hundedressur og at enkelte prinsipper kan være like, er nå så.
Skal "innvandrere" være umyndige som barn? Skal de ha samme rettigheter som hunder? Hva mener det lokalpolitiske neket egentlig?
![]() |
#20 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barnJeg ser for meg et innslag i Nytt på Nytt, et filmklipp med innvandrere tonsatt til "Jeg vil ha en liten hund" ...
![]() |
|
|